اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۵۱

حفاظت از پیام‌های واتس‌اپ با اثر انگشت ممکن می‌شود

ایندیپندنت| واتس‌اپ مشغول کار روی قابلیت جدیدی برای دستگاه‌های اندروید است که به کاربران اجازه می‌دهد با اثر انگشت از پیام‌های خود محافظت کنند. اپلیکیشن واتس‌اپ ویژگی تازه‌ای را در آخرین آپدیت خود ارتقا می‌دهد. این ویژگی تازه برای ارتقای امنیت کاربران ارایه شده است. اپلیکیشن پیام‌رسان مذکور مشغول فعالیت است تا قابلیت‌های بیومتریک را به گزینه احراز هویت خود در دستگاه‌های اندروید اضافه کند. این بدان معناست که کاربران می‌توانند با استفاده از اثر انگشت از پیام‌های خود محافظت کنند.

وب سایت We Beta Info این ویژگی را رصد کرده است. هنوز مشخص نیست قابلیت جدید چه زمانی ارایه می‌شود احتمال دارد این قابلیت همزمان با ارایه آپدیت مهم v۲.۱۹.۳ برای اندروید عرضه شود. به این ترتیب موبایل‌های اندروید و آیفون که از احراز هویت با اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از افشای اطلاعات کاربران در واتس‌اپ اجتناب کنند. برای فعالسازی این قابلیت کاربران باید به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروند، گزینه Privacy و سپس گزینه احراز هویت را انتخاب کنند.در این بخش می‌توانند گزینه «اثر انگشت» را برگزینند. این ویژگی هنوز در مرحله آلفا است و در آینده برای صاحبان دستگاه‌های اندروید مارشملو   ارایه می‌شود.

مغز برای بازیابی خاطرات قدیمی برعکس عمل می‌کند

یوروکالرت| بررسی جدید پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام نشان می‌دهد مغز انسان برای بازیابی و احیای خاطرات قدیمی به شکلی کاملا معکوس کار می‌کند که متفاوت با عملکرد همیشگی و عادی آن است. محققان در تلاش هستند با کشف نحوه عملکرد معکوس مغز ارزیابی بهتری از نحوه ذخیره‌سازی و بازخوانی اطلاعات قدیمی در ذهن انسان به دست آورند. موفقیت در این زمینه در برخی حوزه‌ها مانند رمزگشایی از صحنه‌های جرم و جنایت بسیار موثر است. بسیاری از مردم در اغلب موارد قادر به یادآوری کلیت چنین رویدادهایی هستند، اما نمی‌توانند جزییات بصری آنها را به یاد آورند. پی بردن به جزییات کارکرد معکوس مغز به انسان کمک می‌کند تا به خاطر آوردن جزییات مهم تسهیل شود. این اولین‌بار است که محققان با چنین جزییاتی از کارکرد معکوس مغز به منظور یادآوری خاطرات مطلع می‌شوند. در مقاله‌ای که در این زمینه در نشریه نیچر منتشر شده به روش‌های مورد استفاده مغز برای رمزگشایی از داده‌های قدیمی نیز اشاره شده است. روش‌های یادشده، فعال‌سازی مجدد مغز به منظور ردگیری یک موضوع خاص و استخراج اطلاعات مربوط به آن را از حافظه ممکن می‌کند.

 

ارسال نظر