اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۸۷

اپل باید غرامت ۳۱ میلیون دلاری  به کوالکام بپردازد

آسوشیتدپرس| دادگاه مربوط به دعوی قانونی اپل و کوالکام رای خود را صادر کرده است. طبق رای دادگاه اپل باید غرامتی ۳۱ میلیون دلاری به کوالکام بپردازد. طبق رأی دادگاه اپل باید ۳۱ میلیون دلار خسارت برای نقض حقوق ثبت اختراع فناوری‌های کوالکام به این شرکت بپردازد. این فناوری‌ها سبب می‌شوند آیفون سریع به اینترنت متصل شود و عمر باتری دستگاه نیز طولانی شود. دادگاه فدرال سن دیگو پس از یک محاکمه دو هفته‌ای این رأی را اعلام کرده است. فرایند محاکمه بخشی از دعوی قانونی اپل و کوالکام درباره برخی فناوری‌هایی است که برای فعال‌سازی ویژگی‌های کلیدی در موبایل و دستگاه‌های هوشمند دیگر به کار می‌رود. البته محاکمه‌ای که ماه دیگر برگزار می‌شود بسیار بزرگ‌تر است و مشخص می‌کند آیا اپل باید برای استفاده از فناوری‌های دیگر که در آیفون استفاده شده به کوالکام غرامت پرداخت کند یا خیر. به‌هرحال در دادگاهی که تمام شد هیات ژوری به این نتیجه رسید که اپل باید برای استفاده از ۳ حق امتیاز اختراع کوالکام به ازای هر دستگاه آیفون ۱.۴۱ دلار خسارت پرداخت کند. این غرامت مربوط به شکایتی است که کوالکام در ۶جولای ۲۰۱۷ ثبت کرده و به حق امتیاز استفاده از فناوری‌های استفاده شده در آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس را در بر می‌گیرد.

اسنپ‌چت میزبان بازی‌های آنلاین

ورج| به نظر می‌رسد که اپلیکیشن اسنپ‌چت سعی دارد بازی‌های موبایلی محبوب را برای جلب نظر گیمرها و کاربرانش به پلتفرم خود بیفزاید. همان‌طور که می‌دانیم یکی از بزرگ‌ترین رقبای قدرتمند شبکه اجتماعی اینستاگرام، اپلیکیشن اسنپ‌چت است که همواره با انتشار قابلیت‌ها و امکانات جدید و شگفت‌انگیزی همچون استوری و افکت‌های جذاب برای عکاسی، همواره گوی رقابت را از سایر شبکه‌های اجتماعی مشابه خود ربوده است. اسنپ‌چت، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقیبان شبکه اجتماعی اینستاگرام که یک برنامه ارسال و دریافت تصاویر در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است، نخستین‌بار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت. این اپلیکیشن محبوب قرار است در ماه‌های آینده پلتفرم بازی‌های موبایلی و گیمینگ را نیز به قابلیت‌های خود اضافه کند تا بدین‌ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و همچنین علاقه‌مندان به بازی‌های آنلاین و موبایلی را به سمت و سوی خود جلب کند و آمار و تعداد کاربران فعال خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. هم‌اکنون نیز اپلیکیشن اسنپ چت میزبان برخی از بازی‌های ساده موبایلی است اما به نظر می‌رسد که کاربران از آنها هیچ گونه رضایت و خشنودی ندارند و این اپلیکیشن نیز قصد دارد با تکامل و بهبود این پلتفرم، بازی‌های پیشرفته‌تر و بهتری را وارد پلتفرم خود عکاسی خود کند تا تلفیقی از عکاسی، سرگرمی و بازی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. به گفته منابع آگاه و خبری، قابلیت بازی‌های آنلاین موبایلی به احتمال زیاد در ماه آینده، آوریل ۲۰۱۹ میلادی، به اپلیکیشن اسنپ چت اضافه شده و در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

فاش شدن طراحی گوگل پیکسل 4 ایکس ال

اسلش گیر| تصویری منتسب به طراحی اولیه گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴ ایکس ال پیش از تاریخ رونمایی رسمی، فاش شد. انتظار می‌رود گوشی هوشمند میان‌رده گوگل در آینده نزدیک معرفی شود. با این وجود، اولین تصویر فاش‌شده از جانشین پیکسل ۳ ایکس ال به‌اشتراک گذاشته شده است. تصویر فاش‌شده طراحی دوبعدی پیکسل ۴ ایکس ال را نشان می‌دهد. مهرماه ۱۳۹۷، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال با نمایشگر بزرگ‌تر، بهبود دوربین و شارژ بی‌سیم معرفی شدند. پیکسل ۳ ایکس ال از بریدگی بالای نمایشگر بزرگی بهره می‌برد. با وجودی که خیلی زود است بخواهیم در مورد صحت و سقم طراحی گوشی‌ هوشمند بعدی پیکسل۳ ایکس ال اظهارنظر قطعی کنیم، اما شاهد فاش شدن تصاویر این گوشی هستیم. با نگاهی دقیق‌تر به رندر تهیه‌شده، به‌نظر می‌رسد پنل جلویی این گوشی هوشمند شباهت زیادی با گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ داشته باشد. گوگل پیکسل ۴ ایکس ال از دوربین دوگانه سلفی بهره می‌برد که احتمالا از نوع دوربین‌های واید و استاندارد همانند دوربین پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال خواهد بود. رندر طراحی‌شده، پیکسل ۴ ایکس ال را با طراحی بدون حاشیه به‌تصویر کشیده و همچنین به‌نظر می‌رسد این گوشی هوشمند از دریچه اسپیکر، یکی در قسمت بالایی و یکی در قسمت پایینی دستگاه بهره ببرد. در تمام گوشی‌های بدون حاشیه‌ای که در سال گذشته میلادی معرفی شدند، معمولا شاهد بریدگی بالای نمایشگر یا حاشیه‌‌ای در قسمت پایینی دستگاه هستیم. اما طراحی پیکسل ۴ ایکس ال نشان می‌دهد باید منتظر دستگاهی با حاشیه یکسان در هر چهار طرف نمایشگر باشیم. چنین طراحی مشابه طراحی نسل جدید آیفون اپل است که البته فاقد بریدگی بالای نمایشگر هم هست.  باوجودی که در طراحی به‌نمایش گذاشته‌شده، این موضوع مشخص نیست، اما طراحان این رندر معتقد هستند گوشی بعدی گوگل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر معرفی خواهد شد. تعجب آور است اگر گوگل بخواهد چنین سناریویی را دنبال کند، حتی ممکن است پیکسل ۴ ایکس ال با حسگر اثر انگشت جانبی رونمایی شود.

 

 

ارسال نظر