فروش انشعابات غیرمجاز آب در البرز

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۴۵۹۵۴
فروش انشعابات غیرمجاز آب در البرز

البرز|‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان البرز از وجود پنج هزار انشعاب غیرمجاز روستایی در استان خبر داد و گفت: این تعداد انشعاب غیرمجاز نتیجه عملکرد دهیاری‌ها و شوراهای روستایی است.‌عبدالحسین حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت نابسامان انشعابات آب روستایی گفت: متأسفانه مسوولیت امور آب ۱۳۰ روستای البرز در اختیار شرکت آب و فاضلاب روستایی نیست و همین موضوع مسائلی را به وجود آورده است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: فروش انشعاب به قیمت گزاف یکی از این مسائل است، به‌طوری که ما شاهد فروش انشعاب روستایی به قیمت ۴۰ میلیون تومان هم بوده‌ایم که البته بیشتر آن هم برای ویلاسازی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه مسوولان استان و شهرستان‌ها همکاری لازم را برای ساماندهی امور آب این ۱۳۰ روستا و قرار گرفتن آن در حوزه اختیار آبفای روستایی نمی‌کنند و ما هم بیش از این توان نداریم و نمی‌توانیم کاری کنیم.

این مسوول تصریح کرد: این موضوع ظلم به مردم است که هر کس هر طوری دلش خواست انشعاب واگذار کند، قیمت واقعی یک انشعاب روستایی یک میلیون تومان است اما چند روز پیش فردی مراجعه کرده و به ما گفته که برای یک بنای کوچک در یکی از روستاهای جاده چالوس دهیار روستا از او ۱۵ میلیون تومان طلب کرده است.

وی ادامه داد: برخی در این موضوع صاحب منافع هستند و به همین دلیل قبول نمی‌کنند که امور آب این ۱۳۰ روستا در اختیار آبفای روستایی قرار گیرد.

 

ارسال نظر