پهپادی که به هلی‌کوپتر 3ملخه تبدیل می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۸۶
پهپادی که به هلی‌کوپتر 3ملخه تبدیل می‌شود

نیواطلس |

شرکت کوانتوم سیستمز برای اولین‌بار پهپادی را تولید کرده که به هلی‌کوپتر سه ملخه مبدل می‌شود.

این وسیله هم می‌تواند مانند هواپیماها به پرواز درآمده و حرکت کند و هم مانند هلی‌کوپترها از روی زمین برخیزد و در محل مورد نظر فرود‌اید.

این پهپاد هلی‌کوپتری دارای دو بال و یک دم متصل به بدنه متشکل از فیبر شیشه‌ای و کولار است. دو پروانه روی بال‌ها و یک پروانه در انتهای دم برای حرکت در قالب پهپاد در نظر گرفته شده‌اند. اما برای فعالیت در قالب هلی‌کوپتر کل بدنه این پرنده به حالت معکوس قرار گرفته و سه پروانه برای نشست و برخاست عمودی به کار گرفته می‌شوند. همچنین بال‌ها نیز به سمت کناره‌های بدنه جمع می‌شوند تا پروانه‌ها کارآیی بیشتری داشته باشند.

پرنده مذکور در حالت پهپاد می‌تواند با سرعت حداکثر ۲۵ متر در ثانیه یا ۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

باتری‌های لیتیومی این پهپاد با هر بار شارژ پرواز آن را برای مدت حداکثر دو ساعت ممکن می‌کنند. اما در حالت هلی‌کوپتر سرعت پرواز به ۱۵ متر در ثانیه یا ۵۴ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد و حداکثر مدت پرواز بعد از هر بار شارژ ۴۵ دقیقه خواهد بود.

باتری‌های طراحی شده برای این پرنده تا دمای حداکثر منفی ۲۰ درجه سانتیگراد هم کارآیی خواهند داشت، اما در گرمای شدید توان شارژ خود را تا حدی از دست می‌دهند. هدایت خودکار با استفاده از کنترل از راه دور و امکان ارسال ویدئوهای تهیه شده به فاصله حداکثر ۱۵ کیلومتری از جمله دیگر قابلیت‌های این محصول است.

 

ارسال نظر