کنگره امریکا به دنبال اعمال قوانین جدید حریم شخصی

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۸۸۵

انگجت|تیم کوک مدیرعامل اپل و تعدادی از سناتورهای ایالات متحده به دنبال اجرای نسخه امریکایی قوانین حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا هستند تا برای حفظ حریم شخصی مردم تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

این افراد موفق شده‌اند نظر مثبت برخی مقامات دولتی را نیز در امریکا به اجرای طرح مذکور جلب کنند. بر اساس گزارشی که در این زمینه توسط کمیته بازرگانی و انرژی کنگره امریکا تهیه شده، دیوان محاسبات دولت امریکا از تصویب چنین قانونی حمایت کرده است.

دیوان محاسبات معتقد است که باید یک قانون جدید و جامع در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران در زمان استفاده از اینترنت به تصویب برسد و کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا مسوولیت اجرای این قانون را بر عهده داشته باشد. این دیوان بر این باور است که طرح پیشنهادهای سناتورها و تیم کوک به مردم امریکا امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی داده‌های شخصی خود داشته باشند.

کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا پیش از این هم در این زمینه مسوولیت‌هایی داشته است. اما به اهمال در این زمینه متهم شده و محدود بودن قدرت آن نیز به پلیس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی امریکا امکان داده تا بطور گسترده از ارتباطات سایبری مردم جاسوسی کنند.

در صورت تصویب قانون جدید کمیسیون یادشده قدرت بیشتری یافته و می‌تواند نهادهای متخلف دولتی را مجازات کند. گفتنی است در گزارش دیوان محاسبات امریکا به رسوایی افشای اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک از طریق شرکت کمبریج انالیتیکا نیز اشاره شده و تصریح شده به علت رویدادهایی از این دست وضع قوانین جدید فدرال در حوزه حریم شخصی در امریکا ضروری است.

 

ارسال نظر