کره جنوبی؛ پیشگام در توسعه اینترنت 5G

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۴۸۱
کره جنوبی؛ پیشگام در توسعه اینترنت 5G

زد دی نت | شرکت SK Telecom به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور توسعه شهرهای هوشمند، وسائل نقلیه خودران و بیمارستان‌های متصل به اینترنت اشیا از شبکه اینترنت 5G استفاده کند.

به گزارش ایسنا، از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فردای آن آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره‌جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

این روزها که شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای متعددی در سراسر جهان به فکر توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت نسل پنجم 5G افتاده‌اند، حالا به نظر می‌رسد که شرکت به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور و شرکت مخابراتی در کره جنوبی سعی دارد که از خدمات و سرویس‌های متعدد شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بهره مند شده و کره جنوبی را به اینترنت 5G تجهیز کند. پارک جین هیو، مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت در پاسخ به گزارشگر وب سایت زد دی نت عنوان کرده است که تصمیم گرفته است تکنولوژی و تجهیزات مربوط به راه‌اندازی و برقراری اینترنت 5G را به منظور توسعه شهرهای هوشمند، سازمان و بیمارستان‌های مبنی بر شهرهای هوشمند و همچنین خودورهای خودران در این کشور به‌کار بگیرد تا به کاربران و شهروندان کره‌ای این امکان را بدهد تا از خدمات نوین و پیشرفته شبکه 5G بهره مند شوند و در انتقال اطلاعات و داده‌های موردنظر خود نهایت سرعت و دقت را تجربه کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه 5G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارایه می‌شود؛ یکی دیگر از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا بطور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت 5G را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

 

 

ارسال نظر