اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۸۹۷

اعلام اسامی پیام‌رسان‌های داخلی برتر

شورای عالی فضای مجازی کشور پیام رسان‌های داخلی برتر برای انجام مکاتبات و ارایه خدمات اداری و استفاده نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی را اعلام کرد. شورای عالی فضای مجازی کشور طبق بررسی‌های صورت گرفته سه پیام‌رسان اجتماعی «بله»، «سروش» و «گپ» را به عنوان پیام‌رسان‌های واجد شرایط برای انجام مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری و همچنین انجام تبلیغات توسط نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی معرفی کرد. بر اساس بند ۱۱ مصوبه «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» شورای عالی فضای مجازی کشور استفاده از پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی برای مکاتبات اداری و ارایه خدمات اداری را ممنوع اعلام کرده و بند ۷ آن نیز تاکید بر آن دارد تا تمامی نهادها و موسسات دولتی، عمومی و غیر دولتی باید برای تبلیغات خود از محیط پیام‌رسان‌های اجتماعی صرفاً داخلی با بیش از یک میلیون کاربر فعال استفاده کنند.

«اسپیس ایکس» بالاخره کپسول «دراگون» را پرتاب کرد

آسوشیتدپرس| یک موشک فالکون ۹ کپسول دراگون حاوی ۲۵۰۰ کیلوگرم بار را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب کرد. این درحالی است که ارسال محموله چندبار به تاخیر افتاده بود. شرکت اسپیس ایکس پس از چند بار تأخیر بالاخره محموله‌ای را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال کرد. در همین راستا یک کپسول دراگون حاوی ۲۵۰۰ کیلوگرم بار همراه یک موشک فالکون ۹ به آسمان رفت. کپسول دراگون استفاده شده در این ماموریت، قبلاً نیز محموله دیگری را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده است. این کپسول روز دوشنبه به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رسد. به عبارت دیگر چند دقیقه پس از پرتاب موشک قسمت اول بوستر موشک در یک پلتفرم در اقیانوس (در فاصله ۱۶ کیلومتری ساحل) فرود آمد. احتمالاً از این بوستر برای ماموریت آتی ارسال محموله به ISS استفاده شود. این هفدهمین محموله‌ای است که اسپیس ایکس به ISS پرتاب می‌کند و حامل تجهیزات و آزمایش‌هایی برای ۶ فضانورد حاضر از ایستگاه فضایی بین‌المللی و همچنین ابزاری برای رصد دی اکسید کربن اتمسفر زمین است. یکی از دلایل تأخیر در ارسال این محموله اختلال در برق ایستگاه فضایی بین‌المللی بود.

رشد 6 درصدی قیمت بیت‌کوین

ارزش بیت‌کوین بعد از سقوطی شدید در شش ماه اخیر شاهد رشدی شش درصدی بوده که ناظران امور معتقدند، این امر نتیجه برخی فشارهای فنی است و در غیر این صورت هیچ عاملی که موجب افزایش قیمت این ارز باشد، وجود ندارد. با افزایش ارزش بیت‌کوین رمز ارز مجازی، قیمت هر واحد توکن از آن از 5700 دلار رسیده است. البته بیت‌کوین در گذشته رشدهای سریع‌تر وشدیدتری را نیز تجربه کرده که در بهترین حالت به 55 درصد رسیده است. در روزهای اخیر قیمت برخی ارزهای دیجیتال دیگر نیز افزایش یافته که البته این رشد به اندازه بیت‌کوین نبوده است. از جمله این ارزها می‌توان به ethereum و XRP اشاره کرد. در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار امریکا به چندهزار دلار افزایش یافته است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

طراحی نهایی «آیفون ۱۱» لو رفت

آسین ایج| طی هفته‌های اخیر اخبار و تصاویری در مورد نحوه طراحی گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس منتشر شده بود. اما عکس‌های جدید مفهومی آیفون ۱۱ نشان‌دهنده قابلیت‌های خاص دوربین آن است. حسن کایماک، گرافیست ساکن آلمان همه اطلاعات و اخبار موجود در مورد آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ مکس را جمع‌آوری کرده و طرح‌هایی مفهومی از آیفون ۱۱ را در معرض دید عموم قرار داده است. بر اساس این طرح دوربین پشتی آیفون ۱۱ در قالب یک ماژول و بخش کاملاً جداگانه طراحی شده که از سه لنز مجزا تشکیل شده است. ماژول یادشده در سمت چپ و بالای دوربین آیفون قرار دارد. در کنار این سه دوربین مجزا یک فلاش هم قرار دارد که تصویربرداری را در شب تسهیل می‌کند. اپل قول داده تا آیفون ۱۱ را در شهریور ماه سال جاری عرضه کند، اما هنوز اطلاعات رسمی در این زمینه ارایه نکرده است. از جمله دیگر شایعات موجود در مورد آیفون ۱۱ می‌توان به عرضه آن با پورت یو اس بی‌– سی به جای پورت لایتنینگ، استفاده از فناوری تأیید هویت تاچ‌ای‌دی، امکان مدل‌سازی سه بعدی و واقعیت افزوده و غیره اشاره کرد.

هوش مصنوعی گوگل  برای سلفی کاربران شعر  می‌سراید

آسین ایج| گوگل ابزار هوش مصنوعی تازه‌ای ابداع کرده که از ترکیب عکس سلفی هر کاربر و کلمات پیشنهادی وی برای سرودن شعرهای اختصاصی استفاده می‌کند. شعر سروده شده به صورت محو بر روی تصویر سلفی کاربر و چهره وی نمایش داده می‌شود تا وی در صورت تمایل از آن استفاده کند.این ابزار که PoemPortrait نام دارد، یک کار هنری آنلاین است که ترکیبی از شعر، طراحی و ابزار هوش مصنوعی محسوب می‌شود.این خدمات از امروز در دسترس تمامی کاربران علاقه‌مند قرار دارد. علاقه‌مندان برای استفاده از این خدمات ابتدا یک سلفی تهیه کرده و   کلمات پیشنهادی خود برای شعر سرودن را به زبان انگلیسی پیشنهاد می‌دهند.

 

 

ارسال نظر