اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۳۹

مقابله با افسردگی از طریق شبیه‌سازی فعالیت مغز

نیواطلس| پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی برای اولین‌بار با شبیه‌سازی فعالیت‌های الکتریکی مغز انسان موفق به بررسی دقیق افسردگی و یافتن راهی برای کاهش آن شدند.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که شبیه‌سازی فعالیت‌های مغز می‌تواند مداوای افسردگی را با دقت بیشتری ممکن کند، زیرا درک آنچه در درون انسان رخ می‌دهد را تسهیل می‌کند.

در جریان این بررسی ۳۲ فرد مبتلا به افسردگی در سه گروه تقسیم‌بندی شده و مشخص شد نوسانات مغزی افراد مبتلا به افسردگی در ناحیه جلویی و سمت چپ مغز تشدید می‌شود. نتیجه این وضعیت عدم تقارن در فعالیت‌های الکتریکی مغز و ظاهر شدن نشانه‌های افسردگی در انسان است.میزان نوسانات یادشده بین ۸ تا ۱۲ هرتز بوده و محققان امیدوارند با شبیه‌سازی فرایند یادشده به مدت ۴۰ دقیقه در روز به مدت دو و سپس چهار هفته متوالی درک بهتری از آنچه که احساس افسردگی را در مغز انسان ایجاد می‌کند، به دست آورند.شبیه‌سازی این فرایند تا به امروز به کاهش ۵۰ درصدی علائم افسردگی در بیماران تحت بررسی منجر شده و امید می‌رود این روند بهبود ادامه یابد.

جلیقه فناورانه برای شناسایی بهتر سرطان

نیواطلس| محققان جلیقه ویژه‌ای را تولید کرده‌اند که پوشیدن آن توسط زنان در زمان آزمایش‌ام آر‌ای، شناسایی احتمال ابتلای آنها به سرطان را تسهیل می‌کند. اگر چه آزمایش‌ اشعه ایکس و اسکن‌ام آر‌ای دو روش مناسب برای شناسایی موارد سرطان هستند، اما پزشکان همواره برای افزایش دقت روش‌های مذکور تلاش کرده‌اند.

پژوهشگران دانشگاه وین اتریش می‌گویند با پوشیدن یک جلیقه مجهز به سیم پیچ عبور‌دهنده فرکانس‌های رادیویی که انعطاف بالایی نیز دارد، می‌توان کیفیت و دقت پیش بینی‌ها را در این زمینه افزایش داد.استفاده از روش‌ام آر‌ای برای تشخیص سرطان در مقایسه با استفاده از اشعه ایکس، مزیت بیشتری دارد. علت آن است که در این روش از تشعشعات یونیزه شده مضر استفاده نمی‌شود. در این روش حساسیت و دقت تصاویر بالاتر است و البته هزینه و فرایند کار نیز طولانی‌تر است.استفاده از این جلیقه فناورانه هم دقت تصاویر را بیشتر می‌کند و هم جزییات مفصل‌تری را به نتیجه کار می‌افزاید. تعداد مارپیچ‌های انتقال فرکانس‌های رادیویی در جلیقه مذکور به ۳۲ مورد می‌رسد و طول هر یک از آنها هم ۸ سانتی‌متر است. در این مجموعه از مقداری کابل کواکسیال و حسگرهای حرکتی نیز استفاده شده است.

مجازات آلمان توسط امریکا در صورت استفاده از «هوآوی»

انگجت| امریکا به آلمان گفته است تا استفاده خود از فناوری شرکت چینی هوآوی در زیرساخت‌های اینترنت 5G را متوقف کند و اگرنه با مجازات روبرو خواهد شد.

ایالات متحده امریکا در حال تحت فشار قرار دادن متحدان خود به عدم استفاده از فناوری‌های شرکت هوآوی است و طی مدت اخیر به هشدار بسنده می‌کرد اما اکنون به تهدید و احتمال بروز عواقب جدی رو آورده است.نشریه وال استریت متوجه شده است که «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در آلمان نامه‌ای به وزیر اقتصاد آلمان نوشته و هشدار داده است که اگر آلمان اجازه دهد شرکت‌های چینی مانند هوآوی در ساخت زیرساخت‌های شبکه 5G دخیل باشند، ایالات متحده اشتراک هوشمند داده‌های خود را با این کشور محدود می‌کند.گرنل گفت که ارتباطات امنیتی برای امنیت کشورها حیاتی است و شرکت‌هایی مانند هوآوی می‌توانند این امنیت را تضعیف کنند.

 

ارسال نظر