روزانه یک میلیون کاربر به اینترنت اضافه می‌شود

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۶۶
روزانه یک میلیون کاربر به اینترنت اضافه می‌شود

گروه دانش و فن   

 جدیدترین آمار و ارقام منتشرشده نشان می‌دهد که تعداد کاربران اینترنت روزبه‌روز درحال افزایش است و عده بیشتری از مردم به آن رغبت نشان می‌دهند.

دو موسسه بزرگ «وی‌آرسوشال» و «هوت‌سوییت»

چند روز پیش به‌صورت رسمی، جدیدترین گزارش مربوط به دنیای اینترنت را منتشر کردند. این گزارش به‌وضوح نشان می‌دهد که روزانه بطور میانگین، بیش از نیم میلیون نفر بر شمار کاربران اینترنت افزوده می‌شود که در نوع خود بسیار درخورتوجه است.

شمار کاربران اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با افزایش روبرو شده است؛ تا حدی که طبق آمار منتشره، از ژانویه سال ۲۰۱۸ تاکنون، همه‌روزه بیش از یک میلیون نفر برای اولین‌بار به دنیای اینترنت متصل شده‌اند. البته افزایش شمار کاربران، تنها به خود اینترنت منتهی نمی‌شود و بطور کلی شبکه‌های اجتماعی نیز رشد خوبی را از لحاظ کاربران تجربه کرده‌اند.

بر این اساس تا ژانویه ۲۰۱۹، تعداد کاربران موبایلی ۵.۱۱ میلیارد نفر اعلام شده است و با مقایسه‌ای کوتاه، متوجه رشد ۱۰۰ میلیون‌ نفری (۲ درصدی) نسبت به سال گذشته می‌شویم .

از طرفی، تعداد کاربران اینترنت به ۴.۳۹ میلیارد نفر رسیده و این رقم در مقایسه با ژانویه سال ۲۰۱۸، به‌میزان ۳۶۶ میلیون نفر (۹ درصد) رشد داشته است.

 امروزه بطور کلی ۳.۴۸ میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این رقم در مقایسه با سال پیش، به‌میزان ۲۸۸ میلیون نفر (۹ درصد) رشد داشته است. نهایتا به تعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی می‌رسیم که رقم ۳.۲۶ میلیارد نفر برای آن اعلام شده است؛ تعداد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی نسبت به سال پیش، ۲۹۷ میلیون نفر بیشتر شده که از رشد بیش از ۱۰ درصدی آن حکایت دارد.

 در بازه‌زمانی بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی، شمار کاربران اینترنت رشد چشم‌گیری داشت، البته این رشد فقط به اینترنت منتهی نشد و بطور کلی رشد بسیار درخورتوجهی را در عرصه دیجیتال شاهد بودیم.

طی یک سال اخیر میلادی، روند دسترسی افراد به اینترنت تسریع شد و عده زیادی از مردم برای اولین‌بار توانستند به این فضا متصل شوند. بر اساس آمار منتشرشده، تعداد کلی کاربران اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، رشدی ۹.۱ درصدی داشته است.

به گزارش سایت نکس وب، این در حالی است که طبق آمار که نرخ رشد کاربران اینترنت معادل بیش از ۱۱ کاربر در هر ثانیه است که نهایتا ما را به رقم شگفت‌انگیز یک میلیون کاربر در طول هر روز می‌رساند.

این آمار همچنین نشان می‌دهند که با گذر زمان، افراد بیشتری از کشورهای درحال توسعه وارد اینترنت می‌شوند؛ بزرگ‌ترین رشد، به کشور هند مربوط می‌شود؛ ظاهرا تعداد کاربران هندی اینترنت طی یک سال اخیر میلادی، به‌میزان تقریبا ۱۰۰ میلیون نفر (بیش از ۲۰ درصد) افزایش یافته است.در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۶ میلیون ایرانی برای اولین‌بار به اینترنت متصل شده‌اند. این ارقام بزرگ نشان می‌دهند که کشور هند بیش از یک چهارم رشد کاربران اینترنت را طی سال اخیر میلادی به‌ خود اختصاص داده است. بطور کلی مناطق آسیا و اقیانوسیه ۵۵ درصد از نرخ رشد امسال را به‌تصاحب خود درآوردند؛ نکته جالب‌توجه دیگر، رشد ۵۰ میلیون نفری تعداد کاربران چینی اینترنت طی یک سال اخیر بوده است.

