رویداد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۰:۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۷۹۹۶

نتفلیکس در جذب علاقه‌مندان به فیلم رکورد زد

سی‌ان‌ان| سرویس استریم آنلاین فیلم و سریال نتفلیکس در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرده که توانسته است فراتر از پیش‌بینی‌های خود عمل کرده و درآمد و تعداد مشترکان خود را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

این روزها که اینترنت و سرویس‌های مبتنی بر آن تمام بخش‌های مختلف زندگی ما را در برگرفته‌ است، خیل عظیمی از کاربران حتی فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را نیز از طریق شبکه‌های استریم و پخش آنلاین و اینترنتی مشاهده و تماشا می‌کنند. تماشای فیلم از طریق این شبکه‌های اینترنتی بدین صورت است که کاربران با پرداخت مبلغی پول و شارژ ماهانه بسته‌های اینترنتی، قادر خواهند بود تمامی فیلم و سریال‌های موجود در این شبکه‌ها را مشاهده و تماشا کنند. نتفلیکس بدون شک یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شبکه‌های اینترنتی استریم برای پخش آنلاین فیلم و سریال در جهان محسوب می‌شود که حالا با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم و پایانی خود در سال ۲۰۱۸ میلادی نشان داده است که عملکرد بسیار موفقیت آمیزی داشته چرا که توانسته است ۸.۸ میلیون کاربر را به تعداد مشترکان خود اضافه کند که این رقم بسیار فراتر از حد پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط خود این شرکت است. این شرکت پیش‌تر برآورد کرده بود که در فصل پاییز ۷.۶ میلیون نفر به این شبکه افزوده و عضو خواهند شد. البته این در حالی است که درآمد این سرویس آنلاین در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی ۴.۱۹ میلیارد دلار بوده که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان که از درآمدی معادل ۴.۲۱ میلیارد دلار سخن می‌گفتند، از آب درآمده است.

نخستن جوانه روییده در ماه یخ زد و مرد

اسپیس| دانه پنبه که هفته گذشته در قسمت تاریک ماه رشد کرد، به دلیل آغاز شب و کاهش دما از بین رفت.

 ماه دوباره به یک سیاره بدون حیات بدل شد. دانه‌های پنبه‌ای که هفته گذشته در قسمت تاریک ماه جوانه زدند، اکنون به دلیل سرمای شب در ماه یخ زده‌اند.

این دانه‌ها بخشی از آزمایش زیستی لندر Chang e ۴ در ماه بودند. البته در این آزمایش علاوه بر دانه پنبه، دانه سیب زمینی، گیاه رشادی و کلزا نیز به ماه ارسال شدند.

حمل‌کننده مذکور در سوم ژانویه در دهانه «ون‌کارمن» ماه فرود آمد و کاوش در قسمت تاریک آن را آغاز کرد. این ارگانیسم‌ها درون یک محفظه ۲.۶ کیلوگرمی قرار داشتند و همراه لندر در قسمت تاریک ماه فرود آمدند. دانه‌های پنبه در فضای ماه به سرعت رشد کردند و جوانه زدند. آنها نخستین گیاهانی بودند که در خارج از فضای کنترل شده ایستگاه فضایی بین‌المللی رشد کردند.

اما محفظه حاوی آنها یک گرم‌کننده مجهز به باتری نداشت بنابراین با آغاز شب در ماه و کاهش دما، جوانه‌های پنبه نیز از بین رفتند.

لیو هانلونگ مدیر این آزمایش در دانشگاه چونگ کینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: دمای داخل محفظه به ۵۲- درجه سانتیگراد رسید و در نتیجه آزمایش پس از ۲۱۲.۷۵ ساعت پایان یافت.

 گیاهان مرده هنگامی که دوباره روز در ماه آغاز شود، پلاسیده می‌شوند اما این محفظه مهر وموم شده است بنابراین مواد در حال تجزیه به سطح مریخ رسوخ نمی‌کند.

آلمان در یک قدمی اعلام ممنوعیت فعالیت «هواوی»

آیریش تایمز| دولت آلمان نیز به نظر می‌رسد که درصدد اعلام ممنوعیت فعالیت هواوی تحت‌ تاثیر اتهامات جاسوسی علیه این شرکت چینی است.

هواوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به‌شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند .

ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات امریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آنها استفاده کند.

بعد از آن بسیاری از کشورها نظیر امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیاری از فعالیتهای این شرکت را محدود کرده یا فروش گوشی‌های هوشمند و نصب تجهیزات مخابراتی توسط هواوی را نیز تحت تاثیر همین نگرانی‌های امنیتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

 

ارسال نظر