اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۰۱

نیمی از کاربران اینستاگرام ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات با انتشار آماری از وضعیت سنی دنبال‌کنندگان اینستاگرام، بر لزوم افزایش آگاهی والدین از رفتار فرزندانشان در این شبکه اجتماعی تاکید کرد. محمدجواد آذری جهرمی در توئیتی نمودار وضعیت سنی استفاده‌کنندگان از شبکه اجتماعی اینستاگرام را منتشر کرد. مطابق آمار این نمودار، نزدیک به نیمی از کاربران این شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری تصویر، ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند. همچنین ۲۴ درصد کاربران بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند و برآورد می‌شود که ۷۳ درصد کاربران اینستاگرام را نوجوانان و جوانان بین ۱۸ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند. وزیر ارتباطات با اشاره به طرح زیست بوم کودک و اینترنت گفت: تا امروز حدود ۱.۵ میلیون کودک و نوجوان به زیست بوم ‎کودک و اینترنت پیوسته‌اند اما تا شرایط مناسب فاصله داریم. وی ادامه داد: باید بپذیریم که شبکه‌های اجتماعی به دلایل بسیاری مناسب برای کودکان نیستند و زیست بوم خاص خود را طلب می‌کنند. آذری جهرمی با اشاره به آمار مربوط به دنبال‌کنندگان اینستاگرام در این نمودار، تاکید کرد: والدین نیازمند آگاهی بیشترند.طبق این آمار، ۲ درصد استفاده‌کنندگان اینستاگرام کودک و نوجوان هستند.

ارائه خدمات دولت الکترونیک توسط پیام‌رسان‌های بومی

روابط‌عمومی زیرساخت| معاون وزیر ارتباطات گفت: خدمات دولت الکترونیکی طی دو هفته آینده از طریق پیام رسان‌های بومی قابل دسترس خواهد بود. حمید فتاحی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: رشد ماهانه ۱۰ درصدی ترافیک یکی از پیام رسان‌های بومی (گپ)، نشان از افزایش کیفیت محصولات بومی دارد. وی ادامه داد: جهت گسترش خدمات پیام‌رسان‌ها به امور شهروندی، خدمات دولت الکترونیکی طی دو هفته آینده از طریق پیام رسان‌های بومی قابل دسترس خواهد بود. رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر اثرات دوگیگابایت اینترنت رایگان بر دختری نوجوان و تعمیم آن به کل موضوع فضای مجازی، گفت: شاید باورش سخت باشد اما با همین تفکر، طرح حمایت از پیام‌رسان‌های اجتماعی را نوشتند و مدعی ایده برای اداره فضای مجازی هستند.

آغاز رسیدگی به سرقت اطلاعات سیاستمداران آلمانی

اسین ایج| دولت آلمان روز جمعه از افشای اطلاعات شخصی و اسناد صدها سیاستمدار این کشور در فضای آنلاین خبر داد و این امر انتقادها از نحوه حفاظت سایبری در این کشور را افزایش داده است.

همزمان با بالاگرفتن انتقادها از سازمان‌های دفاع سایبری در آلمان و متهم شدن آنها به ناتوانی در برخورد با حملات سایبری، آژانس دفاع سایبری بی‌اس‌ای در آلمان از نقش و عملکرد خود در واکنش به این نوع حملات سایبری پردامنه دفاع کرده و افزوده تا قبل از آنکه کل داده‌های این رویداد در فضای آنلاین در دسترس قرار بگیرد، این سازمان نمی‌توانست تک تک افرادی که دچار مشکل یادشده گردیده‌اند را شناسایی کند و برای آنها پیام هشدار بفرستد.

از جمله سیاستمدارانی که داده‌های خصوصی آنها بدین شیوه سرقت شده است، می‌توان به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اشاره کرد. این حمله هکری یکی از بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری تاریخ آلمان توصیف شده است.

این حمله موفق جامعه آلمان را شوکه کرده و افکار عمومی از نهادهای امنیتی خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر برای رفع نقاط ضعف خود اقدام کنند تا بتوانند جلوی چنین رویدادهایی را بگیرند. بی‌اس‌ای در واکنشی اعلام کرده که در دسامبر گذشته در مورد فعالیت‌های مشکوک   روی ایمیل‌های شخصی و حساب‌های کاربری خصوصی سیاستمداران آلمانی در شبکه‌های اجتماعی مشکوک شده بود. رسیدگی به این پرونده و تلاش برای شناسایی سرنخ‌های بیشتر از عوامل این حمله هکری ادامه دارد.

تعویض گوشی قدیمی با پرداخت 182 دلار

اندروید هدلاینز| شرکت آمازون پیشنهاد جالبی را به کاربران خدمات خود ارایه داده تا بتوانند گوشی‌های قدیمی خود را با گوشی‌های پیکسل گوگل عوض کنند.

علاقه‌مندان برای این کار باید تنها 182 دلار بپردازند. البته خرید برخی مدل‌ها نیز با رنگ‌های دیگر با قیمت نازل‌تر 179 دلار ممکن است.

آمازون این مدل‌ها را با گارانتی 90 روزه عرضه می‌کند. برخی از مدل‌های مذکور بازسازی شده‌اند و ارتقا یافته برخی گوشی‌هایی هستند که با تغییرات جزئی و برخی مشکلات توسط کارخانه عرضه شده‌اند، اما الان مشکلی ندارند.

گوشی‌های مذکور با شارژری کوچک و کابل USB-C برای شارژ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. گوشی‌های پیکسل اگر چه تاحدی قدیمی شده‌اند، اما از بسیاری از امکانات گوشی‌های متوسط به بالا برخوردارند.

از جمله امکانات این گوشی می‌توان به نمایشگر 5 اینچی، باتری 2770 میلی آمپری و غیره اشاره کرد. گوشی‌های یادشده روی شبکه‌های تمامی اپراتورهای تلفن همراه قابل استفاده هستند.

 

ارسال نظر