اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۱۲۴

قابلیت فیس‌بوک به اسنپ‌چت می‌آید

پی سی ورلد| به نظر می‌رسد که اسنپ‌چت در نظر دارد قابلیت‌های فیس‌بوک را به پلت‌فرم این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار بیاورد.

 یکی از بزرگ‌ترین رقبای شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند سال اخیر، اپلیکیشن اسنپ‌چت بوده که توانست در سال‌های اخیر تعداد کثیری از کاربران و طرفداران شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون اینستاگرام و فیس‌بوک را به خود جذب کند.

با اینکه فیس‌بوک همواره به تقلید کردن از سایر اپلیکیشن‌های رقیب خود معروف است، اما حالا به نظر می‌رسد که برخی دیگر از برنامه‌های رقیب همچون اسنپ‌چت تصمیم گرفته‌اند که از فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان تقلید و پیروی کنند.

اسنپ چت که در سال‌های اخیر از سوی کاربران به خصوص در سنین پایین از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است، به تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی را تحت عنوان افزودن رویداد به پلتفرم خود بیفزاید تا نظر و توجه خیل عظیمی از کاربرانی که از آن تقاضا کرده بودند تغییر و تحولات جدیدی را به وجود بیاورد و قابلیت‌های نوینی را به پلتفرم خود بیفزاید، جلب کند. اسنپ‌چت که یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند است و نخستین‌بار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، به کاربران امکان می‌دهد تا به ثبت و ضبط تصاویر و ویدئوهای موردنظر خود بپردازند، متن و تصاویر دیگری به آن بیفزایند و آنها را ویرایش کنند. اما یکی از بارزترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی، استوری است که دقیقاً مشابه استوری‌های اینستاگرام، تنها در مدت زمان کوتاهی برای کاربران قابل مشاهده است.

افسر پلیس رباتیک رانندگان را جریمه می‌کند

تک‌کرانچ|پلیس رباتیکی ابداع شده که می‌تواند گواهینامه رانندگان را اسکن کند و حتی برگه جریمه چاپ کند. این ربات برای اجتناب از خشونت میان پلیس و شهروندان ابداع شده است.

 یکی از مهندسان شرکت SRI International یک افسر پلیس رباتیک ابداع کرده که می‌تواند رانندگان را جریمه کند! هدف از طراحی این ربات کاهش خشونت میان نیروهای پلیس و شهروندان است. ربات مذکور مجهز به یک نمایشگر و دوربین است. این ربات به قسمت جلوی خودرو متصل می‌شود و یک افسر واقعی پلیس از طریق وب کم آن را کنترل می‌کند.جالب آنکه ربات مذکور قابلیت اسکن کردن گواهینامه راننده را دارد و می‌تواند برگه جریمه صادر کند. همچنین این ربات می‌تواند با استفاده از نوارهای میخ‌دار از فرارکردن خودروها جلوگیری کند.

چین از فناوری‌های خود محافظت می‌کند

دیلی میل| چین قصد دارد با ابداع سیستمی به نام «فهرست مدیریت امنیت فناوری ملی چین» توانایی این کشور برای نوآوری و توسعه فناوری‌های کلیدی را ارتقا دهد و از فناوری‌های خود محافظت کند.چین قصد دارد با ابداع سیستمی است از فناوری‌های خود محافظت کند. این در حالی است که امریکا در پی تحریم‌هایی دسترسی شرکت‌های چینی به فناوری امریکایی را محدود کرده است.به نوشته روزنامه چینی «پیپلز دیلی» این سیستم یک فایروال قدرتمند می‌سازد تا توانایی این کشور برای نوآوری و سرعت بخشیدن به توسعه فناوری‌های کلیدی را ارتقا دهد.در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: چین هرگز اجازه نخواهد داد برخی کشورهای خاص با استفاده از فناوری مخصوص این کشور، توسعه چین را کنترل و شرکت‌های آن را سرکوب کنند.البته هنوز جزییاتی از این سیستم که «فهرست مدیریت امنیت فناوری ملی چین» نام گرفته، مشخص نیست. به نوشته خبرگزاری شینهوا این سیستم در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

این درحالی است که امریکا فشارهای خود بر فروش فناوری‌های هواوی و شرکت‌های چینی دیگر را بیشتر کرده است.

حذف بی‌سر و صدای پایگاه داده‌ تشخیص چهره مایکروسافت

دیلی میل | شرکت مایکروسافت پایگاه داده‌های تشخیص چهره خود را از سایت خود حذف کرد.شرکت “مایکروسافت “ همواره در تلاش بوده که فناوری تشخیص چهره خود را قانون‌مند کند.حال این شرکت پایگاه داده‌های تشخیص چهره خود را از سایت خود حذف کرده است. این پایگاه داده‌ای شامل ۱۰ میلیون تصویر از ۱۰۰ هزار نفر بود.مایکروسافت این اقدام را پس از آن انجام داد که روزنامه فایننشال تایمز فاش کرد که پایگاه داده‌ای مایکروسافت توسط شرکت‌ها و محققان نظامی برای آموزش سیستم‌های تشخیص چهره مورد استفاده قرار گرفته است.

پایگاه داده‌ای «'MS Celeb»  که برای عموم مردم در دسترس بود، شامل عکس‌های سلبریتی‌هایی بود که از اینترنت گرفته شده بودند. همچنین شامل عکس‌های خصوصی برخی بود که اغلب بدون آگاهی یا رضایت از آنها در پایگاه وجود داشت.پایگاه MS Celeb   به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه داده عمومی تشخیص چهره در دنیا شناخته می‌شود و برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط یک محقق آلمانی به نام آدام هاروی منتشر شد. در پی گزارش روزنامه فایننشال تایمز پایگاه‌های داده دو دانشگاه “دوک “ و “استنفورد “ نیز بی‌سر و صدا آفلاین شدند.

 

ارسال نظر