ویندوز۱۰ گوی رقابت را از ویندوز ۷ ربود

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۳۲

فون‌آرنا |

سرانجام ویندوز ۱۰ توانست سهم بیشتری از ویندوز ۷ را به خود اختصاص دهد. چند پیش بود که مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه و ارایه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، اعلام کرد که تنها تا سال ۲۰۲۰ میلادی از نسخه ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند همچنین از این نسخه به نسبت قدیمی استفاده کنند، باید با پرداخت مبلغی معلوم و مشخص، پشتیبانی مایکروسافت را برای دریافت به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی دریافت کنند.

حالا به نظر می‌رسد که این بیانیه مایکروسافت تا حد بسیار زیادی موثر واقع شده است چراکه تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که سهم ویندوز ۱۰ که تاکنون بسیار کمتر از نسخه ویندوز ۷ بود، حالا از آن پیشی گرفته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که در میان رایانه‌های شخصی و دسکتاپ، تعداد کاربرانی که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی از جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ استفاده کرده و آن را بر روی رایانه خود نصب کرده‌اند، بیشتر از کاربرانی است که هنوز از نسخه ویندوز ۷ روی رایانه خود استفاده می‌کنند.

بدین‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت توانسته است سرانجام در ترغیب و تشویق کاربران این سیستم عامل محبوب عملکرد موفقیت آمیزی را به نام خود ثبت کند و این نسخه سهم بیشتری از ویندوز ۷ را به خود اختصاص دهد.

محبوبیت و استقبال از ویندوز ۱۰ به تدریج در میان کاربران رایانه‌های شخصی و دسکتاپ رو به افزایش است که البته در برهه‌ای از زمان اندکی بعد از معرفی و انتشار رسمی آن، این استقبال رو به کاهش رفت.

 

ارسال نظر