اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۹۹۸

بودجه ۱.۲ میلیون یورویی برای ساخت «پیام»

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات با بیان اینکه عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره «پیام» شده‌اند، گفت: کل بودجه ساخت این ماهواره در طول ۱۰ سال، ۱.۲ میلیون یورو بوده است. محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره «پیام» در طول 10 سال، حدود ۱/۲ میلیون یورو بوده است. وی با تاکید براینکه این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است، ادامه داد: به خاطر دارید اجرای بخشی از دولت الکترونیکی چه میزان از هزینه‌های کشور و بریز و بپاش‌ها را جمع می‌کرد؟ داشتن ماهواره سنجشی نیز به همان میزان بهره‌وری منابع آب و کشاورزی ما را بهبود خواهد بخشید. وزیر ارتباطات با اشاره به جلسه‌ای که با تیم ماهواره «پیام» داشته و با بیان اینکه این جلسه پر از نشاط و امید و البته خاطرات جذاب این ۱۰ سال بود، گفت: ماهواره بعدی این تیم، دقت ۴۰ برابر بالاتر از «پیام» و کاربردهای جدید و کارآمدی بهتری خواهد داشت.

صرف وقت کاربران درشبکه‌های اجتماعی۳۰  برابر مطالعه روزنامه

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات|  معاون وزیر ارتباطات میزان صرف وقت کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را ۳۰ برابر زمان مطالعه روزنامه و ۹ برابر زمان کتابخوانی عنوان کرد. امیر ناظمی در توییتر نوشت: براساس آمارگیری فرهنگ رفتاری خانوارهای ایرانی در سال ۹۶ توسط مرکز آمار، زمان حضور ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی حدود ۳۰ برابر زمان مطالعه روزنامه و ۹ برابر زمان کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است، ادامه داد: درحالی که سرانه مطالعه روزنامه یک ساعت و ۲۷ دقیقه و سرانه مطالعه کتاب غیردرسی به غیر از ادعیه، ۴ ساعت و ۳۴ دقیقه در ماه اعلام شده است. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: با تغییر نگاه از تهدید محوری به فرصت محوری، به شرط حضور گروه‌های مرجع، نویسندگان و پژهشگران در شبکه‌های اجتماعی، فرصتی بزرگ برای ارتقای آگاهی عمومی پدید خواهد آمد.

ارایه ارتباطات دریایی با ماهواره

روابط عمومی سازمان فضایی ایران| رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات و واردات از طریق راه‌های دریایی انجام می‌شود، گفت: ماهواره تنها بستر ارایه ارتباطات دریایی است و زمینه همکاری در این زمینه وجود دارد. مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با توجه به اینکه ماهواره تنها بستر ارایه ارتباطات دریایی است، ارایه خدمات متنوع ارتباطات ماهواره‌ای به این صنعت، نقطه هدف بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقتصادی است که باعث شده اقتصاد بزرگی نیز در این حوزه شکل گیرد. براری افزود: با توجه به دسترسی ایران به آب‌های آزاد و داشتن بیش از ۵۸۰۰ کیلومتر سواحل آبی در کشور و وجود حجم بزرگی از صادرات و واردات در این آب‌ها، چقدر برای ارایه خدمات ارتباطی ماهواره‌ای به این صنعت تلاش کرده‌ایم؟ آیا این یک ظرفیت بالقوه برای ایجاد کسب وکار و اشتغال فضاپایه نیست؟ رییس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: این سازمان آماده همکاری در این زمینه است.

پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ موبایل پایان می‌یابد

انگجت| مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل را در سال جاری متوقف می‌کند. مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را پایان می‌دهد. این شرکت ارایه آپدیت‌های امنیتی و نرم افزاری را از ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی قطع می‌کند و پشتیبانی فنی برای دستگاه‌ها را پس از آن تاریخ متوقف می‌کند.

کاربران می‌توانند تا ۱۰ مارس از تنظیمات و برخی اپلیکیشن‌ها بک آپ تهیه کنند. برخی خدمات از جمله آپلود عکس و ذخایر آنها احتمالا تا یک سال پس از قطع پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ ادامه خواهد یافت.این درحالی است که آخرین آپدیت مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۷ اعلام شده است.

شرکتی که به کاربران فضای مجازی ادب می‌آموزد

تلگراف| یک شرکت بزرگ بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد طی برنامه‌ای جدید به کودکان بیاموزد در فضای مجازی مودب باشند و در این مسیر برای رفتار خوب به آنها جایزه می‌دهد. به نظر می‌رسد در اینترنت تمدن از بین رفته است. هر کسی که چند دقیقه در شبکه‌های اجتماعی وقت گذرانده باشد، می‌داند که افراد در این بسترها چندان ادب را رعایت نمی‌کنند. اکنون یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌های بازی رایانه‌ای برای کودکان سعی دارد با آموزش به کودکان این فضا را تغییر دهد. شرکت Roblox تصمیم دارد به کودکانی که با یکدیگر رفتار خوبی دارند، جایزه بدهد و به این ترتیب آنان زودتر بیاموزند فرد دیگری در آن سوی نمایشگر رایانه وجود دارد. این استارت آپ یک کارشناس امنیتی انگلیسی را استخدام کرده تا به این هدف کمک کند که شامل تقویت رفتار مثبت میان کودکان می‌شود.  Roblox  سومین وب سایت محبوب بازی‌های آنلاین برای کودکان ۶تا ۱۴ سال است که در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شده است.

 

ارسال نظر