اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۰:۵۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۰۹۸

۴۶۹حمله سایبری به 469 دستگاه رادیویی

ماهر| مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای از شناسایی ۴۶۹ دستگاه رادیویی Ubiquiti مورد نفوذ قرار گرفته در کشور خبر داد.

بررسی اخیر صورت گرفته از شناسایی ۴۶۹ دستگاه رادیویی Ubiquiti مورد نفوذ قرار گرفته حکایت دارد. همچنین شمار زیادی از این دستگاه‌ها با نسخه‌های firmware (سیستم عامل) آسیب‌پذیر شده است. این دستگاه‌ها نیاز به ایمن‌سازی و به‌روزرسانی فوری دارند. دستگاه‌های Ubiquiti معمولاً تجهیزات شبکه و رادیویی هستند که در بسترهای مخابراتی و زیرساخت شبکه استفاده می‌شوند. نفوذ به دستگاه‌ها توسط آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های متعددی صورت گرفته است که در سیستم عامل به‌روز نشده این تجهیزات وجود دارد. ۵۳ درصد این نفوذ در تهران گزارش شده است. مرکز ماهر توصیه کرد که علاوه بر به‌روزرسانی نسخه firmware دستگاه، اقدام به تغییر و تنظیم گذرواژه پیچیده شود و از ایمن بودن پیکر‌بندی اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، این مرکز اکیداً توصیه کرده که دسترسی مدیریتی اینگونه تجهیزات روی اینترنت مسدود شود. چرا که احتمال باقی ماندن آلودگی در دستگاه‌های هک شده حتی پس از به‌روزرسانی وجود دارد. لذا لازم است از پاکسازی کامل سیستم اطمینان حاصل شود.

اولین راهپیمایی فضایی زنان فضانورد

انگجت| فضانوردان زن مقیم ایستگاه فضایی بین‌المللی در تاریخ ۲۹ مارس برای اولین‌بار اقدام به راهپیمایی فضایی خواهند کرد. پس از گذشت پنج دهه از فضاپیمایی انسان و پا گذشتن «ادوارد اچ.وایت» به فضا در تاریخ ۳ ژوئن ۱۹۶۵ در نهایت نوبت به اولین راهپیمایی فضایی بدون حضور مردان رسیده است. ناسا تأیید کرده است که فضانوردان «آن مک‌کلاین» و «کریستینا کخ»  برای اولین‌بار در تاریخ ۲۹ مارس به یک ماجراجویی ۷ ساعته زنانه در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند پرداخت. تمام فضانوردان امریکایی که تا آخر ماه مارس در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارند حاصل کلاس‌های سال ۲۰۱۳ ناسا هستند و برای اولین‌بار است که زنان ۵۰ درصد از خدمه ایستگاه را تشکیل می‌دهند. ممکن است در آینده نزدیک شاهد راهپیمایی فضایی زنان از جانب کشورهای دیگر نباشیم، چرا که به عنوان مثال خدمه ۲۰۱۸ کشور روسیه تماماً از مردان تشکیل شده است.

آزمایش قابلیت تماشای ویدئو همراه دوستان در اینستاگرام

مشبل| اینستاگرام قصد دارد یک ویژگی جدید عرضه کند تا به کاربرانش اجازه دهده همراه دوستان خود ویدئو تماشا کنند. این ویژگی در ویدئو چت و در قسمت «دایرکت» اینستاگرام قابل دسترسی خواهد بود. سال گذشته فیس بوک ویژگی به نام Watch Party را برای کاربران خود عرضه کرد. این ویژگی به اعضای گروه‌های فیس بوکی اجازه می‌داد ویدئوهای از پیش ضبط شده را همراه یکدیگر تماشا و چت کنند. اکنون به نظر می‌رسد این شرکت مشغول آزمایش ویژگی مشابهی در اینستاگرام است و کاربران می‌توانند همراه دوستان خود ویدئو تماشا کنند. «جین مانچون وانگ» یکی از بلاگرهای حوزه فناوری این ویژگی را رصد کرده است. به نظر می‌رسد این ویژگی طی ویدئو چت در قسمت Direct اینستاگرام قابل دسترسی است و با کلیک روی یک دکمه می‌توان آن را فعال کرد. هنوز مشخص نیست چه نوع ویدئوهایی با کمک این ویژگی قابل مشاهده است.

 

 

ارسال نظر