افزایش قیمت مکالمات بین‌الملل با تغییر نرخ ارز

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۰:۵۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۴۷۷
افزایش قیمت مکالمات بین‌الملل با تغییر نرخ ارز

مهر| معاون شرکت ارتباطات زیرساخت دلایل افزایش قیمت مکالمات بین‌الملل را افزایش نرخ ارز عنوان کرد و گفت: بیشترین تماس صادره و وارده ایران مربوط به کشور افغانستان است.

اسماعیل رادکانی معاون شرکت ارتباطات زیرساخت درباره دلایل افزایش نرخ مکالمات بین‌الملل برای کاربران ایرانی توضیح داد و گفت: پرداخت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش بین‌الملل به‌صورت ارزی صورت می‌پذیرد. به این معنی که پرداخت‌ها به اپراتورهای خارجی که مکالمه از ایران را ترمینیت می‌کنند و در مقصد به مشتری می‌رسانند به‌صورت ارزی بوده و به همین جهت، قیمت مکالمه با توجه به نرخ ارز تغییر می‌کند.وی با اشاره به تغییر سطح‌بندی کشورها و نرخ مکالمات بر مبنای این سطح‌بندی افزود: ممکن است به دلایل مختلف از جمله دلایل برگزاری رویدادهای مناسبتی، سطوح نرخ‌گذاری اپراتورهای خارجی ارایه‌دهنده خدمات تلفن بین‌الملل با کاهش قیمت یا افزایش قیمت، تغییر کند. برای مثال کشور روسیه در زمان برگزاری جام جهانی، افزایش قیمت قابل‌توجهی برای مکالمات در این کشور در نظر گرفت.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در نمای کلی تمامی سطوح در حوزه تلفن بین‌الملل افزایش قیمت داشته است، گفت: مبنای سطح‌بندی کشورها در برقراری تماس بین‌الملل، نرخی است که اپراتور خارجی برای انتقال ترافیک از کشور ما اعلام می‌کند و از آنجایی که این نرخ، ارزی است، پس از تبدیل آن به ریال شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که آن را برای مشترکان اعمال می‌کنیم.

وی در مورد اینکه بیشترین مکالمه بین‌الملل در سال ۹۷ با کدام کشور انجام گرفته است، اظهار داشت: ایران بیشترین تماس وارده و صادره را با کشور افغانستان دارد.رادکانی درباره واگذاری خدمات تماس بین‌الملل به بخش خصوصی و از بین رفتن انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت در این زمینه، گفت: منتظر ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هستیم و پس‌از آن روند اجرایی واگذاری این خدمات به اپراتورهای ارتباطی صورت می‌پذیرد.وی درباره علت تأخیر در ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه که قرار بود در سال ۹۷ اجرایی شود، خاطرنشان کرد: این اقدام، کار ساده‌ای نیست. بخش زیادی از این حوزه اعم از شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، مخابرات و اپراتورها و پروانه‌هایی که در این خصوص صادر شده است، متأثر از این حوزه هستند و باید جوانب کار به درستی سنجیده شود.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه این مصوبه نیازمند کار کارشناسی بود، گفت: مدل ورود بخش خصوصی و اپراتورها به عرصه ارایه خدمات تماس بین‌الملل، متفاوت از سایر بخش‌ها است و به همین دلیل باید کار کارشناسی بیشتری در این خصوص صورت می‌گرفت. اما اراده‌ای برای جلوگیری از اجرای این مصوبه دیده نمی‌شود.شرکت ارتباطات زیرساخت در نامه‌ای از شرکت مخابرات ایران خواست که در راستای افزایش تعرفه مکالمات بین‌الملل، از تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۷، نرخ‌های جدید را برای تماس با شبکه ثابت و سیار کشورهای مدنظر اعمال کند. جدول نرخ‌های جدید مکالمات ثابت و سیار با ۲۱۴ کشور در این لینک قابل دریافت است.

 

 

ارسال نظر