بدافزاری که کیف پول مجازی کاربران را سرقت می‌کند

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۷۸

تک کرانچ | بسیاری از کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته‌اند که بدافزار جدیدی در پلتفرم فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور وجود دارد که ارزرمزهای موجود در کیف پول مجازی کاربران را به سرقت می‌برده است.

ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد، در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافته به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را به دست بیاورند.

هم‌زمان با استقبال بی‌نظیری که از استخراج این ارزهای دیجیتال شد، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری نیز به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی آنها نفوذ یافته و از اطلاعات شخصی آنها سوءاستفاده کرده و به سرقت ارزهای دیجیتال استخراج شده می‌پردازند.

حالا به تازگی محققان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار جدید و خطرناک در پلتفرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور، حجم زیادی از ارز رمزهای دیجیتال استخراج شده کاربران را از کیف پول‌های مجازی به سرقت برده‌اند.

این کارشناسان که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، به تازگی کشف کرده و دریافته‌اند که اپلیکیشنی در گوگل پلی استور منتشر شده و در دسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد یک برنامه کاربردی است، اما در واقع خود یک بدافزار است که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده و استخراج شده کاربران را به سرقت می‌برد. گفته می‌شود این بدافزار در پوشش یک اپلیکیشن تحت عنوان متا ماسک پنهان شده است ولی در حقیقت به سرقت اطلاعات کاربران و همچنین نفوذ به حریم شخصی آنها می‌پرداخته است.

 

ارسال نظر