«دیزنی» رقیب «نتفلیکس» می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۹۲
«دیزنی»  رقیب «نتفلیکس» می‌شود

تک کرانچ |  

به نظر می‌رسد که شرکت دیزنی نیز قصد دارد با راه‌اندازی اپلیکیشن و پلت‌فرم جدیدی به رقابت با بزرگ‌ترین سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان بپردازد.

نتفلیکس که هم اکنون بزرگ‌ترین پلت‌فرم سرگرمی و تولید محتوای آنلاین در جهان به شمار می‌رود، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور باید با رقبای قدرتمندی که از سوی سایر غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های توسعه‌دهنده محصولات سرگرمی روانه بازار می‌شوند، دست و پنجه نرم کند و به رقابت تنگاتنگی بپردازد.

چندی پیش بود که اخبار منتشر شده نشان می‌داد که اپل قصد دارد با راه‌اندازی پلتفرم جدیدی، سرویسی مشابه نتفلیکس را برای کاربرانش عرضه و ارایه کند تا آنها بتوانند به صورت آنلاین فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را از طریق اتصال به محصولات توسعه داده شده وسط اپل تماشا کنند.

اما حالا به نظر می‌رسد که نتفلیکس رقیب جدید دیگری نیز پیدا کرده و آن نیز شرکت دیزنی است که در تازه‌ترین اخبار منتشر شده، اعلام کرده است که با ارایه و انتشار اپلیکیشن و پلتفرم دیزنی پلاس (+Disney) تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی قصد دارد به رقابت با نتفلیکس بپردازد و امکان تماشای آنلاین فیلم و سریال‌های مورد علاقه کاربران را فراهم آورد.

شرکت دیزنی که همواره در زمینه محصولات سرگرمی و تفریحات خانگی پیشتاز بوده، حالا به تازگی تصمیم گرفته است که وارد صنعت سرویس‌های استریم آنلاین محتوا شود و بدین ترتیب به افزایش محبوبیت خود و همچنین درامدزایی و سودآوری‌های خود کمک بسزایی کند.

باب ایگر، مدیرعامل شرکت دیزنی سرویس‌های جدید و آتی این شرکت را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و آنها را جزئی از سرنوشت و آینده محصولات و برنامه‌های این شرکت اعلام کرده است.

این روزها که اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر آن تمام بخش‌های مختلف زندگی ما را در برگرفته است، خیل عظیمی از کاربران حتی فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را نیز از طریق شبکه‌های استریم و پخش آنلاین و اینترنتی مشاهده و تماشا می‌کنند. تماشای فیلم از طریق این شبکه‌های اینترنتی بدین صورت است که کاربران با پرداخت مبلغی پول و شارژ ماهانه بسته‌های اینترنتی، قادر خواهند بود تمامی فیلم و سریال‌های موجود در این شبکه‌ها را مشاهده و تماشا کنند.

نتفلیکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شبکه‌های آنلاین برای پخش آنلاین فیلم و سریال محسوب می‌شود و حالا با اختصاص بیش از ۱۵ درصد از پهنای باند اینترنت در جهان، معلوم شد که محبوبیت و کاربرد آن توسط کاربران جهانی چقدر زیاد است.

نتفلیکس در سال‌های اخیر رشد و شکوفایی بسیار خوبی را تجربه کرده است و توانسته به عملکرد موفقیت‌آمیزی در به اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان دست یابد. نتفلیکس در مجموع در سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شده است به درآمدی ۱۶ میلیارد دلاری دست یابد که این خود دستاورد و موفقیت بزرگی برای این شبکه استریم آنلاین فیلم و سریال به شمار می‌آید و در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه برای این شرکت بزرگ نیز محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر