درآمد اپ‌استور در شب کریسمس رکورد زد

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۲۳
درآمد اپ‌استور در شب کریسمس رکورد زد

دیلی میل| اپل به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون در مدت تعطیلات کریسمس بالغ بر یک میلیارد دلار در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور هزینه کرده‌اند.

با اینکه چندی پیش شرکت اپل اعلام کرد که میزان فروش گوشی‌های آیفون بسیار کمتر از حد تصور و انتظاراتش بوده است و به همین دلیل نیز پیش‌بینی میزان فروش آیفون‌های جدید را به میزان قابل توجهی کاهش داد، اما آمارهای تازه‌ای را بعد از آن منتشر کرد که نشان می‌دهد کاربران محصولات اپل و گوشی‌های آیفون در زمانی که در تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی به سر می‌برده‌اند، مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار را خرج خریداری، دریافت و دانلود اپلیکیشن‌های پولی فروشگاه اینترنتی اپ استور اپل کرده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و موجب شده است اپل بدین‌ترتیب به رکورد جدیدی دست یابد.

دستیابی اپل به این رکورد جدید نشان‌دهنده عملکرد موفقیت‌آمیز این غول تکنولوژی در ارایه و انتشار اپلیکیشن‌های اختصاصی برای کاربران محصولاتش است که حتی از عملکرد آن در بخش تولید و فروش سخت افزار نظیر گوشی‌های آیفون بسیار موفقیت آمیزتر

 بوده است.

اپل همچنین خاطرنشان کرده است که این میزان قابل ملاحظه از فروش تنها در یک بازه زمانی ۷ روزه یعنی از ۲۴ دسامبر تا اول ژانویه (شب سال نو) به دست آمده است که در نوع خود بسیار بی‌سابقه به شمار می‌رود.

البته افزایش قابل توجه استقبال از خدمات و سرویس‌های شرکت‌های مختلف به خصوص غول‌های تکنولوژی در جهان تنها به اپل اختصاص ندارد بلکه فصل تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای این شرکت‌های بزرگ برخوردار است چرا که کاربران در این زمان وقت و پول بیشتری برای تهیه، خریداری و استفاده از سرویس‌های مختلف و محصولات جدید دارند و از طرفی دیگر نیز شرکت‌های توسعه‌دهنده همواره تخفیف‌های استثنایی برای آنها قائل می‌شوند که در نتیجه موجب می‌شود میزان صرف هزینه و خریداری اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و محصولات مختلف به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.

اپل همچنین در این گزارش می‌گوید تنها در روز سال نو میلادی کاربران آیفون بالغ بر ۳۲۲ میلیون دلار پول خرج کرده‌اند که همین امر به تنهایی موجب شده است رکورد بیشترین درآمد اپ استور در یک روز شکسته شود.

در میان اپلیکیشن‌های خریداری شده در اپ استور توسط کاربران، می‌توان به اپلیکیشن‌های بازی نظیر فورتنایت و پاب‌جی موبایل، بروال استارز، آسفالت ۹ و مانستر استرایک اشاره کرد که عنوان پردانلود‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های کریسمس ۲۰۱۹ را به نام خود ثبت کردند.

از دیگر دسته‌بندی‌های اپلیکیشن‌های دانلود شده در این بازه زمانی می‌توان به اپلیکیشن‌‌های مربوط به سلامتی، تناسب اندام و مسائل آموزشی همچون یادگیری زبان اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر