اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۰:۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۳۹۳

تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کردیم

مهر|وزیر ارتباطات گفت: ما باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم.

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به یک کاربر در خصوص صفحه اینستاگرامی قاتل طلبه همدانی گفت: آزادی و امنیت هر دو از حق‌الناس است. وی افزود: ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفاً انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم. وزیر ارتباطات گفت: همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسوول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند. جهرمی همچنین گفت: صدالبته ما باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم. همچنین در همین خصوص معاون وزیر ارتباطات از همکاری میان این وزارتخانه و پلیس ناجا برای پیشگیری از جرم و کاهش تهدیدها در فضای مجازی خبر داد. حمید فتاحی در توئیتی نوشت: با استاندارد امریکایی، صفحات پاسدارانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند باید پاک شود اما صفحه تروریستی که مردم را به قتل تهدید می‌کند، نه! معاون وزیر ارتباطات گفت: ولی ما منتظر آنها نمانده‌ایم. در جلسه با فرماندهان ناجا مقرر شد برای پیشگیری از جرم و کاهش تهدیدها برنامه‌ای اجرا شود. وی خطاب به مردم افزود: آزادی و امنیت حق شما است.

برنامه افزایش سرعت اینترنت را نصب نکنید

ماهر|مرکز مدیریت امداد وهماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به گسترش اپلیکیشن‌های جعلی «افزایش سرعت اینترنت» در فروشگاه‌های اندروید هشدار داد و اعلام کرد: ۱۲۷ هزار کاربر این اپ‌ها را نصب کردند. مرکز ماهر با بررسی برنامه‌های اندرویدی «افزایش سرعت اینترنت» اعلام کرد: متأسفانه برنامک‌های متعددی تحت عنوان «افزایش سرعت اینترنت» در فروشگاه‌های برنامک‌های اندروید وجود دارند. این اپلیکیشن‌ها با ظاهرسازی و ادعاهای دروغین سعی در ترغیب کاربران به نصب برنامک دارند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند منجر به افزایش سرعت اینترنت شوند. چرا که چنین کاری در دنیای واقعی عملی نیست. این اپلیکیشن‌ها به محض شروع اعلام می‌کنند که سرعت اینترنت پایین است، سپس با نمایش اعلان‌هایی و بعد از چند ثانیه، ادعا می‌کنند که سرعت اینترنت افزایش یافته است. مرکز ماهر با بررسی اپلیکیشن‌های پر نصب (۲۹ برنامک با بیش از ۱۲۷ هزار کاربر) در این زمینه، اعلام کرد که این اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند و تنها با هدف نمایش تبلیغات و کنترل گوشی کاربر منتشر شده‌اند.

اپل اپلیکیشن‌های رقیب را حذف می‌کند

انگجت|طبق گزارش‌های منتشر شده اپل پس از عرضه ویژگی «اسکرین تایم» اکنون اپلیکیشن‌های رقیب که این قابلیت را عرضه می‌کرده‌اند، در اپ‌استور حذف یا محدود کرده است. عرضه ویژگیScreen Time  در  iOS۱۲ یک موهبت برای والدین و هرکسی است که تمایل دارد میزان استفاده از دستگاه‌های الکترونیک را کاهش دهد. اما به نظر می‌رسد اپل با سختگیری‌های جدید موجب نگرانی اپلیکیشن‌هایی شده که خدماتی مشابه را ارایه می‌کنند. گزارش نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد طی سال گذشته حداقل ۱۱ مورد از ۱۷ اپلیکیشن پرطرفدار کنترل مدت زمان استفاده از دستگاه الکترونیکی یا نظارت والدین بر دستگاه را از اپ استور حذف یا محدود کرده است. علاوه بر آن اپل برخی از اپلیکیشن‌های کمتر شناخته شده را نیز سرکوب کرده است. برخی از این اپلیکیشن‌ها ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند پشتیبانی از مدیریت دستگاه‌های اندروید و مسدود کردن وب سایت‌ها در مرورگرهای مختلف را داشتند. اپل این اپلیکیشن‌ها را مجبور کرده ویژگی‌های مذکور را حذف کنند.

اسکوتر برقی گمشده‌ها را به منزل می‌رساند

دیجیتال‌ترندز|دو شرکت چینی و انگلیسی با همکاری یکدیگر اسکوتر برقی هوشمندی را تولید کرده‌اند که پال نام دارد و می‌تواند افرادی که آدرس منزلشان را فراموش کرده‌اند را به سرعت به مقصد برساند. این اسکوتر با بررسی مسیرهای رفت و آمد روزمره مالک خود و همین طور از طریق اتصال به گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند وی از طریق بلوتوث، اطلاعات لازم در مورد آدرس منزل هر کاربر را دریافت کرده و در حافظه خود ذخیره می‌کند. پال به یک سیستم کلود موسوم به نیو نیز متصل است و اگر فرد نام مقصدی را که قبلاً به آن رفت و آمد کرده، بیان کند، اسکوتر برقی وی را بطور خودکار به آن مقصد خواهد برد، حتی اگر وی مسیر حرکت به سمت آن مقصد را در ذهن نداشته باشد. البته برای این کار باید از یک هدفون بی‌سیم خاص که همراه با این اسکوتر عرضه می‌شود استفاده شود. اسکوتر یادشده مجهز به چهار موتور جداگانه برای هر یک از چهار چرخ خود است و از سیستم ویژه‌ای برای تقسیم فشار در میان چرخ‌ها و نیز تنظیم سرعت در زمان حرکت به سمت چپ و راست یا در سطوح شیب‌دار بهره می‌گیرد.

 

ارسال نظر