اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۸۷

حذف  گوشی‌های  دارای شناسه جعلی   از  شبکه

سخنگوی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه با تاکید براینکه امکان دور زدن شناسه IMEI گوشی وجود ندارد، گفت: گوشی‌های دارای شناسه‌های جعلی به صورت سیستمی، ظرف ۳ روز از شبکه خارج می‌شوند.

حمیدرضا دهقانی نیا در شبکه پیام رسان بله در مورد موضوع جعل شناسه IMEI گوشی تلفن همراه توضیح داد.

وی گفت: شناسه IMEI قابل جعل است و خبری که روزهای گذشته توسط برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر جلوگیری طرح رجیستری از جعل IMEI منتشر شده، نادرست بوده است و اساساً از نظر فنی قابل اجرا نیست. اما در طرح رجیستری، تنها به شناسه IMEI اکتفا نشده و سامانه ترکیبی ثبت گوشی را تشخیص می‌دهد.سخنگوی رجیستری گوشی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های سیم کارت خوری که دارای شناسه IMEI جعل شده باشند، توسط سامانه «همتا» به عنوان دستگاه مجعول شناسایی شده و به صورت کاملاً سیستمی و بدون دخالت انسان، در کمتر از ۳ روز از زمان روشن شدن، مسدود می‌شوند و دیگر امکان دریافت خدمات اپراتوری را نخواهد داشت.وی تاکید کرد: امکان دور خوردن طرح رجیستری از طریق جعل شناسه IMEI به هیچ عنوان وجود ندارد. آنچه مورد اهمیت است و موضوع اصلی اطلاعیه همتا نیز بود، اطلاع‌رسانی درباره این تخلف به مردم برای پیشگیری از متضرر شدن آنها است.دهقانی‌نیا به خریداران گوشی تلفن همراه توصیه کرد که قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت دستگاه از طریق درگاه همتا اقدام کرده و سپس در حضور فروشنده، دستگاه را برای خود فعال‌سازی کنند.روز گذشته سامانه اطلاع‌رسانی رجیستری تلفن همراه (همتا) با هشدار نسبت به اقدام برخی سودجویان در جعل شناسه IMEI گوشی‌های تلفن همراه، اعلام کرد که مجازات قانونی از جمله حبس و جزای نقدی در انتظار جاعلین است.

تغییر لوگوی گوگل به افتخار پزشک یونانی

گوگل روز گذشته لوگوی خود را به افتخار «جورجیوس پاپانیکولائو» تغییر داد.

«جورجیوس پاپانیکولائو» پزشکی یونانی است که در زمینه «سیتوپاتولوژی» (شاخه‌ای از علم پاتولوژی که به بررسی و تشخیص بیماری‌ها در سطح سلولی می‌پردازد) و تشخیص زودهنگام سرطان پیش‌گام بوده است. وی در دانشگاه آتن درس خوانده و مدرک پزشکی خود را در سال ۱۹۰۴ گرفته است.این محقق تخصص خود را شش سال بعد، از دانشگاه مونیخ آلمان دریافت کرد. پاپانیکولائو در سال ۱۹۱۳ میلادی به امریکا مهاجرت کرده و در بخش آسیب‌شناسی بیمارستان نیویورک مشغول به کار شد.از مهم‌ترین ابداعات و کارهای این دانشمند بزرگ ابداع آزمایش «پاپ اسمیر» برای تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم بوده است.وی در نهایت در سال ۱۹۶۲ در سن ۷۸ سالگی درگذشت.گوگل هم به مناسبت تولد این دانشمند ارزشمند لوگوی خود را به افتخار وی تغییر داد.

رباتی که می‌تواند به امدادگران کمک کند

دیلی میل| محققان رباتی انسان نما ابداع کرده‌اند و با استفاده از فناوری‌های مختلف به آن آموزش داده‌اند تا از مسیری باریک و خطرناک عبور کند. ویدئویی جالب از یک ربات منتشر شده که بطور خودکار در مسیری خطرناک قدم می‌زند.

در حقیقت محققان IHMC در فلوریدا به یک ربات انسان نمای ۱۶۵ پوندی آموزش داده‌اند تا با استفاده از الگوریتم‌های برنامه‌ریزی مسیر و فناوری‌های دیگر در مسیری باریک راه برود.ربات مذکور اطلس نامیده می‌شود و در این ویدئو با احتیاط قدم بر می‌دارد و سعی دارد با استفاده از فناوری LIDAR خود را کنترل کند.سیستم به کار رفته در ربات با کمک پالس‌های لیزر مسافت بین اشیا را اندازه‌گیری می‌کند. در مرحله بعد یک ماشین این اطلاعات را پردازش می‌کند تا ربات کمک کند در یک مسیر بسیار باریک قدم بردارد.به هرحال محققان امیدوارند در آینده تیم‌های خنثی‌سازی بمب یا امدادگران از این ربات‌ها کمک بگیرند.

هند اپلیکیشن شناسایی اسکناس جعلی برای نابینایان می‌سازد

بیزینس ساینس| بانک خزانه داری هند مناقصه‌ای برای ساخت اپلیکیشن شناسایی اسکناس جعلی برگزار می‌کند. هدف آن است که اپلیکیشن مذکور به افراد نابینا کمک کند بین اسکناس‌های جعلی و واقعی تمایز قایل شوند.

 بانک خزانه داری هند مناقصه‌ای برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل برگزار می‌کند که هدف آن شناسایی اسکناس‌های تقلبی است.طبق بیانیه بانک خزانه داری هند این اپلیکیشن مخصوص افراد نابینا است. در حال حاضر حسگرهایی در اسکناس‌های ۱۰۰ روپیه‌ای و بیشتر چاپ می‌شود که به افراد نابینا کمک می‌کند بین اسکناس جعلی و اصلی تمایز قائل شوند.بانک خزانه داری هند در بیانیه «سیاست‌های توسعه‌ای و قانونگذاری» خود در ژوین ۲۰۱۸ اعلام کرد تصمیم دارد مکانیسمی برای افراد نابینا فراهم کند تا اسکناس‌های واقعی را شناسایی کنند.این سازمان در طرح خود اشاره کرده بود شناسایی اسکناس‌های واقعی برای انجام تراکنش‌های نقدی توسط افراد نابینا اهمیت زیادی دارد.

 

ارسال نظر