اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۱۰

اپلیکیشنی که سروصدای رستوران‌ها را نشان می‌دهد

انگجت| اپلیکیشنی ابداع شده که به مشتریان نشان می‌دهد رستوران یا کافه‌های مختلف در ساعات متفاوت روز چقدر پرسروصدا هستند.

اپلیکیشنی ساخته شده که میزان سروصدای رستوران‌ها، تئاترها و کافه‌های محلی را به مشتریان اطلاع می‌دهد. این اپلیکیشن iHEARAu نام دارد و به کاربرانش نشان می‌دهد مکان مورد نظر او در هر ساعت از روز چقدر پرسروصدا است. اطلاعات این اپلیکیشن را کاربران دیگر تامین می‌کنند. همچنین اپلیکیشن مذکور با استفاده از میکروفون موبایل اصوات محیطی را جمع‌آوری و به یک نمودار تبدیل می‌کند.تاکنون سروصدای حدود ۱۵۸۸ رستوران در سراسر جهان در iHEARAu ثبت شده است.

رونمایی بوئینگ از پهپاد جنگی دیلی میل| شرکت بوئینگ از نمونه اولیه پهپاد جنگی جدیدی در نمایشگاه هوایی بین‌المللی استرالیا رونمایی کرده است.

بوئینگ از آخرین پهپاد جنگنده خود در نمایشگاه هوایی استرالیا رونمایی کرده است. این پهپاد به طور رسمی به نام Boeing Airpower Teaming System نام گرفته است. نمونه اولیه نمایشی این هواپیما با همکاری دولت استرالیا ساخته شده است.

این پهپاد جنگی برای همکاری با جنگنده‌های معمولی طراحی شده و قابلیت‌های این هواپیماها را گسترش می‌دهد.  این نمونه اولیه جدید با پهپادهای دیگر متفاوت است و بیشتر شبیه یک جنگنده معمولی بدون اتاق خلبان است.

البته نمونه اولیه عملیاتی آن در ۲۰۲۰ میلادی پرواز می‌کند. این پهپاد با طول ۱۱.۷ متر عملکری شبیه جنگنده دارد. هرچند هیچ اشاره‌ای به تسلیحات موجود در پهپاد نشده اما به نظر می‌رسد این هواپیمای خودران حامل سیستم‌های جنگی الکترونیکی و حسگرهایی برای انجام عملیات‌های جاسوسی، نظارت و شناسایی داشته باشد.  همچنین پهپاد مذکور مجهز به هوش مصنوعی است که به وسیله آن می‌تواند به طور خودکار و ایمن عملیات‌ها را انجام دهد. کریستین رابرتسون مدیر بخش Boeing Autonomous Systems می‌گوید: Boeing Airpower Teaming System مزایای بسیاری برای ماموریت‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین دارد. با توجه به توانایی‌های آن می‌توان به سرعت ماموریت‌های مختلف را انجام داد.

کارت حافظه گوشی‌ها هم باید مطابق شبکه 5G  باشد

انگجت|SD به تازگی کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی جدیدی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ بارسلون رونمایی شده است که علاوه بر سرعت بیشتر، مصرف باتری کمتری خواهد داشت.

کنگره جهانی موبایل (MWC) ۲۰۱۹ بارسلون که بزرگ‌ترین رویداد مربوط به گجت‌های هوشمند و جدیدترین دستاوردهای صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود، حالا میزبان رونمایی شرکت‌های مختلف از محصولات جدیدی است که نظر و توجه کاربران و علاقه‌مندان به فناوری را به سمت و سوی خود جلب کرده است.حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کارت‌های حافظه میکرو اس دی جدیدی پرده‌برداری و معرفی شده است که سرعت تبادل اطلاعات آن بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی موجود در بازار است. این محصول علاوه بر سرعت بالای انتقال اطلاعات، مصرف باتری بسیار کمتری نیز دارد و این بدان معناست که کاربران در صورت استفاده از این کارت حافظه جدید، قادر خواهند بود بدین‌ترتیب از باتری دستگاه الکترونیکی و گوشی هوشمند خود بیشتر محافظت کنند.به نظر می‌رسد حالا با توجه به گسترش محبوبیت فناوری شبکه اینترنت G 5، حافظه‌های جانبی برای تبادل اطلاعات با حجم بالا نیاز به سرعت بسیار بیشتری خواهند داشت و حالا شرکت‌های مختلف در راستای توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه اینترنت G 5 به معرفی و توسعه کارت‌های حافظه جانبی پرداخته‌اند.

صدور مجوز ارسال مانکن  به فضا با کپسول اسپیس ایکس

آسوشیتدپرس| ناسا به اسپیس ایکس اجازه داد برای نخستین‌بار کپسول تجاری جدید خود را برای حمل فضانوردان به طور آزمایشی به فضا ارسال کند. این کپسول همراه یک مانکن به فضا ارسال می‌شود.

ناسا به شرکت اسپیس ایکس اجازه داده روز شنبه Crew Dragon، کپسول تجاری جدید برای ارسال فضانوردان به فضا را آزمایش کند. این نخستین پرتاب کپسول مذکور است. البته در این ماموریت هیچ فضانوردی به آسمان نمی‌رود و فقط یک مانکن همراه ۲۰۰ کیلوگرم بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود. این ماموریت ۶ روزه است. طبق اعلام اسپیس ایکس، این مانکن با لباس فضانوردی زنانه به آسمان می‌رود و هدف از ارسال این آزمایش، تضمین امنیت کپسول برای فضانوردان است. همچنین این مانکن مجهز به حسگرهای مختلف است و هرگونه تغییرات ناگهانی در سرعت را رصد می‌کند. تغییرات ناگهانی سرعت، گرانش مصنوعی یا G-load ایجاد می‌کند. اگر این نیرو قدرتمند باشد، ممکن است فضانورد بی‌هوش یا مجروح شود. علاوه برآن حسگرهای دیگر این مانکن دما را می‌سنجند، سطح سروصداهای خطرناک و سطح ارتعاشات فضاپیما در هر نقطه از ماموریت را رصد و بررسی می‌کند.به هرحال این کپسول بخشی از برنامه ۸ میلیارد دلاری Commercial Crew ناسا است که به منظور احیای توانایی این سازمان فضایی برای ارسال فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده است.

 

ارسال نظر