عرضه رسمی اولین سیم‌کارت نسل پنجم جهان

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۲۷۷
عرضه رسمی اولین سیم‌کارت نسل پنجم جهان

آسین ایج| اولین سیم‌کارت نسل پنجم جهان که قابل استفاده در شبکه‌های مخابراتی است، بطور رسمی توسط شرکت امنیت دیجیتال گمالتو طراحی و عرضه شد.

 Gemalto  که از شرکت‌های مشهور ارایه‌دهنده محصولات و خدمات امنیت دیجیتال است، اعلام کرده که این سیم‌کارت آماده استفاده توسط اپراتورهای مخابراتی است و با پروتکل‌ها و استانداردهای ارتباطی مهمی همچون ETSI ۳GPP  و SIMalliance  سازگاری دارد.

شرکت سازنده مدعی است با استفاده از سیم‌کارت‌های یادشده نه تنها حریم شخصی کاربران حفظ می‌شود، بلکه داده‌های آنها نیز کاملا محفوظ باقی می‌ماند. گمالتو می‌گوید کیفیت ارایه خدمات رومینگ نیز با استفاده از سیم‌کارت‌های یادشده بهتر می‌شود و می‌توان از سرقت داده‌های کاربران توسط هکرها در حین انتقال آنها از شبکه‌های مخابراتی جلوگیری کرد.

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ میزان پوشش شبکه‌های نسل پنجم ۴۰ درصد از جمعیت جهان را دربر بگیرد و ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از خدمات مذکور استفاده کنند. استفاده از سیم‌کارت‌های جدید یکی از پیش شرط‌های دسترسی به خدمات پرسرعت شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم است.

سیم‌کارت نسل پنجم گمالتو در فرم‌های مختلف سیم‌کارت شامل SIM، M۲M SIM، eSIM تولید شده و اپراتورهای مخابراتی می‌توانند به منظور عقد قرارداد استفاده از آنها با شرکت سازنده وارد مذاکره شوند.

 

ارسال نظر