اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۶۴۲

تغییر لوگوی گوگل به مناسبت روز جهانی کارگر

گوگل | روز گذشته گوگل به مناسبت «روز جهانی کارگر » لوگوی خود را تغییر داد. روز جهانی کارگر یک جشن و مراسمی کارگری و از سوی طبقات کارگر است که هر ساله در روز اول ماه مه برگزار می‌شود. در این روز بسیاری از حزب‌های گوناگون تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی برگزار می‌کنند.ده‌ها سال است که در این روز، در کشورهای مختلف به استثنای امریکا، کانادا و چند کشور کوچک مراسم ویژه برگزار می‌شود.مناسبت اول ماه مه به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده است که در چهارم ماه مه سال ۱۸۸۶ و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران امریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته و عده‌ای مجروح بر جای گذاشت.در پی آن هم چهار تن اعدام شدند. کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به ۸ ساعت بودند. گوگل نیز به مناسبت این روز ارزشمند لوگوی خود را تغییر داد.

برق ایستگاه فضایی بین‌المللی مختل شد

فیز| اختلال در شبکه برق ایستگاه فضایی بین‌المللی سبب شده ارسال محموله همراه کپسول دراگون به این آزمایشگاه تا روز جمعه به تاخیر بیفتد.اختلال در برق ایستگاه فضایی بین‌المللی به تأخیر در ارسال کپسول دراگون و محموله آن منجر شده است.قرار بود امروز اسپیس ایکس یک محموله را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد اما به دلیل اختلال در عملکرد یک سوئیچ برق در ایستگاه فضایی این ماموریت لغو شده است.این اختلال سبب شده ۲ کانال برق از کاربیفتند. اما به گفته ناسا ۶ کانال باقیمانده برق بطور معمول فعالیت می‌کنند.ناسا تاکید دارد ۶ فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در وضعیتی ایمن قرار دارند. اما به دلیل اختلال در شبکه برق خورشیدی، پرتاب کپسول اسپیس ایکس تا جمعه به تأخیر می‌افتد. ناسا تصمیم دارد قبل از ارسال کپسول دراگون واحد معیوب را جایگزین کند.در این ایستگاه فضایی پنل‌های خورشیدی الکتریکی را برای کل آزمایشگاه جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند. هرگونه اختلالی در این سیستم حیاتی به قطع برق و اختلال در عملیات‌ها منجر می‌شود.

افزایش جست‌وجوی بدون مجوز  از اطلاعات امریکایی‌ها

انگجت| گزارشی جدید نشان می‌دهد در ۲۰۱۸ میلادی در سازمان‌های امریکایی جست‌وجوی بدون مجوز اطلاعات شهروندان ۲۸ درصد رشد کرده است. گزارش شفافیت سالانه دفتر اداره اطلاعات ملی امریکا

(Director of National Intelligence) نشان می‌دهد جست‌وجوهای بدون حکم مجوز اطلاعات شهروندان امریکایی در ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ درصد افزایش یافته است. طبق این گزارش سازمان امنیت ملی امریکا بیش از ۹۶۳۷ جست‌وجو بدون مجوز را درباره تماس‌ها، پیام‌ها و ایمیل‌های شهروندان امریکایی در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام داده است. این رقم نسبت به ۲۰۱۷ میلادی ۷۵۱۲ مورد افزایش یافته و دو برابر رقم ۴۶۷۲ جست‌وجوی بدون مجوزی است که سازمان امنیت ملی در ۲۰۱۵ انجام داده است.هرچند طبق قانون امریکا شهروندان این کشور در برابر جست‌وجوهای بدون مجوز مصون هستند اما گاهی اوقات هنگامی که سازمان امنیت ملی اطلاعاتی درباره افراد خارجی را بررسی می‌کند، اطلاعات شهروندان امریکایی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. گزارش سال جاری نشان می‌دهد سازمان امنیت ملی امریکا ارتباطات حدود ۱۶۴۷۷۰ فرد یا گروه خارجی را در ۲۰۱۸ میلادی رصد کرد است.

 

اولین فروشگاه بدون متصدی

انگجت|یکی از فروشگاه‌های بزرگ انگلیس تمهیدی اندیشیده است که دیگر نیاز به ایستگاه‌های کنترل اجناس خریداری شده نیست و وقت مشتریان دیگر در صف تلف نخواهد شد.

به نظر می‌رسد تعداد روزهایی که بریتانیایی‌ها مجبور به ایستادن در صف فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند روبه اتمام است! چرا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای «سینزبریز» نخستین فروشگاه بدون صف و اپراتور را راه‌اندازی کرده است.

این طرح در ۸ فروشگاه راه‌اندازی شده است و مشتریان در این فروشگاه‌ها که در لندن واقع است می‌توانند بارکد چاپ شده روی اجناس را با موبایل خود اسکن کنند و مبلغ خریدهای خود را از طریق گوشی‌های هوشمند خود پرداخت نمایند و دیگر نیازی به ایستادن در صف برای اسکن بارکد اجناس توسط متصدی نیست.این کار قبلاً توسط آمازون در فروشگاه “آمازون گو “   انجام شده است.در فروشگاه سینزبریز مشتریان فقط آنچه می‌خواهند انتخاب می‌کنند و مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که وقتی اجناس از فروشگاه خارج می‌شوند، بهای آنها پرداخت شده باشد.این طرح با استفاده از تکنولوژی SmartShop Scan و Pay & Go عملی شده است که در حال حاضر در هشت فروشگاه در سراسر لندن اجرا می‌شود.با این حال مشتریان در این فروشگاه‌ها هنوز هم می‌توانند خرید خود را با پرداخت عادی و اسکن اجناس توسط متصدی انجام دهند.فروشگاه سینزبریز تلاش می‌کند تا این روش جدید را برای همه فروشگاه‌های خود عملی کند و بر روش سنتی خرید پایان دهد.

 

 

ارسال نظر