اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۱۴

۳۰۰۰  سیم‌‌کارت بی‌نام و نشان مسدود شد

ایسنا| رییس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد.  سردار محسن حسن‌خانی در این باره اظهار کرد: در راستای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت جلساتی را با دادستانی کل کشور، معاونان پیشگیری و مسوولان قضایی، وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها تشکیل دادیم. وی با اشاره به تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص افزود: فعلا در مرحله اول بیش از ۳۰۰۰ خط تلفن همراه از اپراتورهای مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل را مسدود کرده‌ایم، این انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداری کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصا در ایام نوروز شاهد باشیم. حسن‌خانی گفت: درصدد هستیم که ۱۲ هزار خط دیگری که در این راستا فعالیت داشتند (سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان) را مسدود کنیم. این مقام ارشد انتظامی با توصیه به شهروندان عنوان کرد: چنانچه فردی با شما تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی تماس گرفت و قصد هدایت به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را کرد قطعاً فرد تماس‌گیرنده کلاهبردار است و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.

گوگل عرضه مدل جدید گوشی پیکسل را تایید کرد

ورج| گوگل عرضه مدل جدید گوشی پیکسل و نام آن را تأیید کرده است. این گوشی جدید پیکسل تری‌ای نام دارد که مدلی ساده‌تر و ارزان‌تر از گوشی پیکسل ۳ محسوب می‌شود. نام این گوشی و برخی مشخصات آن به‌طور موقت در فروشگاه آنلاین گوگل ظاهر شد، اما این شرکت بعد از مدتی کوتاه صفحه یادشده را حذف کرد. هنوز دقیقاً مشخص نیست گوشی جدید گوگل چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. اما گفته می‌شود پیکسل ۳a دارای نمایشگر ۵.۶ یا ۶ اینچی بوده و از نمایشگر OLED با دقت ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است. پردازنده Snapdragon ۶۷۰ و دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی از جمله امکانات آن است. همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است. گوگل معمولاً در ماه اکتبر یعنی اوایل پاییز از گوشی‌های جدید خود رونمایی می‌کند. اما منابع نزدیک به این شرکت می‌گویند احتمالاً گوشی مذکور زودتر از این تاریخ و شاید در تابستان و همزمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در ماه مروانه بازار شود.

آمازون ماهواره به فضا می‌فرستد

ایندپندنت| شرکت آمازون قصد دارد با ارسال بیش از ۳ هزار ماهواره به مدار زمین سرویس اینترنت پرسرعت را برای مناطق دورافتاده فراهم کند.

شرکت «آمازون» قصد دارد با ایجاد شبکه‌ای با بیش از ۳ هزار ماهواره خدمت اینترنت پرسرعت را از فضا برای همه فراهم کند.

در همین راستا به نظر می‌رسد «جف بزوس» موسس آمازون، تصمیم دارد ۳۲۳۶ ماهواره به آسمان بفرستد.

در هفته‌های اخیر آمازون آگهی‌هایی برای جذب نیرو جهت این پروژه منتشر کرده است. پروژه مذکورKuiper نام گرفته است. Kuiper در حقیقت نام بخشی دورافتاده از منظومه شمسی است که ستارگان دنباله دار، سیارک و اشیای آسمانی کوچک دیگر در آن قسمت وجود دارند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرده است: طبق پروژه Kuiper مجموعه از چند ماهواره به مدار زمین ارسال می‌شوند و ارتباط اینترنتی پرسرعت را برای مناطق دورافتاده در سراسر جهان فراهم می‌کنند. این پروژه‌ای بلندمدت است که برای میلیون‌ها انسان خدمت رسانی می‌کند. در این زمینه ما مشتاق همکاری با شرکت‌هایی هستیم که اهداف مشترکی با ما دارند.

شارژ خودروهای الکتریکی تنها در ۱۰ دقیقه

دیلی میل| اخیراً یک شرکت استرالیایی ادعا کرده است موفق به توسعه یک فناوری شده که توسط آن می‌توان خودروهای الکتریکی را تنها در ۱۰ دقیقه شارژ کرد.

موج جدیدی از ایستگاه‌هایی با قابلیت شارژ فوق سریع خودروهای الکتریکی در حال توسعه هستند. این ایستگاه‌ها می‌توانند در فاصله زمانی تهیه یک فنجان قهوه، باتری خودروها را شارژ کنند.

به گفته شرکت استرالیایی “Tritium “ این فناوری می‌تواند شارژ مورد نیاز خودروهای الکتریکی برای طی کردن مسافت ۲۱۰ مایل (۳۳۷ کیلومتر) را تنها در ۱۰ دقیقه فراهم کند اما این در حالی است که برای فراهم کردن چنین قدرتی خودروها باید به مدت ۸ ساعت در ایستگاه‌های معمولی، شارژ شوند.

کنسرسیوم خودروسازان خودروهای خودران اروپایی که شامل شرکت‌هایی مانند “بی‌ام دبلیو“، “فورد “ و “فولکس واگن “ می‌شوند در این پروژه شرکت استرالیایی را حمایت و روی پروژه مذکور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، می‌تواند سبب ایجاد تحولی عظیم در دنیای خودروهای الکتریکی شود.

 

ارسال نظر