اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹۲

ابزار تازه توییتر برای شناسایی پیام‌های زننده

انگجت| توییتر اعلام کرده، ابزار تازه‌ای که این شرکت برای شناسایی پیام‌های نامناسب و زننده به کار گرفته تا به حال موفق شده بطور خودکار ۳۸درصد از این پیام‌ها را بیابد. این شرکت روز پنج‌شنبه از برنامه‌های تازه خود برای مقابله با مزاحمت‌های آنلاین خبر داد و اعلام کرد که در حال کار روی ابزار تازه‌ای به همین منظور است. توییتر اظهار امیدواری کرده که با استفاده از ابزار مذکور قادر به مقابله حداکثری با سواستفاده‌هایی باشد که از این پلتفرم به عمل می‌آید.به گفته دونالد هیکس معاون شرکت توییتر، برای اولین‌بار توئیت‌های نامناسب و زننده بطور خودکار علامت‌گذاری می‌شوند و افرادی هم که بطور مکرر به ارسال چنین پیام‌هایی ادامه دهند شناسایی شده و دیگر قادر به باز کردن حساب کاربری جدید در توییتر نخواهند بود.توییتر اعلام نکرده که در مجموع چند توئیت نامناسب را شناسایی و حذف کرده و آیا تعداد این توئیت‌ها در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است یا خیر.

ساس‌ها به فروشگاه «اپل» حمله کردند

گاردین | یک فروشگاه اپل در نیویورک به دلیل وجود ساس تعطیل شد. این فروشگاه که ۳۶۵ روز سال و هفت روز هفته به مدت ۲۴ ساعت باز است، برای عملیات نابودی حشرات به مدت ۶ ساعت تعطیل شد.یک فروشگاه ۲۴ ساعته اپل در خیابان پنجم نیویورک با میهمانانی ناخوانده روبرو شد.

پس از آنکه یک ساس در دفتر کار مدیر این فروشگاه کشف شد، از کارمندان خواسته شد تا وسایل خود را جمع‌آوری کنند. این حشرات موذی ۳ تا ۴ هفته قبل از این رویداد در فروشگاه مشاهده شده بودند اما اپل هفته گذشته این مشکل را بطور رسمی اعلام کرد.به هرحال پس از آنکه یک ساس روی میزی داخل فروشگاه رصد شد، این میز خالی شد عملیات دفع حشرات انجام شد. اما پس از آن یکی از کارمندان شیفت شب ساسی را در ژاکت خود یافت و از آن ویدئو گرفت. این ویدئو به سرعت میان صدها کارمند اپل دست به دست چرخید و در نهایت فروشگاه اپل مذکور تعطیل شد.این فروشگاه که ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته باز است، درهای خود را به مدت ۶ ساعت در نیمه شب بست تا این حشرات را نابود کند.

اپل هنوز به سوالات در خصوص این رویداد پاسخی نداده است. اما به مدیریت فروشگاه اعلام شده خطر برطرف شده است.وجود ساس در فروشگاه نیویورک چندان عجیب نیست. زیرا این شهر در رتبه ششم بدترین مکان برای وجود ساس‌ها در کل امریکا قرار دارد.در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز یک فروشگاه Niketown در خیابان پنجم به دلیل مشابه تعطیل شد.البته هجوم حشرات به فروشگاه اپل عجیب به نظر می‌رسد.

فضانورد ماموریت‌های «شاتل»  و «اسکای‌لب» درگذشت

اسپیس| «آون کی گاریوت» فضانورد ماموریت‌های «شاتل» و «اسکای‌لب» ناسا در سن ۸۸ سالگی درگذشت.آون گاریوت  فضانورد امریکایی ناسا، در ۲۲ نوامبر ۱۹۳۰ میلادی در اکلاهما‌زاده شد.گاریوت در سال ۱۹۶۵ میلادی به عنوان یکی از اعضای گروه «دانشمند- فضانورد» ناسا انتخاب شد و طی ماموریت‌های خود مجموعاً ۶۹ روز و ۱۸ ساعت و ۵۶ دقیقه را در فضا سپری کرد.وی در اولین پرواز فضایی خود به عنوان محقق و در دومین پرواز خود به عنوان متخصص پرواز اول به فضا سفر کرد.این فضانورد در سال ۱۹۷۳ میلادی در ماموریت «اسکای‌لب ۳» شرکت کرد.«اسکای‌لب ۳» دومین ماموریت سرنشین‌دار در اولین ایستگاه فضایی امریکا بود.پرواز دوم گاریوت به فضا هم طی ماموریت «اس‌تی‌اس -۹» صورت گرفت.«اس‌تی‌اس -۹» نهمین ماموریت شاتل‌های فضایی ناسا بود که اولین ماژول آزمایشگاه فضایی را در مدار زمین قرار داد.از افتخارات بزرگ «گاریوت» این است که اولین فضانوردی بود که در بیرون از مدار زمین از «رادیو آماتور» استفاده کرد.

وی در زمان حیات ارزشمند خود ۳ پیاده‌روی فضایی انجام داد و ۱۴ ساعت را در خارج از ایستگاه فضایی سپری کرد.گاریوت در سال ۲۰۰۸ میلادی به همراه یک نویسنده خاطرات پرواز خود با اولین ایستگاه فضایی امریکا به نام «اسکای‌لب» را در کتاب «خانه فضایی» (Homesteading Space) منتشر کرد. آون کی گاریوت  در نهایت روز دوشنبه در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

تعقیب قضایی «اپل» به خاطر نقض حق ثبت اختراع

اسین ایج | یک شرکت تجاری، اپل را به خاطر نقض حق ثبت اختراع و استفاده از یکی از اختراعات ثبت شده خود در نرم افزار نقشه گوگل مورد پیگرد قضایی قرار داد.شرکت LBS Innovations که به علت شکایت از شرکت‌های فناوری با سوژه‌های مشابه شهرت دارد، روز جمعه شکایت خود از اپل را تقدیم دادگاه کرد.بر اساس شکایت ثبت شده LBS Innovations، یکی از فناوری‌های اختصاصی این شرکت توسط اپل در برنامه نقشه آن شرکت از سال 2012 مورد استفاده قرار گرفته است. این برنامه روی گوشی‌های آیفون نیز در دسترس است و رقیب برنامه نقشه گوگل محسوب می‌شود.LBS  در سال‌های گذشته هم شرکت‌هایی مانند ویز، نوکیا، فوراسکوئیر و دیگران را به علت استفاده بدون اجازه از اختراعات ثبت شده خود مورد پیگرد قضایی قرار داده بود. از همین رو برخی کارشناسان آن را به تلاش برای کسب درآمد از این طریق متهم می‌کنند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

 

ارسال نظر