اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۹۸

پیش‌بینی سن با بررسی حساب توئیتر ممکن شد

تک اکسپلورر| یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی می‌تواند سن و جنسیت هر یک از کاربران توئیتر را تنها با بررسی نمایه کاربری آنها مشخص کند.

ابزار یادشده که با هدف بررسی ویژگی‌های سنی و جنسیتی کاربران توئیتر و توسط محققان دانشگاه‌های استنفورد، آکسفورد، میشیگان و ماساچوست طراحی شده، با بررسی نام کاربری که فرد برای خود انتخاب کرده، زندگی نامه‌ای که برای خود نوشته و نیز عکس نمایه و اسم انتخاب شده می‌تواند وظایف محوله را انجام دهد.

این ابزار که با ۳۲ زبان زنده دنیا سازگاری دارد راه را برای انجام بسیاری از تحقیقات علمی در توئیتر و نیز برای ارسال پرسش نامه‌های هدفمند هموار خواهد کرد.

ابزار هوش مصنوعی مذکور بر روی چهار میلیون حساب کاربری توئیتر که به ۳۲ زبان زنده دنیا مطالبی را منتشر می‌کردند، آزمایش شده و ترکیب اطلاعات به دست آمده از این طریق با اطلاعات تقریبی مربوط به موقعیت مکانی افراد و داده‌های به دست آمده از سرشماری باعث شناسایی دقیق‌تر کاربران مذکور که در ۱۱۰۱ نقطه مختلف در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، شده است.

این ابزار هوش مصنوعی زمینه را برای درک دقیق‌تر و جامع‌تر دیدگاه‌های مختلف افراد در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره نیز هموار می‌کند و می‌توان دریافت که افراد بر مبنای موقعیت جغرافیایی، جنسیت، سن و غیره چه تفاوت دیدگاه‌هایی با یکدیگر دارند.

فضانوردان می‌توانند در غارهای ماه زندگی کنند

ناسا| یکی از دانشمندان ناسا ادعا می‌کند انسان پس از سفر به ماه می‌تواند در لوله‌هایی غار مانند زندگی کند که در نتیجه فعالیت‌های آتش‌فشانی به وجود آمده‌اند.

دانیل موریارتی یکی از دانشمندان ناسا معتقد است که لوله‌های ساخته شده از مواد آتش‌فشانی در سطح ماه پناهگاهی برای فضانوردان فراهم می‌کند. این لوله‌ها غارهایی بلند و تونل مانند هستند که در نتیجه فعالیت‌های آتش‌فشانی قبلاً در ماه به وجود آمده‌اند.به گفته موریارتی ناسا می‌تواند هنگام آماده‌سازی سطح ماه برای فضانوردان، ساختارهای طبیعی موجود در سیاره را نیز بررسی کند.موریارتی در این باره نوشت: تصور نمی‌کنم بتوان چیزی از سطح ماه را تغییر دهیم. در عوض معتقدم بهتر است از برخی سازه‌ها و منابعی استفاده کنیم که در آنجا وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان یک ایستگاه نزدیک قطب ماه ساخت که همیشه سایه است تا بتوان از منابع آب موجود در آنجا استفاده کرد. همچنین می‌توان در لوله‌هایی ساخته شده از مواد آتش‌فشانی ایستگاهی تأسیس کرد. چنین ایستگاهی در برابر تغییرات دمایی و اشعه‌های خورشیدی از فضانوردان محافظت می‌کند.

هوش مصنوعی  در گوشی‌های تلفن همراه

دیجیاتو| فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و در این بین شرکت‌های سازنده تلفن همراه سعی دارند جدیدترین فناوری‌ها را در محصولات جدید خود بگنجاند تا سهم بیشتری از بازار و کاربر را به خود اختصاص دهند طبق برآورد‌های صورت گرفته در سال 2018 هوآوی موفق به فروش بیش از ۲۰۶ میلیون گوشی هوشمند و ۱۰۰ میلیون محصولات مختلف مثل تبلت، لپ تاپ، ساعت، PC شد.در این خصوص قائم مقام هوآوی آینده صنعت گوشی‌های هوشمند را بر پایه هوش مصنوعی دانست و به این موضوع اشاره کرد که استراتژی هوآوی برای آینده خانه‌های هوشمند از سه لایه متشکل از گوشی، ۸ گجت هوآوی و سایر تجهیزات ساخت شرکت‌های دیگری است که به دو لایه اول متصل می‌شوند، پایه‌ریزی شده است. این در حالی است که این برند چینی توانسته است گوشی‌های سری p خود را با ویژگی‌های خاص روانه بازار کند بطوری که گوشی‌های جدید توانسته‌اند در عکاسی موبایل طراحی نو در انداخته و قوانین این حوزه را از نو تعریف کند .  دوربین اصلی این گوشی از یک حس‌گر 40 مگاپیکسلی ساخت سونی با فیلتر رنگی RYYB استفاده کرده که عملکرد بهتری در نور ضعیف ارایه می‌کند. این حسگر دارای بیشینه ISO دو برابر Mate 20 Pro و گشودگی f/1.6 a در کنار لرزش گیر اپتیکال است که در نور ضعیف امکان ثبت عکس‌های روشن‌تر را می‌دهد.

همچنین پشت گوشی P30 Pro یک دوربین 20 مگاپیکسلی واید (16 میلی‌متری) با توانایی فوکوس خودکار و همچنین یک حس‌گر ToF یافت می‌شود.از حسگر ToF برای خلق هرچه بهتر افکت بوکه استفاده می‌شود. قابلیت زوم هیبریدی هم پابرجاست که به بزرگ‌نمایی 10 برابری و بزرگ‌نمایی 50 برابری در ترکیب با تکنیک نرم‌افزاری می‌رسد.پشت گوشی یک حس‌گر 8 مگاپیکسلی پریسکوپی با فاصله کانونی 125 میلی‌متر یافت می‌شود که امکان عکاسی از سوژه‌ها را از فاصله دور می‌دهد. این گوشی هوشمند با وجود قابلیت جذاب و به روز ذکر شده، با قیمتی بسیار رقابتی که نتیجه واردات این کالا با ارز سامانه نیما است بزودی به بازار عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود.

 

ارسال نظر