اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۲۴۶

تولید ۳  ماهواره امسال به اتمام می‌رسد

تعادل|وزیر ارتباطات گفت: امسال تولید و آزمایش کیفی سه ماهواره «ظفر»، «پارس یک» و «ناهید یک» به اتمام می‌رسد.

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: با استفاده از دانش فضایی، برآورد دقیقی از خسارات وارده بر محصولات کشاورزی در سیل اخیر صورت گرفت و به وزارت کشور ارسال شد.

وی تاکید کرد: با جدیت وزیر کشور در استفاده از این اطلاعات، تفاوت چند هزار میلیارد تومانی در برآورد سنتی خسارات نسبت به برآورد علمی پژوهشگاه فضایی ایران، اثبات شد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امسال مطابق برنامه فرآیند تولید و آزمایش کیفی سه ماهواره «ظفر»، «پارس یک» و «ناهید یک» به اتمام می‌رسد و جهش دیگری در رشد علوم فضایی کشور به همت و غیرت دانشمندان جوان ایرانی ثبت خواهد شد.

آگاهی از وقوع توفان و سیل با نرم‌افزار جدید ارتباطی

باشگاه خبرنگاران|برنامه هواشناسی Carrot’s iOS weather با تجهیز به قابلیت‌های جدید اطلاعات آب و هوایی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزینه‌های هشداردهنده باران، برف و توفان از جمله قابلیت‌های جدید این برنامه مخصوص سیستم عامل IOS است. تا پیش از عرضه نسخه جدید اپلیکیشن Carrot’s iOS weather برنامه دیگری با عنوان Dark Sky گزارش‌ها و وضعیت آب و هوا را به کاربران IOS نشان می‌داد و احتمال بارش باران و برف یا وقوع توفان را تا چند روز آینده پیش بینی می‌کرد. Carrot در بسیاری از موارد آب‌و هوایی از داده‌های Dark Sky استفاده می‌کرد اما حالا سازندگان این اپلیکیشن آن را مستقل ساخته و برنامه‌ای بسیار کاربردی‌تر را در اختیار کاربران قرار داند.

 Carrot’s iOS weather  جدید بدون نیاز به گجت‌های جدید مانند اپل واچ نیز تمامی خدمات خودرو را ارئه می‌دهد. با توجه به وقوع توفان‌ها و گردبادهای شدید و ویران‌کننده در ایالات متحده امریکا و کانادا چنین برنامه‌ای می‌تواند بسیار مفید و حتی در موارد زیاد پیشگیری‌کننده از وقوع حادثه‌ای تلخ باشد. البته نسخه جدید این نرم افزار هم‌اکنون تنها در امریکا موجود است و کاربران دیگر نقاط جهان توانایی استفاده از آن را ندارند.

راه‌اندازی فناوری اینترنت نسل چهارم در ونزوئلا

ایلنا|پس از به حاشیه رانده شدن هوآوی در بازار ایالات متحده هم‌اکنون این شرکت تصمیم دارد با دشمن استراتژیک امریکا برای پیاده‌سازی اینترنت نسل جدید در ونزوئلا همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» اعلام کرد که به کمک روسیه و شرکت هوآوی در سرتاسر این کشور اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی می‌کند. وی همینطور اعلام کرد که کاراکاس در پی توسعه تکنولوژی ماهواره‌ای خود است. وی ادامه داد: «چیزهای زیادی است که باید نوید آن را به شما بدهم. یکی از آنها این است که به کمک روسیه و چین می‌خواهیم اینترنت سریع و ارزان برای شهروندانمان ایجاد کنیم. من دستور ایجاد اینترنت پرسرعت را داده‌ام.» در دیدار دسامبر گذشته مادورو از روسیه، دو کشورطبق تفاهمنامه‌ای تصمیم به راه‌اندازی ماهواره «گلوناس» مختص این کشور در امریکای جنوبی گرفتند. این درحالی است که در ژانویه گذشته اقدام «خوآن گایدو» رهبر اپوزیسیون مبنی بر اعلام ریاست‌جمهوری خودخوانده و به رسمیت شناختن وی توسط امریکا و متحدانش، ونزوئلا را وارد بحران جدیدی کرد. در پی این تحولات، میلیاردها دلار از فروش نفت ونزوئلا که در اختیار امریکا بود بلوکه شد. روسیه و چین و چند کشور دیگر مادورو را به عنوان رییس‌جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسند.

حذف ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی در فیس بوک

مهر|فیس‌بوک در گزارش جدید خود اعلام کرده حدود ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی را حذف کرده است. ‌به گزارش سی‌ان‌ان، طبق گزارش جدید شرکت فیس بوک، این شبکه اجتماعی حدود ۲.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی را از ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ میلادی حذف کرده است. حال آنکه فیس بوک در سه ماهه قبل ۱.۲ میلیارد حساب کاربری جعلی حذف کرده بود. این در حالی است که به گفته مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس بوک، حدود ۵ درصد حساب‌های کاربری فعال این شبکه اجتماعی نیز احتمالاً جعلی هستند. نکته جالب دیگر آنکه رقم حساب‌های کاربری جعلی حذف شده در سه ماهه نخست٢٠١٩ میلادی فقط اندکی با ۲.۳۸ میلیون کاربر ماهانه فعال فیس بوک در سراسر جهان تفاوت دارد. آلکس شولتز معاون بخش تحلیل فیس بوک دلیل افزایش قابل توجه حساب‌های جعلی را توضیح داد. به نوشته او یک عامل افزایش چنین حساب‌هایی حمله‌های ساده انگارانه است. این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۶۹.۹ درصد از پست‌هایی را حذف کرد که قوانین این پلتفرم در خصوص اسلحه را نقض کرده‌اند. این پست‌ها قبل از گزارش کاربران حذف شده‌اند. زاکربرگ در این باره گفت: درک ارتباط میان محتوای خطرناک به شرکت‌ها و دولت کمک می‌کند سیستم‌های بهتری برای مقابله با آنها طراحی کنند.

 

ارسال نظر