استفاده ژاپن از موشک اپسیلون با هفت ماهواره

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۳۸۰۸۲

پی‌سی ورلد|سازمان فضایی ژاپن با همکاری وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری این کشور موفق به پرتاب موشک “اپسیلون “ 26 متری از مرکز فضایی اوچینورا اوتینورا در استان کاگوشیما، جنوب غربی ژاپن شد. در این پرواز موشک اپسیلون-4 هفت ماهواره را حمل می‌کرد. موشک در حدود 50 دقیقه پس از پرتاب، موفق به قرار دادن این مجموعه ماهواره‌ها در مداری به ارتفاع 514 کیلومتر شد.

این ماهواره‌ها مجموعه‌ای از دستگاه‌های تجربی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و قرار است کارهای مختلفی را به انجام برسانند که از جمله می‌توان تجهیزات فناوری‌های اپتیک از جمله دوربین، قطعات تجاری و برخی وسایل آزمایشی طراحی شده توسط دانشجویان را نام برد. یکی از جالب‌ترین آنها ماهواره‌ای است که قادر به تولید ذرات خاصی مشابه سنگ‌های آسمانی در حال سقوط است. انتظار می‌رود که روند این آزمایش از زمین مشاهده و رصد شود.

سازمان فضایی ژاپن برای حضور بخش خصوصی در اکتشاف‌های فضایی تلاش می‌کند و امیدوار است بتواند با تشویق عملی آنها، دامنه فعالیت فناوری فضایی را در این کشور گسترش دهد.هزینه پرتاب اخیر حدود 5.5 میلیارد ین یا تقریبا 50 میلیون دلار بود. این چهارمین پرتاب این نوع موشک بود و اولین‌باری است که اپسیلون چند ماهواره را حمل کرده است.

 

ارسال نظر