یک ربات راهنمای تور کاخ «بلنهایم» شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۹۰۹

دیلی‌میل| دانشمندان مهندسی علوم “دانشگاه آکسفورد “ موفق به توسعه یک ربات شده‌اند که این ربات اکنون ربات راهنمای تور “کاخ بلنهایم “ انگلستان شده است.

یک ربات راهنمای تور کاخی که “وینستون چرچیل “ سیاستمدار و نویسنده بریتانیایی در آن به دنیا آمده، شده است. قد این ربات ۵ فوت (۱.۵ متر) است و نام آن “بتی “ (Betty) است.بتی به گونه طراحی شده است که می‌تواند تمام اطلاعاتی که بازدیدکنندگان نیاز دارند را در اختیارشان بگذارد و به تمامی سوالات آنها پاسخ دهد.

این ربات حتی با بازدیدکنندگان خود سلفی می‌گیرد و این تصاویر را در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتگ #bettyinthepalace آپلود و منتشر می‌کند.بتی پس از گذراندن ۱۲ ساعت در سالن، خود را به یک ایستگاه برای شارژ شدن می‌برد.این ربات در “موسسه رباتیک آکسفورد “ (Oxford Robotics Institute) دانشکده مهندسی علوم دانشگاه آکسفورد طراحی و ساخته شده است. “موسسه رباتیک آکسفورد “ دارای شهرت جهانی در توسعه ماشین‌های خودران دارد.بتی به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند به بازدیدکنندگان از کاخ بزرگ بلنهایم خوشامد بگوید و اگر آنها درباره جزئیات و بخش‌هایی از کاخ سوالاتی داشته باشند، پاسخ دهد.دکتر “ برونا لاکردا “ (Bruno Lacerda)، پژوهشگر ارشد “موسسه رباتیک آکسفورد “ گفت: داشتن بتی در کاخ یک فرصت عالی است تا دریابیم افراد تا چه حد می‌توانند با این ربات ارتباط داشته باشند و واکنش آنها چگونه است.کاخ بلنهایم (Blenheim Palace) نام اقامتگاه بزرگی در نزدیکی وودستاک واقع در آکسفوردشایر انگلستان است که در بین سال‌های ۱۷۰۵ تا ۱۷۲۴ توسط معمار انگلیسی “ سر جان ونبرو “ساخته شد و از سوی پارلمان آن کشور، به عنوان هدیه پیروزی جان چرچیل، دوک اول مارلبورو بر فرانسویان در ۱۷۰۴ در نبرد بلانهایم در آلمان به او تقدیم گردید. از افراد سرشناسی که در این کاخ‌زاده شده‌اند می‌توان به وینستون چرچیل، از نخست‌وزیران انگلستان اشاره نمود.

 

ارسال نظر