اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۴۱

تاخیر ارایه خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا

ورج| در شرایطی که پیش بینی می‌شد، ارایه خدمات مخابراتی نسل پنجم در امریکا در نیمه اول سال 2019 میلادی آغاز شود، حالا مشخص شده که خدمات مذکور در نیمه دوم سال 2019 ارایه می‌شوند.

تی – موبایل یکی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه در امریکا اعلام کرده که ارایه خدمات نسل پنجم خود را به مشترکان به تاخیر انداخته، زیرا گوشی‌های هوشمند سازگار با این شبکه‌های مخابراتی تا آن زمان در دسترس نبوده و حاضر نمی‌شوند.

پیش از این وریزون، اسپرینت و‌ای تی‌اند تی هم اعلام کرده بودند که ارایه خدمات نسل پنجم خود را به تاخیر می‌اندازند. مشکل اصلی آن است که شرکت‌های سازنده گوشی هنوز نتوانسته‌اند طیف متنوعی از گوشی‌های نسل پنجم را برای استفاده عموم مردم تولید کنند و قیمت معدود مدل‌های تولید شده از این گوشی هم بسیار بالاست.

پیش از این تی موبایل از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات نسل پنجم در حدود سی شهر امریکا تا پایان سال 2018 خبر داده بود. البته در آن زمان قرار بود گوشی‌های نسل پنجم در ابتدای سال 2019 به وفور در دسترس باشند. اما این اتفاق در عمل رخ نداد و لذا زیرساخت‌های ایجاد شده هم بدون استفاده باقی می‌مانند.

علاوه بر کمبود گوشی‌های نسل پنجم، یک مشکل دیگر ناسازگاری طیف‌های فرکانسی شبکه‌های نسل پنجم با برخی گوشی‌های تولیدی است و تا زمان حل این مشکل برخی از این گوشی‌ها غیرقابل استفاده باقی خواهند ماند. هنوز ارزیابی دقیقی در مورد زمان برطرف شدن این مشکلات وجود ندارد.

شنیدن ۱۰۰ ساعت موسیقی با موبایل بدون نیاز به شارژ

مک رومرز| «انر جایزر» موبایلی با باتری ۱۸ هزار میلی آمپری در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته است که کاربر می‌تواند به وسیله آن بدون نیاز به شارژ، ۲ روز ویدئو تماشا کند یا ۱۰۰ ساعت موسیقی گوش کند.

شرکت «انرجایزر» که برای تولید باتری مشهور است، در این اواخر اعلام کرده بود انبوهی از موبایل‌ها را رونمایی می‌کند که یکی از آنها باتری ۱۸ هزار میلی آمپری دارد.

 درهمین راستا این شرکت اکنون موبایل‌های خود را در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته است.

موبایل Energizer Power Max P۱۸K Pop بسیار حجیم است و به نظر می‌رسد پاوربانکی با یک نمایشگر باشد! به هرحال باتری ۱۸ هزار میلی آمپری این دستگاه ۵ برابر باتری ۳۱۷۴ میلی آمپری آیفون XS Max است. طبق اطلاعات موبایل مذکور مجهز به سیستم عامل اندروید ۹.۰ است و ۱۸ میلی متر ضخامت دارد. اما در تصاویر به نظر می‌رسد ضخامت آن بسیار بیشتر از ۱۸ میلی متر باشد. وزن دستگاه نیز اعلام نشده اما تصور می‌شود حدود یک پوند باشد.

به هرحال Energizer Power Max P۱۸K Pop با چنین باتری را می‌توان چند روز بدون شارژ استفاده کرد. از سوی دیگر عمر باتری آن نیز با موبایل‌های موجود در بازار قابل مقایسه نیست.

شرکت تولید‌کننده ادعا می‌کند کاربر بدون نیاز به شارژ می‌تواند ۲ روز ویدئو تماشا کند، به مدت 100 ساعت موسیقی گوش کند یا ۹۰ ساعت با تلفن مکالمه انجام دهد.

اما بقیه مشخصات این دستگاه چندان جالب نیستند. Energizer Power Max P۱۸K Pop مجهز به یک تراشه مدیاکور ۲ گیگاهرتزی است اما ضد آب و ضد ضربه نیست.

توئیت جدید «الون ماسک» دوباره دردسرساز شد

آسوشیتدپرس| توییت جدید الون ماسک، دوباره دردسرساز شده است. درهمین راستا سازمان بورس و اوراق بهادار امریکا از دادگاهی خواسته تا او را برای رعایت نکردن مفاد توافقنامه با سازمان مجازات کند.

عادت توییت کردن «الون ماسک» دوباره یک چالش قانونی ایجاد کرده و قانونگذاران نگران آن هستند که او به وسیله حساب کاربری‌اش در این شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاران را گمراه می‌کند.

درهمین راستا کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از یک دادگاه فدرال در نیویورک خواسته تا ماسک را برای رعایت نکردن مفاد توافقنامه با این سازمان مجازات کند. طی این توافقنامه قرار شد ماسک از ریاست شرکت تسلا کناره‌گیری کند و ۴۰ میلیون دلار جریمه بپردازد. به هرحال این سازمان ادعا می‌کند ماسک با توییت کردن بدون تایید شرکت قوانین این تسویه را زیر پا گذاشته است.  ماسک در ۱۹ فوریه توییتی را منتشر و اعلام کرد شرکت خودروسازی تسلا در ۲۰۱۹ میلادی ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا می‌کند نه تنها این پیام نادرست است بلکه هیات‌مدیره نیز آن را تایید نکرده‌اند. در این پیام توئیتری آمده است: «تسلا در ۲۰۱۱ میلادی هیچ خودرویی نساخت. اما در ۲۰۱۹ میلادی حدود ۵۰۰ هزار خودرو می‌سازیم.» ۴ ساعت بعد ماسک در پیام دیگری نوشت: «منظورم این بود که نرخ تولید سالانه در پایان ۲۰۱۹ میلادی احتمالا حدود ۵۰۰ هزار خودرو است. بطور مثال در هفته ۱۰ خودرو می‌سازیم اما هنوز هم تخمین زده می‌شود در این سال حدود ۴۰۰ هزار خودرو به مشتریان تحویل داده شود.»

 

 

ارسال نظر