اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۰۳۷

اعلام وصول دو سوال از وزرای ارتباطات و علوم

ایسنا| سوال دو نماینده مجلس از وزرای ارتباطات و علوم اعلام وصول شد. علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت عصر روزسه شنبه 30 بهمن ماه موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد. بر این اساس سوال ملی بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عدم توجه به توسعه ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه و ثابت در روستاهای کشور و سوال ملی محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان از وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص صنعت مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه پیام نور اعلام وصول شد.

ابداع هدست واقعیت مجازی با وضوح چشمان انسان

دیلی‌میل| یک استارت آپ فنلاندی هدست واقعیت مجازی ساخته و ادعا می‌کند وضوح آن با چشمان انسان برابری می‌کند. این هدست مجهز به فناوری ردیابی حرکات چشم است. یک استارت آپ فنلاندی هدست واقعیت مجازی با وضوحی بسیار بالا ابداع کرده است. این شرکت ادعا می‌کند وضوح این هدست با چشمان انسان برابری می‌کند. شرکت Varjo این هدست را ابداع کرده که VR-۱ نام دارد. به گفته تولید‌کننده، هدست واقعیت مجازی مذکور با برچسب قیمتی ۵۹۹۵ دلار، علاوه بر صنایع هوافضا و خودروسازی در بخش‌های معماری، مهندسی و ساخت و ساز نیز کاربرد دارد. هدست VR-۱ فقط ۱.۳ پوند وزن دارد و مجهز به فناوری ردیابی حرکات چشم است. همچنین دستگاه مذکور وضوحی بیش از ۶۰ پیکسل به ازای هر درجه دارد که ۲۰ بار بیشتر از وضوح هدست‌های موجود در بازار است. علاوه برآن دستگاه یک نمایشگر AMOLED با وضوح ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ دارد.

قابلیت اهدای پول به خیریه در اینستاگرام فعال می‌شود

انگجت| ابزار خاص فیس بوک برای اهدای پول و کار خیر به نفع سازمان‌های غیرانتفاعی و اشخاص نیازمند به زودی به شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اضافه می‌شود. تا به حال از طریق افزوده شدن ابزار اهدای پول به فیس بوک یک میلیارد دلار کمک برای تحقق اهداف گوناگون جمع‌آوری شده و منابع مطلع از اضافه شدن همین قابلیت به اینستاگرام از اواخر سال جاری میلادی خبر می‌دهند. بررسی کدهای نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید نشان می‌دهد که یک برچسب یا استیکر خاص برای اهدای پول در این برنامه در نظر گرفته شده که از طریق استوری‌های اینستاگرام قابل استفاده است.

 

ارسال نظر