رویداد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۴۲

ابداع رباتی مجهز به حس لامسه برای بازیافت

انگجت| محققان رباتی برای بازیافت زباله‌ها ابداع کرده‌اند که در دست‌های آن حسگرهای مختلفی وجود دارد و می‌تواند با لمس مواد بین کاغذ و یک شی پلاستیکی تمایز قائل شود و آنها را دسته‌بندی کند.

بازیافت مواد کار مشکلی است زیرا علاوه بر آنکه برای انسان‌ها خطر ایمنی دارد و از سوی دیگر کار خسته‌کننده‌ای است. اما اکنون به نظر می‌رسد ربات‌ها می‌توانند این فرایند خطرناک و خسته‌کننده را به جای انسان انجام دهند. در همین راستا محققان MIT CSAIL یک ربات بازیافت‌کننده با حس لامسه ابداع کرده‌اند. این ربات که RoXycle نام دارد با استفاده از حسگرهای موجود در دست خود می‌تواند ماهیت یک شیء را تشخیص دهد و آن را دسته‌بندی کند.در این ربات یک حسگر کششی اندازه شیء را تشخیص می‌دهد. از سوی دیگر دو حسگر فشار میزان نرمی شیء را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال آیا شیء مذکور یک کاغذ است که به آسانی مچاله می‌شود یا یک شیء پلاستیکی است. ربات مذکور حتی می‌تواند وجود فلز را در شیء ردیابی کند زیرا حسگرها رسانا نیز هستند.بازوهای روباتیک از نوعی ماده آکوستیک ساخته شده‌اند. آکوستیک‌ها در هنگام اعمال تنش کششی عمودی، برخلاف مواد معمول، در راستای عمود بر نیروی وارده، ضخیم‌تر می‌شوند. البته RoCycle هنوز آماده به‌کارگیری در واحدهای بازیافت نیست. ربات مذکور اشیای ثابت را با دقت ۸۵ درصد شناسایی می‌کند اما دقت شناسایی آن در اشیای متحرک روی کمربند نقاله ۶۳ درصد اعلام شده است.

ماموریت فرود در ماه رژیم صهیونیستی شکست خورد

آسوشیتدپرس| فضاپیمای رژیم صهیونیستی که قرار بود روی ماه فرود بیاید با شکست مواجه شد. مدتی کوتاه قبل از فرود، ارتباط این فضاپیما با زمین قطع شد و در نتیجه با سطح ماه برخورد کرد.ماموریت فضاپیمای رژیم صهیونیستی که قرار بود روی ماه فرود بیاید، با شکست روبرو شد.

این فضاپیما که Beresheet نام داشت در سطح ماه سقوط کرد و به این ترتیب تلاش رژیم صهیونیستی برای نخستین فرود یک شرکت خصوصی در ماه شکست خورد.

ارتباط فضاپیمای مذکور طی آخرین مرحله فرود با مرکز کنترل در زمین قطع شد و لحظاتی بعد اعلام شد این ماموریت شکست خورده است.

«اوفر دورون» از شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما بطور حتم به سطح ماه برخورد کردیم.به گفته او موتورهای فضاپیما مدت کوتاهی قبل از فرود خاموش شد. دانشمندان هنوز سعی دارند دلیل این امر را بیابند. سقوط فضاپیما در سطح ماه در حالی اتفاق افتاد که جمعی از تماشاچیان از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مشغول تماشای رویداد بودند. همچنین این رویداد بطور زنده در تلویزیون ملی رژیم صهیونیستی پخش می‌شد.

فضاپیمای رباتیک مذکور با همکاری موسسه غیر انتقاعیSpaceIL و صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی ساخته شده بود.

کنترل دمای یخچال‌ با موبایل

دیجیتال ترندز | یک شرکت فناوری به تازگی اعلام کرده است که یخچال‌های هوشمند این شرکت از این پس به فناوری بلاک چین مجهز خواهند شد که قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. این روزها که فناوری بلاکچین از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی در جهان برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که با گذر زمان کاربردهای بسیار بیشتری پیدا می‌کند.حالا با اعلام شرکت فناوری که در زمینه تولید و طراحی لوازم خانگی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و بسیاری دیگر از دستگاه‌های الکتریکی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، می‌توان گفت که حالا فناوری بلاک چین به منازل کاربران نیز راه یافته و به لوازم خانگی آنها ورود پیدا کرده است.این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد که متوجه شوند و انتخاب کنند که انرژی مورد نیاز یخچال از چه منبعی پنل‌های خورشیدی بادی یا برق تأمین شده است. در واقع می‌توان گفت که کاربران قادر خواهند بود با استفاده از یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود تأمین انرژی مورد نیاز یخچال خود را از منابع الکتریکی موجود کنترل کنند.این یخچال‌ها همچنین امکانات دیگری برای کاربران به ارمغان می‌آورد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کنترل از راه دور دمای داخل یخچال هشدار در صورت باز ماندن درب آن و همچنین دریافت گزارش دقیقی از مصرف برق آن اشاره کرد که همگی آن توسط یک اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند کاربران قابل کنترل و بررسی خواهد بود.

جنگ آمازون و مایکروسافت بر سر قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری

انگجت| پروژه محاسبه ابری پنتاگون موسوم به «JEDI» با سرمایه هنگفت ۱۰ میلیارد دلاری خود، نام‌های بزرگ دنیای فناوری را به خود جلب کرده است و بزرگانی همچون مایکروسافت و آمازون در حال رقابت برای تصاحب آن هستند.

آمازون و مایکروسافت دو شرکت نهایی هستند که در حال تقلا برای تصاحب قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری محاسبه ابری وزارت دفاع امریکا هستند.

مهاجرت پنتاگون به محاسبه ابری که به نام پروژه «JEDI» شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۷ اعلام شد و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا از آن زمان در رقابت برای اجرای آن بوده‌اند.

برنده شدن در تصاحب این قرارداد درست مثل مسابقات تلویزیونی شده است. بطوری که بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا نظیر آی‌بی‌ام، اوراکل، مایکروسافت، گوگل و آمازون پیشنهادات خود را برای تصاحب آن ارایه داده‌اند و در آخر این مایکروسافت و آمازون بودند که فینالیست شدند.حتی در این فرآیند، اوراکل از یکی از کارمندان آمازون که قبلاً روی JEDI کار می‌کرد به دلیل تأثیر منفی وی روی فرآیند انتخاب، شکایت کرد. با این حال پنتاگون این ادعا را رد می‌کند.آمازون و مایکروسافت هر دو در حال حاضر به‌شدت بر محاسبات ابری تمرکز کرده‌اند و تصاحب یک قرارداد دولتی آن هم در این اندازه به نفع هر دو خواهد بود و در واقع یک معامله دو سر سود برای آنها است.برنده این قرارداد اواسط ماه ژوئیه اعلام خواهد شد.

جلوگیری اینستاگرام از انتشار وسیع محتوای نامناسب

کرانچ | اینستاگرام از این پس به پست‌هایی که محتوای نامناسب، خشن و هرزنگاری دارند، اجازه انتشار وسیع نمی‌دهد و در نتیجه کاربران کمتری می‌توانند آنها را مشاهده کنند.

در اینستاگرام گاهی اوقات مطالب نامناسبی منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی از امروز به بعد این مطالب را برای کاربران کمتری نمایش می‌دهد.

در همین راستا اینستاگرام اعلام کرده است از گسترش انتشار پست‌هایی که نامناسب هستند اما خلاف قوانین ما نیستند، جلوگیری می‌کند.

این بدان معناست که پستی حاوی خشونت یا آزار نباشد اما از نظر اینستاگرام، هرزنگاری، خشن، اهانت‌آمیز، آزار‌دهنده یا در کل نامناسب باشد، برای کاربران کمتری نمایش داده می‌شود.

همچنین این نوع محتوا احتمالاً در بخش جست‌وجو (Explore) یا صفحات هشتگ نیز ظاهر نمی‌شود. این روند توانایی تولید‌کنندگان مطالب برای جذب فالوئر جدید را به‌شدت می‌کاهد.

به هر حال این خبر بخشی از بیانیه‌های مختلف «یکپارچه‌سازی» خانواده اپلیکیشن‌های فیس‌بوک است که در یک برنامه خبری اعلام شد.

«ویل روبین» مدیر محصولات اینستاگرام برای Discovery در این باره می‌گوید: ما از یادگیری ماشینی برای تعیین نامناسب بودن پست‌های انتشار یافته استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر