اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۴۸۲

سوءاستفاده از مرورگر کروم برای حملات فیشینگ

یاهونیوز|مهاجمان سایبری برای سوءاستفاده از مرورگر کروم و اجرای حملات فیشینگ از یک آسیب‌پذیری ساده موجود در این مرورگر برای دستکاری بخش آدرس دهی استفاده کرده‌اند.جیمز فیشر محقق امنیتی که برای اولین‌بار آسیب‌پذیری یادشده را شناسایی کرده، می‌گوید یک حفره امنیتی در نسخه موبایلی مرورگر کروم که مربوط به نحوه نمایش آدرس در بخش آدرس بار است، جعل آدرس‌های قلابی و فریب مخاطب برای عدم مشاهده دقیق آنها را در زمین بالا و پایین کردن مرورگر ممکن می‌کند.البته این آسیب‌پذیری تا به امروز مورد سوءاستفاده عملی قرار نگرفته، اما بررسی‌های امنیتی نشان می‌دهد هکرها می‌توانند در آینده از آن برای هدایت کاربران به سمت سایت‌های حاوی داده‌های مخرب سوءاستفاده کنند.گوگل از موضوع مطلع شده و در حال بررسی آن است. اما مشخص نیست وصله امنیتی برای به روزکردن مرورگر آسیب‌پذیر کروم چه زمانی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

توسعه فناوری با کیف پول هوشمند

آسوشیتدپرس| شرکت جگوار لندرور مشغول توسعه فناوری به نام کیف پول هوشمند است که به رانندگان کمک می‌کند با اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره ترافیک و غیره هنگام رانندگی درآمدزایی کنند.شرکت خودروسازی جگوار لندرور سیستم جدیدی ابداع کرده‌اند که به افراد کمک می‌کند هنگام رانندگی درآمدزایی کنند.فناوری «کیف پول هوشمند» به رانندگان کمک می‌کند برای اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره وضعیت ترافیک و چاله‌های خیابان ارز دیجیتال دریافت کنند. این اعتبار دیجیتالی برای پرداخت عوارض، هزینه پارکینگ یا شارژ وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شود.هم‌اکنون سیستم مذکور در مرکز مهندسی نرم‌افزارJLR  در ایرلند در حال آزمایش است و البته نیازمند هیچ گونه پرداختی نیست. مهندسان از هم‌اکنون این فناوری را در خودروهای آزمایشی F-Pace جگوار و Range  Rover Velar  نصب کرده‌اند. رانندگان همچنین می‌توانند «کیف پول‌های هوشمند» خود را با روش‌های مرسوم نیز شارژ کنند.«راسل ویکرز» مدیر بخش نرم افزار جگوار لندرور می‌گوید: ما مشغول ساخت فناوری اتصال خودروها به یکدیگر هستیم. در آینده خودروهای خودران می‌توانند به ایستگاه‌های شارژ بروند و پس از تکمیل شارژ هزینه را پرداخت کنند. این حالی است که راننده می‌تواند برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم درباره ترافیک نیز جایزه‌ای دریافت کند.

تولید کپسول ضدچاقی

ورج| به تازگی کپسولی برای مقابله با چاقی ابداع شده که در معده منبسط می‌شود و احساس سیری در فرد به وجود می‌آورد. به گفته محققان این قرص یک ابزار پزشکی به حساب می‌آید.کپسول‌هایی که در معده منبسط می‌شوند به افراد کمک می‌کنند تا با چاقی مبارزه کنند.این کپسول‌ها باید قبل از غذا و همراه آب بلعیده شوند. آنها با غذا و مایعات ترکیب می‌شوند و یک توده ژل مانند به وجود می‌آورند. توده مذکور به فرد احساس سیری می‌دهد و در نتیجه او غذای کمتری می‌خورد. دانشمندان سازنده این نوآوری ادعا می‌کنند قرص‌ها از سلولز و اسید سیتریک ساخته شده‌اند.البته این قرص‌ها جز دستگاه‌های پزشکی رده‌بندی می‌شوند که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.هری لیدر مدیر بخش پزشکی شرکت Gelesis می‌گوید: ما پیش‌بینی می‌کنیم این قرص‌ها به میلیون‌ها نفر کمک کند.برخی کارشناسان امیدوارند این قرص‌ها به افراد کمک کند بدون جراحی یا درمان‌های طولانی از وزن خود بکاهند. در همین زمینه پژوهشی روی ۴۴۰ فرد بزرگسال مبتلا به چاقی مفرط نشان داد از هر ۱۰ فرد، ۶ نفر نسبت به قرص‌ها واکنش نشان داده‌اند.شرکت‌کنندگان در این تحقیق بطور متوسط با کاهش ۱۰ درصدی وزن (معادل ۱۰ کیلوگرم) روبرو شدند. نتایج این پژوهش نیز در کنگره چاقی اروپا عرضه شد که در گلاسگو برگزار شده بود.این کپسول‌ها با نام Plenity عرضه می‌شوند.

امریکا به استادان و محققان چینی ویزا نمی‌دهد

نیویورک تایمز | گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند دولت امریکا ویزای بسیاری از استادان دانشگاه، محققان و دانشمندان چینی را برای ورود به این کشور لغو یا فرایند دریافت آن را طولانی‌تر کرده است. صدها استاد دانشگاه، محقق و دانشمند چینی از دریافت ویزاهای کوتاه و بلندمدت برای حضور در کنفرانس، تحقیق یا همکاری با سازمان‌های مختلف در امریکا محروم شده‌اند.پیش از این به دلیل تنش‌های موجود میان امریکا و چین و بیم از خرابکاری و انتقال اطلاعات فناوری، امریکا ورود چند دانشمند چینی را به این کشور ممنوع کرده بود.اما اکنون گزارش شده در ۱۴ آوریل ویزای حدود ۳۰ استاد دانشگاه چینی در حوزه علوم اجتماعی، مدیران انستیتوهای علمی و کارشناسانی که بسیاری از آنها متخصص روابط چین و امریکا هستند، لغو شده یا در حال بررسی است. این در حالی است که روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از وانگ ون دبیر اجرایی موسسه چونگ یانگ در حوزه مطالعات مالی اعلام کرده حداقل ۲۸۰ دانشمند و محقق با همین مشکل روبرو هستند.عده‌ای دیگر از دانشمندان ادعا کرده‌اند که فرآیند درخواست ویزای آنها بسیار طولانی شده و به همین دلیل مجبور شده‌اند تا سفر خود را به امریکا لغو کنند.

 

ارسال نظر