اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۷۹

رونمایی از سیستم ناوبری واقعیت افزوده گوگل

آسین ایج| گوگل یک سیستم هدایت و ناوبری مبتنی بر واقعیت افزوده طراحی کرده که برگرفته از امکانات عینک هوشمند این شرکت است. سیستم مذکور با نقشه‌های گوگل نیز سازگاری دارد و از آن می‌توان برای مسیریابی استفاده کرد. البته این سیستم فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد وبرای تعداد محدودی از کاربران عرضه شده است. سیستم یادشده از دوربین گوشی برای یافتن مسیر بهره می‌گیرد و اطلاعات مربوط به محیط اطراف را از همین طریق در معرض دید کاربران قرار می‌دهد. اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده داده‌های مربوط به موقعیت مکانی و همین طور اطلاعاتی را از طریق نرم‌افزار نمای خیابانی گوگل دریافت می‌کند و تمامی این اطلاعات را به صورت پویانمایی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

حق امتیاز اپل برای استفاده از مشخصات بیومتریک

انگجت| به تازگی حق امتیاز اختراعی متعلق به اپل منتشر شده که طبق آن به فرد اجازه داده می‌شود به وسیله مشخصات بیومتریک به خودرویش دسترسی یابد. بازکردن در خودرو با کلید، روشی بسیار قدیمی است. اگر فرد بخواهد سوار خودروی شخصی‌اش بشود می‌تواند از موبایل به عنوان کلید خودرو استفاده کند. هیوندای نیز تصمیم دارد در سال جاری خودرویی عرضه کند که با بررسی اثر انگشت فرد در آن باز می‌شود. درهمین راستا به نظر می‌رسد اپل مشغول کار روی سیستمی باشد که به فرد اجازه می‌دهد به وسیله مشخصات بیومتریک به خودرویش دسترسی یابد. به تازگی یک حق امتیاز اختراع به نام «سیستم و روش‌هایی برای احراز هویت خودرو» منتشر شده است. در این حق امتیاز فناوری توضیح داده شده که با استفاده از FaceID امنیت خودرو تضمین می‌شود. چنین فناوری مسیر را برای ایجاد حساب‌های کاربری جداگانه روی خودرو فراهم می‌کند. همچنین می‌توان تنظیماتی برای موسیقی، وضعیت صندلی و کنترل هوای داخل خودرو نیز تعریف کرد. تمام این تنظیمات با نزدیک شدن فرد به خودرویش اجرا می‌شود. هرچند این حق امتیاز اختراع چند روز قبل منتشر شده اما در حقیقت در فوریه ۲۰۱۷ میلادی ثبت شده است.

جلوگیری از هک شدن با تکنیک احراز هویت جدید

اسپکتروم| فناوری لیپاس یا احراز هویت با اسکن حرکات لب، برای جلوگیری از سوءاستفاده از تلفن همراه طراحی شده است. همانطور که در فیلم‌های جاسوسی مشاهده کرده‌ایم، هکرها می‌توانند صدا یا اثر انگشت ما را به سرقت ببرند و از اطلاعات موجود در تلفن همراه سوءاستفاده کنند. با توجه به خطر سیستم‌های تشخیص هویت فعلی، محققان دانشگاه شانگهای برای اولین‌بار از سیستم تشخیص حرکات لب با دقت ۹۰ درصد رونمایی کردند. اساس عملکرد این سیستم بر مبنای اثر دوپلر است. این اثر که اولین‌بار توسط یوهان دوپلر، فیزیکدان اتریشی معرفی شد بیانگر تغییرات بسامد یک موج بر اثر حرکت فرستنده یا‌گیرنده آن است. پلتفرم تشخیصی فناوری لیپاس با الگوریتم یادگیری عمیق مجهز شده است. الگوریتم یادگیری عمیق، شاخص دوپلر هر کاربر را با استفاده از متغیرهای معرفی شده، شناسایی می‌کند. محققان به منظور تشخیص عملکرد این فناوری، آن را روی چهار تلفن همراه پرطرفدار Nexus 6P، Galaxy S6، Galaxy Note 5 و Huawei Honor 8 نصب کردند و در اختیار کاربران قرار دادند.

امکان تشخیص چهره سه‌بعدی با حسگر‌های جدید

جی‌اس‌ام| کمتر از یک ماه دیگر گوشی معرفی می‌شودکه با بهره‌گیری از حسگر Time of Flight امکان تشخیص چهره سه‌بعدی پیشرفته را فراهم می‌کند. حسگر ToF به جای استفاده از الگوریتم‌های خاص برای محاسبه و پردازش فاصله میان لنز سلفی و اشیا درواقع مدت زمان لازم برای حرکت سیگنال‌های مادون قرمز را از زمان پرتاب شدن تا برخورد به اشیا و بازگشت به محل اولیه‌شان ردیابی می‌کند. ToF نه‌تنها از اسکن کردن سه‌بعدی برای تشخیص چهره به صورت هوشمند استفاده می‌کند بلکه دوربین سلفی را همچنین به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته دیگر هم مجهز می‌سازد. این گوشی با همکاری الجی و کمپانی Infineon به عنوان پرچمدار تازه با نام 8 G ThinQ معرفی می‌شود.

گفتنی است که اگر کمپانی اپل در آیفون‌های 2020 خود از دوربین TrueDepth در پنل پشتی استفاده کند، احتمالا از حسگرهای ToF بهره خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر