اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۰۲

هویت در فضای مجازی شفاف می‌شود

مهر| دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: برای برطرف کردن نیازمندی‌های هویتی مردم در فضای مجازی، موضوع شفاف‌سازی هویت در این فضا را در شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار داده‌ایم.

 ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه هویت فضای مجازی در توسعه اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: در این فضا دو موضوع اتوماسیون و شفاف شدن هویت‌ها را مد نظر قرار داده‌ایم.وی با اشاره به اینکه این موضوع در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: برطرف کردن نیازمندی‌های هویتی مردم در یک ساختار نظام‌مند و شبکه‌ای در دستور کار قرار دارد. دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: مردم باید از مزایای شبکه‌های فضای مجازی که در کشور دایر شده، بهره‌مند شوند و بتوانند در یک نظام شبکه‌ای بدون کاغذبازی، نیاز خود را برطرف کنند.فیروزآبادی با اشاره به اینکه در این فضا مشکلات هویتی در دو بخش اکتسابی و ذاتی باید برطرف شود، افزود: مشکلات هویتی فضای مجازی در حوزه اکتسابی به تهیه گواهینامه‌های روزمره و مدارک هویتی مانند مدارک تحصیلی، مدارک پایان خدمت و گواهینامه برمی‌گردد که برای رفع نیازمندی‌های مردم، باید هویت آنها در فضای مجازی شفاف شود. دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره آخرین وضعیت استقلال نسخه‌های فارسی تلگرام (هاتگرام و طلاگرام) از شبکه تلگرام و اخباری مبنی بر مخالفت با ادامه فعالیت این دو پیام‌رسان پاسخی نداد.

رصد حمله سایبری به حساب‌های بانکی آنلاین

تلگراف| متروبانک انگلیس با حملات هکری جدیدی روبرو شده است. هکرها با رهگیری کد تایید پرداخت تراکنش‌ها از حساب‌های مشتریان سرقت می‌کنند.

«متروبانک» نخستین بانک بزرگ انگلیسی است که قربانی نوع جدیدی از حملات سایبری می‌شود که کدهایی را هدف می‌گیرد که برای تایید تراکنش‌ها برای مشتریان ارسال می‌شود.

هکرها توانسته‌اند به لایه امنیتی نفوذ کنند که متروبانک برای مشتریان خود فراهم می‌کند. در این لایه امنیتی بانک از مشتریان می‌خواهد کدی که به وسیله پیامک به موبایل آنها ارسال شده را تایپ کنند تا فرآیند پرداخت تکمیل شود.

هکرها از راه دور به موبایل نفوذ کرده و پیامک‌های مذکور برای تکمیل پرداخت از حساب را رهگیری کرده‌اند.آنها با استفاده از شکافی پروتکل SS۷ حمله سایبری مذکور را انجام داده‌اند. شرکت‌های مخابراتی با استفاده از این پروتکل تماس و پیامک را در سراسر جهان هماهنگ می‌کنند.

 مترو بانک نخستین شرکتی است که این حمله را به مقامات گزارش کرده است. احتمالا شرکت‌های دیگر نیز تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند اما هنوز آن را علنی نکرده‌اند.این حمله که توسط وب سایت Motherboard کشف شده است.

تعطیلی گوگل پلاس ۱۱ اسفند

سی نت| گوگل اعلام کرده ۲ آوریل (۱۱ اسفند) محتویات سرویس «گوگل پلاس» را حذف و این سرویس را تعطیل می‌کند. محتویات Google + از ۲ آوریل ۲۰۱۹ میلادی حذف خواهد شد.

پس از آنکه در ماه اکتبر مشخص شد اطلاعات ۵۰۰ هزار نفر از کاربران گوگل پلاس فاش شده است، شرکت گوگل تصمیم گرفت قسمت خدمات مشتری این شبکه اجتماعی را تعطیل کند. در اصل گوگل اعلام کرده بود این سرویس در آگوست ۲۰۱۹ میلادی تعطیل می‌شود اما ماه قبل اعلام کرد کشف باگ جدید شکاف‌های امنیتی بیشتری را در این پلتفرم آشکار کرد و در نتیجه تاریخ تعطیلی آن را تسریع کرد.از چهارم فوریه ۲۰۱۹ افراد نمی‌توانند پروفایل جدید در گوگل پلاس ایجاد کنند. همچنین با اعلام تاریخ دقیق تعطیلی این سرویس کاربران می‌توانند تصاویر یا ویدئوهای خود را ذخیره کنند. طبق اعلام گوگل، این شرکت حساب‌های کاربری گوگل پلاس را از تاریخ ۲ آوریل تعطیل و صفحات، تصاویر، ویدئو و محتویات دیگر را حذف می‌کند.

انگجت| یکی از شرکت‌های وابسته به آلفابت، نمونه اولیه کفشی را ساخته که زمین خوردن را رصد می‌کند. این کفش همچنین افزایش وزن سریع کاربر را نیز ردیابی می‌کند.

Verily، شرکت تحقیقاتی متعلق به شرکت آلفابت قصد دارد در حوزه فناوری‌های پوشیدنی فعالیت‌هایی انجام دهد. درهمین راستا شبکه خبری CNBC ادعا می‌کند این بخش نمونه اولیه کفش هوشمندی را ساخته که حرکات و وزن را اندازه‌گیری می‌کند و می‌تواند زمین خوردن کاربر را رصد کند. هرچند این چندان طرح جدیدی نیست اما هنوز هم نادر به حساب می‌آید. البته این کفش‌ها سلامت را ردیابی نمی‌کنند، اما می‌توانند افزایش وزن سریع (نشانه‌ای از اختلال در فعالیت قلب) را رصد کنند یا هنگامی که فرد زمین می‌خورد، پیام هشدار بفرستند.هنوز مشخص نیست این کفش‌ها به طور تجاری تولید شوند یا خیر. اما طبق گزارش‌ها، Verily به دنبال شریکی برای توسعه این کفش‌ها است. این خدمت مذکور به خصوص برای افرادی مفید است که دچار مشکلات حرکتی هستند.

 

ارسال نظر