تعجب‌برانگیزترین موضوع، به قرارگیری امریکا در رده سوم است. گرچه بر اساس آمار سال گذشته، نرخ نفوذ اینترنت در بین امریکایی‌ها معادل ۸۸ درصد است، اما ظاهرا بر تعداد کاربران امریکایی اینترنت روزبه‌روز افزوده می‌شود. تا ژانویه ۲۰۱۹، تعداد کاربران امریکایی اینترنت به ۳۱۰ میلیون نفر رسیده است (معادل نرخ نفوذ ۹۵ درصد) .

در همین‌حین، میزان رشد اینترنت در بین کشورهای آفریقایی نیز درخورتوجه بوده است. گرچه اینترنت در بسیاری از این کشورها هنوز در مراحل اولیه‌اش است، اما همین‌که این افراد به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند خودش نکته بسیار مثبتی به‌شمار می‌آید.

این ارقام رشد سالانه در نوع خود بسیار تحسین‌برانگیز هستند، اما وقتی میزان رشد را در طی مدت‌زمانی طولانی‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم، نتایج حتی جالب‌تر هم می‌شوند. در جدیدترین شماره از گزارش دنیای اینترنت، میزان رشد کاربران در طول چند سال اخیر نیز اعلام شده است که ما را به نتایجی جالب‌توجه می‌رساند. بر این اساس، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از ۱.۹ میلیارد نفر بر شما کاربران اینترنت افزوده شده است که رقمی اعجاب‌انگیز به‌شمار می‌آید و رشد سریع اینترنت را در بین ملت‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد؛ به‌عبارتی دیگر، طی تنها پنج سال، بیش از ۷۵ درصد به‌جمعیت کاربران اینترنت افزوده شده است. نکته جالب دیگر اینکه تعداد کاربران فعلی (۴.۳۹ میلیارد نفر) بیش از دو برابر تعداد کاربران در ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی (۲.۰۸ میلیارد نفر) است.

در همین‌ زمینه بد نیست اشاره کنیم که شبکه جهانی وب امسال ۳۰‌ ساله شد. به‌علاوه، نحوه اتصال و تعامل بسیاری از افراد با اینترنت، امروزه از طریق راه‌هایی نظیر اپلیکیشن‌های آنلاین صورت می‌پذیرد. داده‌های منتشره از سوی موسسه ITU نشان می‌دهد که در حدود ۱۶ سال طول کشید تا شمار کاربران اینترنت مرز یک میلیارد نفر را رد کند، اما تنها ۶ سال بعد، این شمار به دو میلیارد نفر رسید.داده‌های اخیر حاکی از آن است که امروزه افزایش میلیاردی کاربران اینترنت، به‌صورت میانگین هر ۲.۷ سال یک‌بار به‌وقوع می‌پیوندد. البته فراموش نکنیم که این نرخ رشد، پایدار و همیشگی نیست و حتی ممکن است روند سریع‌تری نیز به‌ خود بگیرد.

   افزایش 18 درصدی سرعت اینترنت موبایلی

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر، سهم دستگاه‌های موبایلی که مردم از آنها برای اتصال به اینترنت استفاده کرده‌اند، رشد چشم‌گیری داشته است.بطور میانگین، کاربران اینترنتی در دنیا ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه از زمان هر روز خود را صرف اینترنت می‌کنند. گرچه این رقم نسبت به سال پیش (۶ ساعت و ۴۹ دقیقه) اندکی افت کرده است، اما در هر صورت رقم بسیار بالایی به‌‌ حساب می‌آید و نگران‌کننده است. زمانی که ما انسان‌ها پای اینترنت می‌گذاریم به‌مرور در حال افزایش است. صرف‌ روزانه بیش از ۶ و نیم ساعت پای اینترنت، یعنی ما در طول هر سال تقریبا ۱۰۰ روز را صرف اینترنت می‌کنیم. همین رقم را به تمامی ۴.۴ میلیارد نفر کاربر اینترنت تعمیم دهید تا به‌عمق ماجرا پی ببرید. ارقامِ به دست آمده در یک کلام شگفت‌انگیزند.

خبر خوب اینجا است که بطور کلی سرعت اینترنت در سراسر دنیا روندی صعودی دارد و این یعنی می‌توانیم در مدت‌زمانی کمتر به اهداف خود در فضای آنلاین دست پیدا کنیم. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سرعت اینترنت موبایلی طی یک سال اخیر بطور میانگین به‌میزان ۱۸ درصد رشد داشته؛ به‌علاوه، سرعت اینترنت ثابت با افزایشی اندک مواجه شده است.در حال حاضر، ۱۲ کشور از اینترنت ثابت با سرعت دانلود بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره می‌برند، از طرفی ۱۰ کشور دارای سرعت اینترنت موبایلی بالای ۵۰ مگابیت بر ثانیه هستند.

 

ارسال نظر