اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۰:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۴۲۰

مجوز ۳۰  دفتر خدمات ارتباطی متخلف لغو شد

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات گفت: با بی‌توجهی به اخطارهای مربوط به فروش غیرقانونی سیم کارت، امروز مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لغو شد.  محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: با بی‌توجهی به اخطارها، امروز مجوز ۳۰ دفتر خدمات ارتباطی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی لغو شد.  وی ادامه داد: همچنین سیستم شناسایی مزاحم‌های پیامکی، امروز ۸۴۰ سیم‌کارت متخلف را شناسایی و قطع کرد.وزیر ارتباطات گفت: ۹۰ درصد کاهش مزاحمت در ۳ روز، چشمگیر است.جهرمی تأکید کرد: این قاطعیت در برخورد با مزاحمان را ادامه می‌دهیم.  اول بهمن ماه به دنبال دستور صریح رییس‌جمهور به وزیر ارتباطات برای قطع پیامک‌های تبلیغاتی، آذری جهرمی از اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند خبر داد. وی گفت: موضوع جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

اینستاگرام مخفی کردن پست‌های کاربران را رد کرد

دیلی میل| اینستاگرام در چند توییت نسبت به بازنشر پیامی درباره محدود کردن دسترسی به پست‌های کاربران توضیحاتی ارایه کرد و مخفی کردن پست‌ها را تکذیب کرد. اینستاگرام بالاخره مجبور بود شایعات درباره محدودیت دسترسی به پست‌های کاربران را رد کند. در این اواخر پست‌هایی در اینستاگرام ظاهر شدند که به کاربران هشدار می‌دادند الگوریتم‌های این اپلیکیشن سبب شده فقط بخشی از کاربران بتوانند پست‌های آنان را مشاهده کنند.

این پست‌های هشدار با جمله «این یک آزمایش است» آغاز می‌شدند و مدتی است که در اپلیکیشن بطور گسترده بازنشر می‌شوند. اما جالب آنکه نخستین‌بار زمانی این پست‌ها ظاهر شدند که اینستاگرام در ۲۰۱۶ میلادی نمایش پست‌ها را طبق زمان انتشار حذف کرد.

این شبکه اجتماعی در آن زمان توضیح داد که پست‌های مذکور واقعیت ندارند اما برخی از کاربران همچنان در این باره تردید داشتند.

به هرحال در حال حاضر نیز بلاگرها، اینفلوئنسرها، کسب و کارهای کوچک و هنرمندان این پست را به اشتراک گذشته‌اند. معمولا متن این پیام به این شکل است: این یک آزمایش است. «اینستاگرام پست‌ها ما را محدودکرده است، بنابراین حدود ۷ درصد فالوئرها آنها را می‌بینند. هرچند تلخ اما این خبر واقعیت دارد به خصوص برای ما کسب وکارهای کوچک. اگر این پست را می‌بینید، لطفا در کامنت «بله» بنویسید.»

این پیام که در نتیجه یک زنجیره «کپی و پیست» بازنشر می‌شود، کاربران را تشویق می‌کند تا آن را بپسندند یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 اما الگوریتم اینستاگرام بدان معناست که کاربران نمی‌توانند پست‌های جدید را به سرعت قبل مشاهده کنند. همچنین اینستاگرام مخفی کردن پست‌های کاربران را تکذیب کرده است.

 

ارسال نظر