اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۸۲

در خواست 30 میلیون‌ مشترک  برای عدم دریافت پیامک‌تبلیغاتی

رگولاتوری|براساس اعلام رگولاتوری، تاکنون در سامانه ستاره هشتصد مربع بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند و این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده‌اند تا برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود. با همه این تمهیدات اگرچه از حجم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی کم شده اما بطور کامل حذف نشده است. بررسی رگولاتوری حاکی از آن است که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از پیامک که فعال می‌شود این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره‌ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می‌شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کند.

از این رو مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری ستاره هشتصد مربع (*۸۰۰#) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره‌ موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدودکردن آن شماره اقدام کند.

شبکه علمی ایران نامزد جایزه WSIS شد

روابط عمومی شبکه علمی ایران | براساس گزارش ITU طرح ملی شبکه علمی ایران بین۶ طرح ملی، نامزد کسب جایزه WSIS شد.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU اعلام کرد از میان ۹۰ پروژه مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کنند، شبکه علمی ایران تنها شرکت ایرانی است که موفق به کسب نامزدی این دوره از جایزه WSIS شد.

براساس این گزارش شبکه علمی ایران، به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی- خصوصی (PPP) بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها، یک شبکه تحقیقی و آموزش ملی است که خدمات تخصصی برای حمایت از نیازهای جوامع تحقیق و آموزش به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور را ایفا می‌کند.

سادینا آبایی رییس هیات‌مدیره این اپراتور گفت افزود: بی‌شک امروز افتخار جدیدی برای کشور پدید آمده است که این امر تنها در سایه مشارکت تمامی ذی‌نفعان پروژه حادث شده است. اقدامی که حاصل تلاش متخصصین کشور در مجموعه شعا بوده و نتیجه‌ای را ایجادکرده که شبکه‌ای که از سال 1386 آرام آرام به پیش می رفته، با صبر و حوصله و در نقطه جهش خود بین سال‌های 95 تا 97، توانسته این آرزو را به واقعیت تبدیل کند.

لازم به ذکر است امسال در جایزه WSIS بیش از ۱۱۰۰ پروژه در ۱۸ گروه درخواست ارزیابی و بیش از ۲ میلیون نفر در رای‌گیری آن شرکت کرده‌اند که در نهایت از بین این پروژه‌ها ۹۰ پروژه در ۱۸ گروه به مرحله دوم راه یافتند. از ایران نیز ۶ پروژه ملی در این ارزیابی شرکت که در نهایت شبکه علمی از میان پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز به هشتمین دوره مسابقات WSIS و کاندیداتوری نهایی آن راه یافته است.

درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری از توسعه اپلیکیشن

فون آرنا | تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور اپل از آغاز فعالیت این پلتفرم، توانسته‌اند ۱۲۰ میلیارد دلار کسب درآمد کنند.

همانطور که می‌دانیم از آغاز فعالیت فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ‌استور اپل ۱۱ سال می‌گذرد و این پلتفرم همواره نخستین مرجع دانلود اپلیکیشن‌های موردنظر کاربران گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل مبتنی بر سیستم عامل‌ای اواس (ios) بوده است.

درآمد توسعه‌دهندگان برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف که در پلتفرم اپ استور اپل اقدام به عرضه و ارایه برنامه‌های موردنظر کاربران کرده‌اند، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار بوده است که خود نشان‌دهنده اعداد و ارقام قابل توجهی است.

از این میزان، ۲۵ میلیارد دلار آن نیز به توسعه‌دهندگان اروپایی تعلق یافته است که سهمی معادل ۲۰.۸۳ درصد از شرکت‌های توسعه‌دهنده و ارایه‌دهنده اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور را به خود اختصاص داده‌اند و البته در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

اپل در سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد جهانی توسعه‌دهندگان خود را ۲۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود که ۳۲.۵ درصد از آن به شرکت‌های اروپایی تعلق داشت.

 

ارسال نظر