کره جنوبی دارای سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۱۸
کره جنوبی دارای سریع‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت جهان

پی سی مگ | در تازه‌ترین گزارش‌های منتشره، کره جنوبی برای چندمین سال متوالی در صدر ارزانترین و پرسرعت‌ترین کشورهای جهان قرار گرفت .آمارهایی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری fastmetrics منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که کره جنوبی طی چند سال اخیر عنوان پرسرعت‌ترین و ارزان‌ترین شبکه اینترنت در جهان را به نام خود ثبت کرده و به خود اختصاص داده است.

کره جنوبی که هم‌اکنون دهمین کشور بزرگ و قدرت صنعتی در جهان به شمار می‌رود، در نمایه توسعه اینترنت سازمان ملل متحد نیز از سال‌ها پیش جایگاه نخست و دوم را از آن خود کرده است.

برای تشریح و بیان بهتر این موضوع، سرعت اینترنت در این کشور واقع در شرق آسیا بطور میانگین بیش از ۴۵ مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با اینترنت آلمان تقریبا بیش از نیم برابر بیشتر است.

کره جنوبی همچنین از لحاظ پوشش شبکه‌ای نیز در صدر کشورهای جهان قرار گرفته است، به گونه‌ای که ۹۹ درصد از منازل و خانواده‌های کره‌ای به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. این در حالی است که این عدد در آلمان فقط ۵۷ درصد از خانواده و منازل را شامل می‌شود.

 یکی از عوامل موفقیت کره جنوبی در پوشش‌دهی شبکه اینترنت پرسرعت، آن بود که از کاربرد استانداردهای ISDN  صرف‌نظر و به‌جای آن از پروتکل و استانداردهای موسوم به DSL استفاده شد که همین امر نیز موجب شد تنها پس از گذشت هشت سال، بالغ بر نیمی از جمعیت این کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. همچنین استفاده از کابل‌های فایبرگلاس در این مساله بی‌تاثیر نبود و موجب شد که این کشور در انتقال سریع اطلاعات کاربرانش سهیم شود و برای آنها سرعت قابل توجه و بالایی را به ارمغان آورد.

از لحاظ قیمت دسترسی کاربران به اینترنت نیز باید گفت که دولت کره جنوبی شرکت‌های مخابراتی را برای ارایه شبکه اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب آنها تشویق کرد که هرچه سریع‌تر شبکه‌های خود را گسترش و توسعه دهند.

کره جنوبی همچنین نخستین کشور در جهان بود که نحوه اتصال به اینترنت را از حالت دایل آپ به اینترنت باند پهن در سال ۲۰۰۵ میلادی تغییر و ارتقاء داد که همین امر به وضوح نشان‌دهنده تلاش مضاعف و بی‌وقفه این کشور برای ارتقای سطح و سرعت شبکه اینترنت بوده است.

درواقع به گفته کارشناسان فعال در مجله PCmag، اتخاذ سیاست و استراتژی‌های درست و بهنگام توسط سیاستمداران و مقامات مربوطه در دولت کره جنوبی موجب شده است که این کشور برای سال‌ها جایگاه نخست در سرعت و ارزان قیمت بودن اینترنت را به خود اختصاص دهد، رضایت کاربران و شهروندانش را جلب کرده و سپس بیشترین میزان پوشش دهی شبکه در کشور را نیز از آن خود کند.

 

ارسال نظر