اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۸۷

مصرف اینترنت در شبکه ملی اطلاعات ۳   برابر شد

مهر| معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه اوج مصرف اینترنت از طریق شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید، گفت: در ابتدای امسال میزان مصرف اینترنت در شبکه ملی ۳۰۰ گیگ بود.

وی با اشاره به روند پرسرعت رو به رشد استفاده از ترافیک داخلی از طریق شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: اوج مصرف کاربران در شبکه ملی اطلاعات به هزار گیگابیت رسید که این عدد در ابتدای امسال کمتر از ۳۰۰ گیگ بود و این موضوع نشان می‌دهد که طی سال گذشته مصرف استفاده از سایت‌های داخلی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه شبکه ملی اطلاعات، رساندن ترافیک ارتباطی داخلی به ترافیک اینترنت بین‌الملل است، گفت: هم‌اکنون اوج مصرف اینترنت ۱۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه برآورد می‌شود که رسیدن ترافیک شبکه ملی اطلاعات این عدد دور از ذهن نیست و فاصله کمی با این هدف داریم. وی بر لزوم پایداری و کیفیت ارایه خدمات در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: در یک سال گذشته ظرفیت شبکه انتقال اینترنت نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است و با توجه به رشد استفاده از اینترنت در شبکه ملی اطلاعات و افزایش ترافیک مستقل داخلی توانسته‌ایم طی یک سال گذشته به کاربران سرویس بهتری دهیم و به اهداف خود در این حوزه دست یابیم. معاون وزیر ارتباطات ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل را که سال گذشته ۲۵۰ گیگابیت بر ثانیه بود در حال حاضر ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: این رقم تاپایان سال به یک ترابیت بر ثانیه می‌رسد.

 اپلیکیشن واقعیت افزوده برای خریدن و پوشیدن کفش مجازی

 لایف هکر| اگر دوست دارید بدون ترک منزل کفش‌های مختلفی را برای خرید بپوشید و امتحان کرده و در نهایت یکی را انتخاب کنید، می‌توانید از اپلیکیشن وانا کیکس استفاده کنید.

Wanna Kicks به کاربران امکان می‌دهد تا در زمانی که روی مبلی در منزلشان لم داده‌اند، کفش‌های مختلفی را به صورت مجازی به پا کنند و از تنگی یا راحتی آنها مطمئن شوند. در نتیجه این امر افراد قبل از خرید آنلاین می‌توانند قضاوت دقیقی در مورد نقاط ضعف و قوت یک کفش داشته باشند. این اپلیکیشن فعلا تنها با آیفون سازگاری دارد و کاربران باید سیستم عامل ۱۱ iOS یا نسخه‌های بالاتر را روی گوشی خود نصب کنند. همچنین آنها باید از آیفون ۶ اس یا مدل‌های جدیدتر استفاده کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن کاربر باید کفشش را از پا درآورد، کفش‌های موجود در محیط برنامه را مشاهده و یکی از آنها را انتخاب کند و دوربین گوشی را در برابر پای خود قرار دهد. در ادامه اپلیکیشن، کفش انتخابی را به‌‌طور مجازی به پای کاربر اضافه می‌کند. پس از قفل شدن دوربین گوشی روی پا، کاربر می‌تواند رنگ‌های مختلف کفش را برای خرید انتخاب کند. در صورت تایید کاربر، اپلیکیشن لینک‌هایی را برای خرید آن پیشنهاد می‌کند. تمامی این لینک‌ها مربوط به شرکت‌های معتبر هستند.

تجهیزات  اینترنت  در امریکا یخ  زد

دیترویت فری پرس| به دلیل آب وهوای بسیار سرد در امریکا، دسترسی ساکنان ایالت‌های میانه غربی این کشور به اینترنت و وای فای دچار اختلال شده است. همزمان با ورود سرمای شدید به ایالت‌های میانه غربی امریکا، دسترسی کاربران شرکت AT&T به سرویس‌های اینترنت، موبایل و تلویزیون قطع شده است. سرویس اینترنت برخی مشتریان این شرکت در ایالت‌های غربی مانند میشیگان و همچنین ایالت‌های جنوبی مانند جورجیا و فلوریدا قطع شده است. ترزا ماسک سخنگوی شرکتAT&T در این باره می‌گوید: سرویس اینترنت برخی از مشترکان در قسمت‌هایی از دیترویت (بزرگ‌ترین شهر ایالت میشیگان) به دلیل آب وهوای بسیار سرد قطع شده است. ما مشغول تعمیر تجهیزات هستیم.

البته او درباره تعداد مشترکانی که در ایالت میشیگان که با قطع سرویس اینترنت روبه‌رو هستند، هیچ جزییاتی بیان نکرد.   این در حالی است که به نوشته نیوزویک، بسیاری از کاربران شرکت‌های Spectrum و Mediacom در ایالت‌های میانه غربی امریکا نیز به سرویس اینترنت و وای فای دسترسی نداشته‌اند.

جی‌میل پوست می‌اندازد

یاهو نیوز| گوگل با ایجاد برخی تغییرات در برنامه جی‌میل تلاش کرده تا بر جذابیت‌های آن بیفزاید. نسخه آزمایشی جی‌میل برای اندروید از قابلیت‌هایی همچون به یادآوری و نشانه‌گذاری یا پین کردن پیام‌ها برخوردار است.  یکی دیگر از تغییرات جی‌میل امکان دسته‌بندی بهتر پیام‌های مرتبط است که باعث می‌شود، رسیدگی به آنها راحت‌تر شود و بعدا با سهولت بیشتری بتوان محتوای این پیام‌ها را مدیریت کرد. همچنین تغییراتی در طراحی نسخه اندرویدی جی‌میل ایجاد شده که باعث می‌شود رابط کاربری آن با سهولت بیشتری قابل استفاده باشد. قرار است در این زمینه اطلاعات بیشتری در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل که در ماه می‌ برگزار می‌شود، ارایه شود. گفته می‌شود امکان جست‌وجوی ایمیل‌ها در این اپ جی‌میل هم تقویت شده تا کاربران راحت‌تر بتوانند پیام‌های مد نظر خود را پیدا کنند. گوگل هنوز در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه موضع‌گیری نکرده است.

 

ارسال نظر