اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۰:۴۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۷۰۴

سوءاستفاده هکرها از نقص امنیتی مرورگر مایکروسافت

انگجت| هکرها با سوءاستفاده از نقص امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت می‌توانند فایل‌های مختلفی را سرقت کنند و لذا کاربران باید استفاده از مرورگر یادشده را متوقف کنند.

مرورگر IE به علت ضعف‌های متعدد امنیتی شهرت فراوانی دارد و این‌بار جان پیج محقق امنیتی هشدار داده که نحوه مدیریت فایل‌های MHT (که فرمتی مربوط به نحوه آرشیو کردن داده‌ها در وب است)، موجب می‌شود تا هکرها بتوانند از فایل‌های ذخیره شده در سیستم عامل ویندوز جاسوسی کرده و داده‌های ذخیره شده کاربران را سرقت کنند.ویندوز فایل‌های MHT  را بطور پیش‌فرض با استفاده از IE باز می‌کند و این مشکل ویندوزهای 7، 10 و سرور 20212 آر 2 را در بر می‌گیرد.مایکروسافت هنوز وصله‌ای برای حل این مشکل عرضه نکرده و وعده داده که در آینده‌ای نزدیک و همزمان با عرضه بسته به روزرسان تازه خود این کار را انجام خواهد داد. مشکل یادشده می‌تواند امنیت صدها میلیون کاربر این مرورگر را بطور جدی به خطر بیندازد و لذا کاربران بهتر است از مرورگرهای دیگری مانند کروم، فایرفاکس، اپرا و اج استفاده کنند.

تولید هلی‌کوپتر نظامی هوشمند با پره‌های تاشو

نیو اطلس| دو شرکت تجاری با همکاری یکدیگر موفق به تولید نمونه اولیه یک هلی‌کوپتر تهاجمی هوشمند شده‌اند که بسیاری از بخش‌های آن به صورت تاشو یا جمع شدنی طراحی شده است.

در تولید تازه شرکت‌های AVX Aircraft و L۳ Technologiesاز فناوری رایانه‌ای هوشمند برای تسهیل کنترل بخش‌های مختلف هلی‌کوپتر استفاده شده است. این فناوری اجرای بسیاری از فرایندهای چندمرحله‌ای را با یک دستور ساده ممکن می‌کند.نصب دو فن بزرگ بر روی این هلی‌کوپتر و مکش هوا توسط آن کنترل تعادل آن را در شرایط دشوار و تنظیم حرکت‌های هلی‌کوپتر را تسهیل می‌کند. استفاده از معماری دیجیتال مبتنی بر فناوری MOSA باعث شده تا پره‌ها و بال‌های هلی‌کوپتر یادشده تاشو باشند.

همین طراحی باعث کاهش فضای اشغال شده توسط این هلی‌کوپتر به خصوص در زمان انتقال و جابه‌جایی می‌شود.از جمله دیگر امکانات هلی‌کوپتر مذکور می‌توان به طراحی سازه زیرین فرود و نشستن روی زمین به صورت جمع شدنی، امکان افزایش سریع سرعت بلافاصله بعد از برخاستن از زمین، امکان پرواز در مسافت‌های طولانی و قابلیت مانور بالا حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب اشاره کرد.انتظار می‌رود کار طراحی این هلی‌کوپتر برای تولید انبوه تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. اما استفاده عملیاتی از آن تا سال ۲۰۲۳ رخ نخواهد داد. انتظار می‌رود ارتش امریکا ۵۰۰ دستگاه از این هلی‌کوپتر را برای استفاده سفارش دهد.

بزرگ‌ترین پرونده «آنتی‌تراست» تاریخ کلیدخورد

اسپوتنیک| پرونده شکایت غول تکنولوژی امریکا، اپل، از کوآلکام که از روز دوشنبه آغاز شده است، با ۳۰ میلیارد دلار خسارت و غرامت، بزرگ‌ترین پرونده آنتی‌تراست در تاریخ است.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، آماده می‌شود تا در جریان رسیدگی به این پرونده که ۴ هفته طول خواهد کشید، در مورد اتهامات مربوط به استفاده از پتنت‌های این شرکت توسط کوآلکام، شهادت دهد، اتهاماتی که کوآلکام آن را رد کرده است.این پرونده در دادگاه فدرال سن‌دیگو آغاز شده است که اپل در آن از کوآلکام برای اقدامات ناعادلانه و استفاده از پتنت‌های تکنولوژی این شرکت شکایت کرده بود.اپل همچنین در این پرونده به دنبال به دست آوردن ۱ میلیارد دلار غرامت بابت رعایت نشدن اصول رقابت عادلانه به واسطه مدل تجاری کوآلکام و ۲ میلیارد دلار هم بابت رعایت نکردن حق امتیاز اپل، است.اما کوآلکام هم در شکایتی متقابل خواهان به دست آوردن ۷ میلیارد دلار غرامت و میلیاردها دلار خسارت از اپل شده است.اگر کوآلکام در این پرونده بازنده شود با جریمه‌های عظیمی که متحمل خواهد شد سقوط خواهد کرد. این جریمه‌ها ۴ برابر درآمد ۵.۷ میلیارد دلاری شرکت کوآلکام در سال ۲۰۱۶ خواهند بود.

بازار اسپیکرهای هوشمند منفجر می‌شود

تک کرانچ| کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیس به تازگی برآورد کرده‌اند تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.بطور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

 

ارسال نظر