اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۹۱۳

اپل اپلیکیشن دردساز فیس‌بوک را حذف کرد

مشبل| پس از انتشار اخبار درباره یک اپلیکیشن تحقیقاتی فیس بوک که در ازای پرداخت پول به افراد، اطلاعات آنان را جمع آوری می‌کند، اپل اپلیکیشن مذکور را حذف کرده است.اپل گواهینامه‌ای که اجازه می‌داد فیس بوک اپلیکیشن تحقیقاتی خود را از طریقEnterprise Certificate Program توزیع کند، لغو کرده است.روز گذشته فاش شد این اپلیکیشن تحقیقاتی در ازای پرداخت مبلغی اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده است. به هرحال با این اقدام اپل، اپلیکیشن فیس بوک به‌طور کامل ممنوع می‌شود. فیس بوک اعلام کرده بود نسخه iOS این اپلیکیشن را از برنامه خود حذف می‌کند اما به نظر می‌رسد اپل زودتر از فیس بوک اقدام به حذف کرده است. همچنین به نوشته وب سایت «ورج» ممنوعیت اپل شامل تمام اپلیکیشن‌های منتشر نشده  (نسخه بتا) iOS اینستاگرام و واتس اپ نیز می‌شود.

رباتی که فکر می‌کند

تلگراف| محققان رباتی ساخته‌اند که می‌تواند فکر کند و بدون برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و با تمرین فعالیت‌هایی انجام دهد.مهندسان دانشگاه کلمبیا ادعا می‌کنند یک بازوی مکانیکی ساخته‌اند که بدون برنامه‌ریزی وهیچ گونه دستوری به‌طور خودکار فعالیت‌هایی را انجام داده است.به گفته محققان این نخستین باری است که یک ربات با قابلیت «تصور کردن خود» ساخته شده است و با کمک این قابلیت می‌تواند هدف خود را دریابد و راهی برای انجام آن بیابد.تا به امروز محققان نتوانسته بودند ماشین‌هایی بسازند که مانند انسان هوش خود را توسعه دهند.به هرحال این بازوی رباتیک هیچ گونه برنامه‌ای درباره فیزیک، هندسه یا موتور دینامیک نداشت.ربات مذکور حدود ۳۵ ساعت در اطراف حرکت کرد. البته در این زمان یک سیستم یادگیری ماشینی داخل آن نیز مشغول فعالیت بود.در نهایت ربات توانست ابعاد و قابلیت‌های خود را درک کند. پس از آن توانست با موفقیت اشیا را از جای خود بردارد و در مکان دیگری قرار دهد.«هاد لیپسون» مدیر آزمایشگاه« کریتیو ماشین » در دانشگاه نیویورک می‌گوید: رفتار ربات شبیه نوزاد تازه متولد شده در گهواره خود است. هرچندقدرت این نوع ربات‌ها هنوز هم در مقایسه با انسان اندک و خام است، اما ما معتقدیم این توانایی مسیر را برای تولید ماشین‌هایی خودآگاه فراهم می‌کند.از این ربات برای انجام فعالیت‌های دیگر مانند نوشتن یک متن با استفاده از مارکر استفاده شد.دراین میان دانشمندان قابلیت ربات را برای رصد هرگونه خسارت به خود آزمایش کردند. آنها به وسیله پرینتر ۳ بعدی یک بخش با ظاهر معیوب چاپ کردند تا خسارت را شبیه سازی کنند و ربات توانست این تغییر را رصد کند.

کشف کهکشان کوتوله ۱۳ میلیارد ساله در فضا

اسپیس| محققان با استفاده از تلسکوپ هابل یک کهکشان کوتوله در همسایگی راه شیری کشف کرده‌اند که قدمت آن ۱۳ میلیارد سال تخمین زده می‌شود و دانشمندان آن را فسیل زنده لقب داده‌اند.

تلسکوپ فضایی هابل یک کهکشان کوتوله در همسایگی کهکشان راه شیری رصد کرده‌اند که ۳۰ میلیون سال نوری با راه شیری فاصله دارد. گروهی از محققان بین المللی با استفاده از دوربین پیشرفته هابل برای تحقیقات مشغول مطالعه خوشه NGC۶۷۵۲ بودند که بخشی از کهکشان راه شیری است، کهکشان جدید به نام Bedin۱ است.این یک کهکشان کوتوله کروی است که عرض آن در بیشترین قسمت ۳ هزار سال نوری است . عرض این کهکشان تقریبا حدود ۱.۳۰ قطر راه شیری و همچنین هزاران بار کم نورتر از آن است.اعضای تیم هابل در بیانیه‌ای در این باره نوشته‌اند: با توجه به ویژگی‌های ستارگان این کهکشان دانشمندان تخمین زدند عمر آن حدود ۱۳ میلیارد سال باشد، یا به عبارت دیگر قدمت این کهکشان تقریبا هم اندازه جهان هستی است. این کهکشان به دلیل ایزوله بودن با کهکشان‌های دیگر چندان کنش و واکنشی ندارد. همچنین با توجه به سن Bedin۱ می‌توان آن را یک فسیل زنده مربوط به سال‌های اولیه تشکیل هستی به حساب آورد.

سیستم راداری که پهپادهای ناشناخته را رصد می‌کند

دیلی میل| یک استارت آپ قصد دارد در مسابقه لیگ فوتبال آمریکایی با استفاده از سیستم راداری جدید پهپادهای ناشناخته را رصد کند و به مقامات اطلاع دهد.یک استارت آپ که با سرمایه‌گذاری بیل گیتس تاسیس شده، قصد دارد با کسب اجازه نامه‌ها، سیستم ردیابی پهپاد با رادار را در مسابقه قهرمانی لیگ فوتبال امریکایی به کار گیرد. این مسابقه روز یکشنبه برگزار می‌شود.به هرحال این شرکت درخواست نامه‌هایی به «کمیسیون مخابرات فدرال» (FCC) را ارایه کرده تا فناوری مذکور را طی این رویداد ورزشی آزمایش کند.سیستم مذکور می‌تواند پهپادها را از فاصله ۰.۶ مایلی ردیابی و از راه دور آنها را از کار بیندازد. این شرکت امیدوار است ۲ رادار آزمایشی خود را در استادیوم آزمایش کند.سیستم مذکور برای همکاری با FBI به کار گرفته می‌شود تا وجود هرگونه پهپاد شناسایی نشده را به مقامات هشدار دهد.در مسابقه فوتبال که در روز یکشنبه برگزار می‌شود، میلیون‌ها طرفدار این ورزش در ورزشگاهی در آتلانتا گردهم جمع می‌شوند. کمیسیون مخابرات فدرال ممنوعیت‌های سختی درباره وجود پهپادها در اطراف استادیوم وضع کرده زیرا این گجت‌ها خطر امنیتی محسوب می‌شوند.

 

 

ارسال نظر