خودروهای آینده مسیر نگاه راننده را رصد می‌کنند

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۳۹
خودروهای آینده مسیر نگاه راننده را رصد می‌کنند

دیلی میل|یک شرکت خودروسازی قابلیت شناسایی نگاه راننده را رونمایی کرده است. این قابلیت مسیر نگاه راننده را در داخل یا خارج خودرو رصد می‌کند. این شرکت خودروساز در کنگره بین‌المللی موبایل از فناوری شناسایی نگاه افراد رونمایی کرده است. این فناوری به رانندگان اجازه می‌دهد فقط با کمک چشمان خود وضعیت درون خودرو را کنترل کنند. برای این منظور یک دوربین با وضوح بالا روی داشبورد خودرو نصب می‌شود و سر و چشمان راننده را به دقت رصد می‌کند تا مسیر نگاه او را در داخل یا خارج خودرو تعیین کند.

این شرکت خودروساز ادعا می‌کند رانندگان می‌توانند هنگام سفر از شیشه جلویی خودرو رستورانی را در مسیر خود برانداز کنند و منو و ساعت سرویس دهی آن را دریابند و حتی یک میز رزرو کنند. فناوری شناسایی نگاه برای نخستین‌بار در  مدل جدید ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. همراه این فناوری قابلیت‌های بهبود یافته شناسایی حرکات و صوت نیز در بسته‌ای به نام

 Natural interaction  عرضه خواهند شد. «کریستف گروت» نایب‌رییس ارشد این شرکت خودروساز در این باره می‌گوید: مشتریان این شرکت می‌توانند با خودروی هوشمندشان به شیوه‌ای کاملا طبیعی ارتباط برقرار کنند. این سیستم گامی بسیار مهم در آینده خودروهای خودران به حساب می‌آید.

 

 

ارسال نظر