رویداد

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۰۴۵

وضع قوانین دست‌وپاگیر برای بازی‌های آنلاین

انگجت| تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که چین برای بازی‌های آنلاین قوانین سختگیرانه جدیدی را به تصویب رسانده تا بر محتوای خشونت‌آمیز و غیراخلاقی آنها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد.

از آنجایی که بازی‌های آنلاین و اینترنتی در سال‌های اخیر از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و علاقه‌مندان به گیمینگ برخوردار شده است، بسیاری از کارشناسان در حوزه‌های مختلف از آثار منفی که محتوای این بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند بر روح و روان کاربران بگذارد، سخن گفته و گزارش‌های طولانی تهیه و منتشر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که تاکنون نتوانسته‌اند جلوی شرکت‌های توسعه‌دهنده بازی‌های مذکور را بگیرند یا موجب بهبود محتوای آنها شوند.

بنابراین برخی از کشورها به فکر وضع و اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای عرضه، انتشار و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای افتاده‌اند تا بتوانند تا حد زیادی از تأثیرات و تبعات منفی آن جلوگیری به عمل بیاورند.

چین که به سانسور کردن محتوا و همچنین اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی مختلف در جهان شهرت دارد، حالا تصمیم گرفته است که برخی قوانین جدید را برای بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای تصویب کند که در آن محتوای خشونت آمیزی همچون خون، جسد، جنگ و قمار در بازی‌های آنلاین و اینترنتی همگی سانسور و متوقف شوند.

رونمایی قریب‌الوقوع  از دستگاه اتصال مغز و رایانه

یاهو نیوز| الون ماسک یکی از پیشتازان عرصه فناوری‌های نوین از عرضه قریب الوقوع دستگاهی خبر داده که می‌تواند مغز انسان و رایانه‌ها را به یکدیگر متصل کند.

وی تصریح کرده که شرکت نوپای تأسیس شده توسط وی موسوم به Neuralink به زودی خبر طراحی اولین رابط کاربری که مغز انسان‌ها و رایانه‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد، اعلام خواهد کرد.

وی در حساب کاربری خود در توییتر تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده که رونمایی از فناوری یادشده «به زودی» صورت می‌گیرد و به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره نکرده است.

شرکت Neuralink در سال ۲۰۱۶ با هدف تولید سخت افزاری تأسیس شد که توانایی‌های مغز انسان را ارتقا بخشد. تا به حال جزییات چندانی در مورد فعالیت‌های این شرکت در اختیار عموم قرار

نگرفته است.در وب سایت این شرکت تبلیغاتی در مورد ۱۱ فرصت شغلی صورت گرفته و در آن آینده‌ای توصیف شده که ارتباط میان ذهن افراد و رایانه‌ها با سرعت بسیار زیادی ممکن می‌شود.

الون ماسک که بارها در مورد خطرات همه‌گیر شدن فناوری هوش مصنوعی اظهارنظر کرده معتقد است انسان‌ها با استفاده از چنین رابط کاربری می‌توانند با فناوری مذکور در آینده رقابت کنند.

پهپاد، گیاه نادر منقرض شده را دوباره کشف کرد

دیجیتال ترندز| گیاه شناسان با کمک پهپاد گلی را در یک منطقه دورافتاده در هاوایی رصد کردند که تصور می‌شد منقرض شده است. این گیاه در منطقه‌ای صخره‌ای و غیرقابل دسترس می‌روید.

یک پهپاد به گیاه شناسان در هاوایی کمک کرده تا گلی را رصد کنند که تصور می‌شد منقرض شده است.

نام علمی این گلH. woodii است که در این اواخر در صخره‌های یک منطقه دورافتاده در دره کالالایو در هاوایی دوباره رصد شده است.

این منطقه صخره‌ای قابل دسترسی نیست و محققان «باغ ملی گیاه‌شناسی استوایی» سعی کردند با استفاده از فناوری پهپادها تنوع زیستی این منطقه را بررسی کنند. آنها در یک منطقه دورافتاده گیاه مذکور را رصد کردند.بن نیبرگ مختصص پهپاد در «باغ ملی گیاه‌شناسی استوایی» گیاه را رصد کرده است. او در این باره می‌گوید: پهپادها گنجینه‌ای از گیاهان صخره‌ای را رصد کرده‌اند که تا به حال کشف نشده بود.به هرحال H. woodii یک گیاه نادر است که به شکل بوته یا درختچه‌های کوچک می‌روید و برگ‌های زرد درخشان دارد که با گذر زمان به رنگ بنفش تغییر می‌کنند.این گل‌ها گرده‌های فراوانی دارند.

به گفته محققانH. woodii این گل هم مانند بقیه گونه‌های گیاهی هاوایی در خطر گیاهان تهاجمی، حیوانات و رویدادهای طبیعی قرار دارد.

 

ارسال نظر