اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۱۷

«HP» یک شرکت مشهور سازنده ابررایانه را می‌خرد

اسین ایج| شرکت کری یکی از سازندگان مشهور ابررایانه در دنیا روز گذشته از خریداری شدن این شرکت توسط اچ پی خبر داد. ارزش این معامله 1.3میلیارد دلار برآورد شده است.

اچ پی این مبلغ کلان برای خریداری کری را به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. ارزش هر یک از سهام کری در زمان اعلام این خبر 35 دلار اعلام شده بود.

شرکت کری که دفتر مرکزی آن در شهر سیاتل امریکا واقع است، در سال 1972 توسط سیمون کری تاسیس شده و درآمد آن در سال 2017 برابر با 392.5 میلیون دلار بوده است. این شرکت در حدود 1300 نفر کارمند دارد.

انتظار می‌رود تکمیل فرایند خریداری کری تا قبل از پایان سه ماهه اول سال 2020 به پایان برسد. درآمد کری در سال مالی گذشته در حدود 456 میلیون دلار بوده است. ابررایانه‌های تولید شده توسط این شرکت قادر به انجام محاسبات انبوه، مدل‌سازی‌های پیچیده، شبیه‌سازی، اجرای طرح‌های هوش مصنوعی و تحلیل فرایندهای پیچیده هستند.

اقدامات هکری فعالان اجتماعی به صفر رسید

انگجت| برخی گروه‌های هکری که به خاطر دغدغه‌های اجتماعی و با هدف مطرح کردن اعتراضات سیاسی دست به حملات سایبری در فضای مجازی می‌زدند، در ماه‌های اخیر هیچ فعالیتی نداشته‌اند.نتایج بررسی‌های شرکت ‌ای‌بی‌ام نشان می‌دهد تعداد حملات هکری فعالان اجتماعی از ۳۵ مورد در سال ۲۰۱۵ به تنها دو مورد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. همچنین این هکرها از آغاز سال ۲۰۱۹ تا به امروز هیچ فعالیتی نداشته‌اند.پژوهشگران معتقدند از هم پاشیدن برخی گروه‌های فعال در این زمینه مانند گروه ناشناس یا Anonymous و نیز تلاش‌های گسترده پلیس و نیروهای امنیتی در سراسر جهان در این تحول نقش داشته است.در سال‌های قبل گروه ناشناس مسوول ۴۵ درصد از حملات هکری گروه‌های فعال اجتماعی در فضای مجازی بود. اما از سال ۲۰۱۶ برخی اختلافات داخلی و نیز دستگیری تعدادی از اعضای این گروه آن را به حاشیه راند. تعداد اعضای دستگیر شده این گروه از سال ۲۰۱۱ در کشورهای امریکا، انگلیس و ترکیه بالغ بر ۶۱ نفر بوده است. البته‌ای بی‌ام بر این باور است که رقم واقعی این افراد بیش از این تعداد است.

آی‌بی‌ام تصریح کرده که به صفر رسیدن فعالیت‌های هکری فعالان اجتماعی به معنای پایان همیشگی اقدامات آنها نیست و به نظر می‌رسد این افراد بعد از سازماندهی مجدد و بازنگری در فعالیت‌های خود باز هم فعالیت‌هایشان را از سر می‌گیرند. باید توجه داشت که اقداماتی همچون فعالیت بر ضد دولت اکوادور بعد از اخراج وی از سفارت این کشور در انگلیس نشان‌دهنده تداوم حیات این افراد است.

سفر به مریخ چه زمانی ممکن می‌شود

فیز| رییس‌جمهور امریکا در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ با امضای قراردادی به ناسا دستور آماده شدن برای پروژه بازگشت فضانوردان به ماه و سپس ماموریت‌های انسان به مریخ و سایر نقاط را داد.  آژانس فضایی امریکا (ناسا) برای سفر به ماه سال ۲۰۲۴ و برای سفر به مریخ سال ۲۰۳۳ را تعیین کرده است. اما طبق نظر متخصصان رسیدن به سیاره سرخ تا آن زمان ناممکن است. «جیم برایدنستاین» مدیر ناسا در این باره گفت: رسیدن به ماه، زمینه اثبات ماموریت نهایی ما برای رفتن به مریخ است. ماه مسیر رسیدن به مریخ در سریع‌ترین و امن‌ترین راه ممکن است. به همین دلیل ما به ماه می‌رویم.

تعامل آسان میان انسان و ماشین با کمک چاپ ۳  بعدی

ساینس نیوز| پژوهشگران استرالیایی توانستند با استفاده از مواد نرمی که قابلیت چاپ سه‌بعدی دارند، رابط‌‌هایی را برای تعامل آسان میان انسان و ماشین فراهم کنند.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم هوشمند، رابطی است که امکان تعامل و ارتباط آسان میان سیستم اصلی و کاربر را فراهم می‌کند.ربات‌های نرم، از مواد شکل‌پذیر و سازگار ساخته می‌شوند و در مقایسه با ربات‌های معمولی که از ترکیبات خشک و جامد ساخته شده‌اند، عملکرد ایمن‌تری در محیط‌های پویا دارند؛ در نتیجه امکان تعامل مستقیم با انسان برای آنها ساده‌تر است.رابط‌های نرمی که اکنون مورد استفاده قرار دارند، با کمک قالب‌ریزی مواد نرم ساخته می‌شوند و همیشه نمی‌توانند تعادل مورد نظر را میان عملکرد و ساختار برقرار کنند؛ در نتیجه طراحی و ساخت یک رابط کم هزینه با ویژگی‌های عملکردی مورد نظر، امری ضروری است.گروهی از پژوهشگران «دانشگاه ولونگونگ» (UOW) استرالیا توانستند با استفاده از «روش اجزای محدود» (FEM) و مواد نرمی که قابلیت چاپ ۳ بعدی دارند، رابط‌هایی طراحی کنند که در مقایسه با رابط‌های دیگر، واکنش سریع‌تر، دوام، اطمینان و طول عمر بیشتری دارند.«چاربل تواک» (Charbel Tawk)، دانشجوی دانشگاه ولونگونگ و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما عناصر رابط را برای برقراری ارتباط میان انسان و ماشین طراحی کرده‌ایم. از این رابط‌ها می‌توان در فناوری‌هایی مانند دستکش‌های پوشیدنی، دکمه‌های نرم فشاری و دسته کنترل بازی استفاده کرد و همچنین آنها را در ساخت حسگرهای نرم برای دست مصنوعی به کار برد.

 

ارسال نظر