ساخت پایگاهی برای اقامت انسان در ماه

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۹۱۷
ساخت پایگاهی برای اقامت انسان در ماه

تک تایمز| پس از پرتاب موفق فضاپیمای دراگون در روز شنبه، «ایلان ماسک»، رییس شرکت اسپیس ایکس طی بیانیه‌ای درباره آینده شرکت فضایی خصوصی خود در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی صحبت کرد.

اسپیس‌ایکس پس از چندین تعویق برای اولین‌بار کپسول حمل خدمه خود موسوم به «دراگون» (Dragon) را آزمایش کرد و شنبه (۲ مارس) آن را از سکوی پرتاب ۳۹A در کیپ کاناورال فلوریدا راهی فضا کرد.

«ایلان ماسک» رییس اسپیس‌ایکس نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر با انتشار یک تصویر، خبر از اتصال سفینه دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی را داد.

کپسول دراگون پس از این پرتاب و اتصال موفق به ایستگاه فضایی بین‌المللی اکنون می‌تواند ۱۸۰ کیلوگرم تجهیزات و غذای خود را تخلیه کند.

این کپسول همچنین حامل یک مانکن فضانورد است که «ایلان ماسک» رییس اسپیس‌ایکس آن را «ریپلی» (Ripley) نامیده است و دارای حسگرهایی اطراف سر، گردن و ستون فقرات خود برای جمع‌آوری داده‌ها قبل از سفر فضانوردان واقعی در ماه ژوئیه است.

پس از این موضوع، ایلان ماسک، کمی درباره موضوع ساخت یک پایگاه دایمی برای سکونت انسان در ماه صحبت کرد.او طی این بیانیه گفت: ما باید یک پایگاه دایمی برای انسان‌ها بر روی ماه داشته باشیم و پس از آن افراد را به مریخ منتقل کنیم. این کاری است که ما باید انجام دهیم.طی این بیانیه، «جیم برایدنستاین» (Jim Bridenstine) رییس سازمان ملی هوا و فضا امریکا (ناسا) نیز خاطرنشان کرد: ما نیز در این هدف می‌توانیم با هم مشارکت داشته باشیم.

 

ارسال نظر