کره جنوبی ویندوز را کنار می‌گذارد

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۹۶

انگجت| وزارت کشور وامنیت کره جنوبی به دلیل کاهش هزینه‌ها و وابستگی به یک سیستم عامل قصد دارد از ویندوز به لینوکس مهاجرت کند.

وزارت کشور و امنیت کره جنوبی اعلام کرده سیستم عامل رایانه‌های دولتی از ویندوز به لینوکس تغییر می‌کند. دلیل این اقدام نیز کاهش هزینه‌ها و وابستگی به یک سیستم عامل است.

این وزارتخانه لینوکس را روی دستگاه‌های پی سی خود آزمایش می‌کند و در صورت نبود مشکلات امنیتی یا همخوانی، بطور وسیع‌تر از آن استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست دولت کره جنوبی از کدام بخش لینوکس استفاده می‌کند و هیچ زمانبندی دقیقی برای این تغییر اعلام نشده است. البته چنین تغییری چندان عجیب نیست. پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تمام می‌شود و این امر برای دولت‌ها پر هزینه خواهد بود.کره جنوبی مجبور خواهد بود پس از ۲۰۲۳ میلادی از ویندوزهای جدیدتر استفاده کند.

 


آپدیت جنجالی ویندوز ۱۰ و  هنگ رایانه کاربران

تک کرانچ|مایکروسافت اعتراف کرد که جدیدترین به روزرسانی منتشر شده برای سیستم عامل ویندوز ۱۰، بسیاری از رایانه‌های کاربران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

 بعد از آنکه مایکروسافت به عنوان توسعه‌دهنده و ارایه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز آپدیت معروف به «آپدیت آوریل» را تحت تأثیر برخی مشکلات در به‌روزرسانی این نسخه جدید به تعویق انداخت و آن را در ماه مه ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد و در اختیار کاربران قرار داد، حالا به نظر می‌رسد که مشکلات نسخه جدید به‌روزرسانی شده ویندوز ۱۰ تمامی ندارد و همانند یک سریال ادامه خواهد داشت.

با اینکه مایکروسافت تلاش زیادی برای برطرف کردن تمامی این مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌های موجود در نسخه به‌روزرسانی شده ویندوز ۱۰ کرده اما به نظر می‌رسد که همچنان این موارد به قوت خود باقی مانده است و به‌شدت نام و آوازه این شرکت بزرگ و غول تکنولوژی را تهدید می‌کند.

دانشمندان بلندترین صدای ممکن را تولید کردند

نیو اطلس| گروهی از محققان بلندترین صدای ممکن را زیر آب تولید کردند. آنها برای این منظور جت‌های کوچکی از آب را ایجاد کردند تا فشار صوتی بالاتر از ۲۷۰ دسی بل را به وجود بیاورند.

آنها با استفاده از لیزر اشعه ایکس LCLS متعلق به آزمایشگاه SLAC جت‌های کوچکی از آب را ایجاد کردند تا یک فشار صوتی بالاتر از ۲۷۰ دسی بل ایجاد کنند. دسی بل واحد اندازه‌گیری بلندی صوت است.

در پایین‌ترین حد مقیاس دسی بل برای شنوایی انسان محدودیت‌هایی وجود دارد و انسان‌ها صداهایی مانند بال زدن پشه را از فاصله دور نمی‌شنوند. اما صدای صحبت کردن انسان در حدود ۵۵ دسی بل است و صدای زنگ ساعت به ۸۰ دسی بل می‌رسد. صدای اره نیز ۱۰۰ دسی بل است. از سوی دیگر سروصدای عظیم بلند شدن جت از زمین ۱۳۰ دسی بل است.

در مورد محدودیت صوتی نکته مهم آن است که در هوا، صوت از ۱۹۴ دسی بل بالاتر نمی‌رود. اما در آب این حد، حدود ۲۷۰ دسی بل است.

 

ارسال نظر