اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۴:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۷۵۹

۱.۵ میلیون ویدئو از حمله تروریستی نیوزیلند پاک شد

رویترز| فیس‌بوک اعلام کرده در ۲۴ ساعت پس از حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند،

۱.۵ میلیون ویدئو را پاک کرده است.شرکت فیس‌بوک اعلام کرده ۲۴ ساعت پس از حمله تروریستی به ۲ مسجد در نیوزیلند، ۱.۵ میلیون ویدئوی مرتبط با آن را در سراسر جهان پاک کرده است. فیس‌بوک در یک توییت نوشت: «در ۲۴ ساعت پس از حمله مسلحانه ما ۱.۵ میلیون ویدئو از این حملات تروریستی را پاک کردیم که در سراسر جهان منتشر شده بود. همچنین از این تعداد بیش از ۱.۲ میلیون ویدئو در مرحله آپلود مسدود شدند.» این شرکت اعلام کرده تمام نسخه‌های ادیت شده از ویدئو را به احترام بازماندگان این حمله تروریستی حذف کرده است. روز جمعه یک فرد مسلح به ۲ مسجد در نیوزیلند حمله کرد و به وسیله یک اپلیکیشن که برای طرفداران ورزشی ساخته شده، ۱۷ دقیقه از این حمله را بطور زنده در فیس‌بوک پخش کرد. چند ساعت بعد نسخه‌هایی از این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.نخست‌وزیر نیوزیلند نیز اعلام کرده خواهان گفت‌وگو درباره قابلیت‌های پخش زنده با فیس‌بوک است. این در حالی است که روز یکشنبه تعداد قربانیان حمله تروریستی به مسجدهای نیوزلند به ۵۰ نفر رسید.

افزونه امنیتی مایکروسافت برای کروم و فایرفاکس

انگجت| مایکروسافت نسخه‌ای از نرم افزار ویندوز دیفندر خود را در قالب افزونه‌ای برای استفاده بر روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس عرضه کرده است.

هدف از طراحی افزونه مذکور حفاظت بهتر از رایانه‌های شخصی در شرکت‌های تجاری در برابر هکرها و ویروس نویسان است.

پیش از این، مایکروسافت افزونه مذکور را تنها برای مرورگر اج خود طراحی و عرضه کرده بود. این افزونه در صورت مراجعه به سایت‌های ناایمن در این زمینه به کاربران هشدار داده و مانع از سرقت اطلاعات افراد می‌شود.علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مرورگرهای کروم و فایرفاکس یا بررسی بخش افزونه‌های این دو مرورگر، آنها را بارگذاری و دریافت کنند. البته کاربران برای استفاده کامل از امکانات ویندوز دیفندر بهتر است نرم افزار یادشده را روی سیستم عامل‌های خود به روزشده نگه دارند.

ویدیو کنفرانس 50 نفره در اسکایپ

ورج|به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن محبوب اسکایپ بیفزاید تا بدین وسیله کاربران بتوانند یک ویدیو کنفرانس با ظرفیت ۵۰ نفر را برقرار کنند.

اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ یک نرم‌افزار کاربردی است که در سال‌های اخیر مورد استقبال و محبوبیت گسترده و بی‌نظیری از سوی کاربران واقع شده است. این اپلیکیشن که توسط شرکت مایکروسافت ارایه شده است، به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا به صورت صوتی و ویدئویی با مخاطبان خود در ارتباط بوده و تماس برقرار کنند.

چندی پیش بود که قابلیت چت‌های ویدئویی گروهی به پلتفرم این اپلیکیشن اضافه شد اما حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge، می‌توان دریافت که مایکروسافت قصد دارد قابلیت ویدئوکال تا سقف ۵۰ نفر را به پلتفرم اسکایپ اضافه کند تا بدین‌ترتیب کاربران بتوانند به صورت گروه‌های بزرگ که معمولاً کاربردهای علمی، پژوهشی، آکادمیک و دانشگاهی دارد، با یکدیگر ارتباط تصویری برقرار کنند و نیاز خود به برقراری ارتباط از راه دور را بدین وسیله تأمین کنند.

 

ارسال نظر