اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۰۵

آمازون اتاق هوشمند بیمارستانی می‌فروشد

سی ان بی‌سی| یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات مراقبت درمانی در نیویورک به نام EIR از طریق آمازون اتاق‌های هوشمند بیمارستانی موسوم به MedModular را به فروش می‌رساند که قیمت هر یک از آنها حداقل ۲۸۵ هزار دلار است.

طراحی هر یک از این اتاق‌ها بر مبنای نیازهای بیماران و نوع بیماری قابل تغییر و سفارشی‌سازی است. با توجه به قیمت بالای این اتاق‌ها بعید به نظر می‌رسد که افراد عادی قادر به خرید آنها باشند. ولی احتمالا بیمارستان‌ها و صاحبان مشاغل از ابتکار عمل تازه شرکت آمازون استقبال خواهند کرد.گفتنی است که هر یک از این اتاق‌ها دارای یک حمام و تخت بوده و شرکت سازنده مدعی است هزینه تولید آنها از هزینه ساخت اتاق‌های بیمارستانی به شیوه سنتی کمتر خواهد بود. گرانت گیگر مدیرعامل شرکت یادشده نیز بیمارستان‌ها و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات درمانی را مشتری بالقوه این نوع اتاق‌های هوشمند بیمارستانی توصیف کرده است.

ساخت ماهواره توسط دانش‌آموزان هندی

فیز| دانش‌آموزان هندی یک ماهواره ۱۰سانتی‌متری با وزن۱.۲ کیلوگرم ابداع کرده‌اند که بطور موفقیت آمیز به مدار زمین ارسال شد. از این ماهواره برای فعالیت‌های غیر تجاری استفاده می‌شود.دانش‌آموزان هندی یک ماهواره سبک وزن طراحی کرده‌اند که می‌توان آن را در کف دست نگه داشت. این ماهواره اکنون به فضا ارسال شده است . دانش‌آموزان عضو مرکز خصوصی

 Space Kidz India این ماهواره را طراحی کرده‌اند. ماهواره کیوب ست ۱۰ سانتی‌متری KalamsatV2 نام دارد و وزن آن فقط ۱.۲ کیلوگرم است. جالب آنکه این ابزار فضایی فقط با هزینه ۱.۲ میلیون روپیه (معال ۱۶۹۰۰ دلار) ساخته می‌شود.  این ابزار فضایی یک ماهواره مخابراتی است که افراد آماتور برای فعالیت‌های غیر تجاری می‌توانند از آن استفاده کنند.ماهواره مذکور از مرکز فضایی «سری هاری کوتا» در یکی از ایالت‌های جنوبی هند به آسمان پرتاب شد. در سال ۲۰۱۷ میلادی یک نسخه کوچک‌تر ماهواره با وزن ۶۴ گرم همراه یک موشک امریکایی به فضا ارسال شد اما هیچگاه به مدار زمین نرسید.

اقتباس واقعیت مجازی از نمایشنامه هملت

انگجت| گوگل با همکاری یک شرکت تجاری دیگر، اقتباس واقعیت مجازی از نمایشنامه معروف هملت شکسپیر آماده کرده که در آن کاربران در نقش پدر مقتول هملت ظاهر می‌شوند.این روزها از هدست‌های واقعیت مجازی برای اجرای انواع بازی‌های هیجان‌انگیز استفاده می‌شود، اما کاربرد هدست‌های یادشده روز به روز در حال گسترش است و حالا دنیای نمایش و هنر نیز از مزایای فناوری مذکور بهره مند شده است. نمایشنامه واقعیت مجازی هملت که با همکاری شرکت Commonwealth Shakespeare آماده شده هملت ۳۶۰ نام دارد و اقتباسی نسبتا وفادارانه از نمایشنامه مذکور محسوب می‌شود. البته در این نسخه تمرکز بر روی هملت و پدر مقتول وی است.مدت زمان نمایشنامه واقعیت مجازی هملت ۳۶۰ برابر با ۶۱ دقیقه است و بازیگران در محیط اتاقی نسبتا بزرگ حرکت کرده و به تعامل با محیط اطراف و یافتن اسناد و مدارک و شواهد مختلف می‌پردازند.

آزمایش خون با کمک اسپینر

گیزمگ| پژوهشگران تایوانی در بررسی جدید خود موفق شدند آزمایش خون را با استفاده از یک اسپینر انجام دهند.

به نظر می‌رسد در میان گجت‌هایی که بیهوده به نظر می‌رسند، «فیجت اسپینرها » از همه عجیب‌تر باشند. با این حال، دانشمندان «دانشگاه ملی تایوان»  اخیراً دریافته‌اند که می‌توان از این ابزار برای تحلیل نمونه‌های خون ساکنان مناطق فقیرنشین استفاده کرد.اسپینرها معمولاً از سه شاخه سنگین تشکیل شده و یک بلبرینگ نیز دارد که در مرکز آن قرار گرفته است. کاربران برای غلبه بر مشکل تمرکز یا بی‌قراری، مرکز اسپینر را در دست می‌گیرند و شاخه‌های آن را به گردش درمی‌آورند. این اسباب بازی می‌تواند به عنوان یک مکانیسم انتشار برای مقابله با انرژی عصبی یا استرس به کاربران کمک کند.ابزار دیگری که می‌توان از آن برای تحلیل نمونه خونی استفاده کرد، «سانتریفوژ » است که هنگام آزمایش نمونه‌های خون، نیروی گریز از مرکز را برای جداسازی پلاسما از سلول‌های خون به کار می‌گیرد.

 

ارسال نظر