اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۴۷

استفاده 71 درصدی جوانان از تلگرام در سال 97

ایسپا| نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد در سال ۹۷، ۷۱ درصد جوانان از تلگرام استفاده می‌کردند.

در سال ۹۷، ۷۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله از تلگرام و ۴۹ درصد این جوانان از اینستاگرام استفاده می‌کردند.علاوه بر آن ۳۲ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند در سالی که گذشت از برنامه واتس‌اپ و ۴ درصد نیز از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.

یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند ۹۷ انجام شده بیانگر این است که در سال ۹۷، ۵۴ درصد مردان از تلگرام، ۲۸ درصد از اینستاگرام، ۲۴ درصد از واتس‌اپ و ۳ درصد نیز از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در اسفند سال ۹۷ انجام شده درباره روند استفاده زنان از شبکه‌های اجتماعی مجازی در سال ۱۳۹۷ است. این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۸ درصد زنان از تلگرام، ۳۱ درصد آنها از اینستاگرام، ۲۷ درصد از واتس‌اپ و همچنین ۲ درصد از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کردند.

سامانه «همتا» فعالیتش را از سر گرفت

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از فعالیت مجدد سامانه گمرک خبر داد . سامانه گمرک برای ثبت تلفن همراه که چندی پیش فعالیتش متوقف شده بود و امکان ثبت سریال گوشی و خدمات رسانی آن متوقف شده بود، فعالیتش را از سر گرفت، این خبر را وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: با مساعدت و پیگیری وزیر کشور، سامانه گمرک برای ثبت تلفن همراه که خدمت رسانی را متوقف کرده بود، فعالیت و خدمت‌رسانی را از سر خواهد گرفت.

آنتی‌ویروس‌ها از کار افتادند

تک کرانچ| تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که آپدیت جدید ویندوز ۱۰ برخی از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس در رایانه را از کار می‌اندازد.

با توجه به تشدید حملات سایبری و بدافزاری در جهان که امنیت اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران را به‌شدت زیر سوال برده است، نرم‌افزارهای آنتی‌ویروسی که به مقابله و شناسایی هرگونه عامل مهاجم، آلوده و مشکوک می‌پردازند، از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار شده‌اند و نصب و استفاده از آنها روی هر رایانه‌ای از ملزومات و ضروریات به شمار می‌رود. نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس  Avast، Arcabit، McAfee، Avira و Sophos بعد از دانلود، نصب و دریافت آپدیت جدید ویندوز ۱۰ که در ماه جاری میلادی منتشر شد، از کار افتاده و کاربران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری عنوان کرده‌اند که آنتی‌ویروس‌های مذکور دیگر قادر نخواهند بود که ویروس و بدافزارهای موجود در فایل‌های مختلف رایانه را شناسایی کرده و به مقابله با آنها بپردازند.

 

ارسال نظر